Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Rukwind blaast trein omver in Zwitserland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rukwind blaast trein omver in Zwitserland  (gelezen 5071 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 4 Januari 2018, 12:43:32 »

Toegegeven: het ging hier in NL aardig te keer gisteren. Maar in CH was het ook niet misselijk: https://www.tagesanzeiger.ch/schweiz/standard/zug-entgleist-im-berner-oberland/story/11732496

In het filmpje is te zien hoe het voorste deel van de trein domweg van de rail wordt geblazen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1 Gepost op: 4 Januari 2018, 16:49:03 »

In het verleden is bij de FO een rijtuig van de Glacier Express uit de rails geblazen, is dus niet de eerste keer.

Mvg Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Januari 2018, 16:56:55 »

Smalspoorwagentjes zijn wellicht (vanwege de relatief kortere aslengte t.o.v. de bakbreedte) wat gevoeliger voor omwaaien dan normaalspoorrijtuigen? Ik bedoel, de "pootjes" (wielen) staan dichter bij elkaar, ik kan mij zo voorstellen dat dat het geheel wiebeliger maakt.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 4 Januari 2018, 19:17:40 »

Het is altijd wat, daar in de Alpen: https://nos.nl/artikel/2210506-video-stoeltjeslift-gegrepen-door-de-wind-skiers-schudden-flink-heen-en-weer.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 4 Januari 2018, 19:33:44 »

Ja, wie gaat er dan ook skiën in dit weer Huh?
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 4 Januari 2018, 20:24:58 »

Ongetijfeld leden van het Hollandse Alpine Bezettingsleger dat elke winter oefeningen in de Alpen houdt.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 7 Januari 2018, 12:26:35 »

Het wachten is trouwens op extreme spoorplaatjes uit de VS, met al die sneeuw en kou daar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Rukwind blaast trein omver in Zwitserland
« vorige volgende »
Ga naar: