Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Opleiding bij NS  (gelezen 34531 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 4 Mei 2012, 14:39:27 »

Laagje stof afblazen.

Heb eindelijk de lang verwachtte brief ontvangen.

19 mei 2012 om 09:00 heb ik de psychische keuring in Rotterdam Alexander.

Hou jullie op de hoogte.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #16 Gepost op: 4 Mei 2012, 17:54:43 »

Spannend, rust wel goed uit voor die dag Wink
Gelogd

Groeten, Erwin
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #17 Gepost op: 4 Mei 2012, 18:47:13 »

Ik wens je succes Wink
(zo'n dikke laag stof lag er toch ook weer niet? Wink )
Gelogd

94*
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 28 Juni 2012, 11:34:06 »

En zit er al schot in de zaak? Smiley
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #19 Gepost op: 30 Juni 2012, 19:44:32 »

Bart,

Mag ik wat info over de opleiding in Amsterdam?

Ik zit zelf namelijk op het STC te Rotterdam waar precies dezelfde opleiding zit, maar dan zonder NS.

De vrees van mijn leraren is ook dat je niet bij het goederenvervoer terecht kunt komen omdat de verwachten dat de stage's bij NS gelopen gaan worden.

Groet

Johan
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 24 Mei 2013, 14:36:23 »

Bijna een jaar verder even een update in dit topic.

Helaas kwam ik niet verder dan de psychische keuring.
Slim van te voren bedacht had ik op mn vorige opleiding (ICT) aangegeven dat als het niet mocht lukken ik alsnog door zou gaan voor niveau 4 ICT. Daar zit ik nu nog steeds.

Ondertussen ligt het besluit klaar dat ik het weer ga proberen bij het STC in Rotterdam. Dit naar aanleiding van een telefoontje wat ik enige tijd geleden gekregen van Veolia. Zij bieden mij een baan aan als ik klaar ben met het STC.
Uiteraard aangenomen. In eerste instantie wilde ik in september 2013 al beginnen, maar dit bleek met een versnelde opleiding/stage helaas niet realistisch, dus het wordt 2014.

Johan, helaas kan ik je weinig vertellen over die opleiding. Je kunt altijd contact opnemen met het ROCvA.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #21 Gepost op: 5 Februari 2014, 09:19:07 »

Om ook maar even weerwat stof af te blazen:

Ik heb inmiddels begrepen van een ROCvA student dat ze bij 2 goederen bedrijven stagaires hebben lopen, te weten Locon en Ruhrtahlbahn.

Tevens heb ik begrepen dat de inschrijvers voor het komende schooljaar, na bet behalen van de keuringen een intakegesprek hebben met een geamleider van NS. Tevens moeten ze bij de aanmelding een heuse sollicitatiebrief schrijven.

Ik ben inmiddels geelaagd via het STC en werk bij Machinext. Als ik de verhalen zo een beetje hoor denk ik dat als mensen machinist willen worden, zich bij beide kunnen aanmelden. Het STC leidt meer op voor de goederenwereld, al ligt daar in de opleiding niet de nadruk op, en de NS leidt specifiek op voor hun zelf, met hier en daar een kleine uitstap naar het goederen.

Groet,

Johan
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 5 Februari 2014, 20:09:22 »

Klopt, voor het ROCvA is nog geen groen licht gegeven om een derde (en verdere) lichting machinisten op te leiden. Mocht dit wel zo zijn moet iedere nieuwe student (waaronder ik) een motivatiebrief schrijven.
Tevens heb ik me aangemeld op het STC, waar ik toevallig volgende week een meeloopdagje heb.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 3 April 2014, 22:34:03 »

We zijn ondertussen diverse bezoekjes aan Rotterdam en vele vrachtbrieven met formulieren verder.

Volgende week dinsdag 8 april heb ik intakegesprek bij het STC in Rotterdam.
Vlak daarop volgen dan de keuringen.

Vandaag ontving ik ook een uitnodiging voor een intakegesprek bij het ROCvA. 8 mei in Amsterdam.

We gaan het de komende tijd in ieder geval beleven en het is voorlopig dan ook afwachten geblazen.
Voorkeur gaat uit naar het STC in Rotterdam, omdat ik over die opleiding betere recenties hoor dan de opleiding aan het ROCvA.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 11 April 2014, 09:44:02 »

We zijn ondertussen aangeland op 11 april. Afgelopen dinsdag heb ik het intakegesprek gehad. Zonder keuringen was ik direct aangenomen.

De eerste keuring staat ook gepland en wel aanstaande maandag 14 april om 13.30 nabij station Driebergen-Zeist.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 14 April 2014, 18:18:15 »

Fck, sht en alle scheldwoorden op een rij. Het is me .......

.... eindelijk gelukt om door de psychische keuring heen te komen. Het niveau lag redelijk boven gemiddeld.

Binnenkort de medische keuring en dan ben ik defintief aangenomen Cheesy
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 22 April 2014, 10:10:34 »

Vandaag even gebeld met de school wanneer de medische keuring gaat plaatsvinden. Pas eind mei/begin juni.
Dus het is nog even afwachten
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 16 Mei 2014, 10:50:16 »

Succes alvast! Smiley

Groetjes

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 16 Mei 2014, 19:02:45 »

Dankje Antal!

Ondertussen heb ik weer voortgang geboekt.
Omdat een tijdje geleden de Rotterdamse opleiding niets van zich liet weten, had ik me ook ingeschreven bij het ROCvA. Daar heb ik vorige week dinsdag de intake gehad en mag 27 mei op PO in Rotterdam.

Als ik wordt aangenomen op het ROCvA en ik in Almere bij familie woon, ga ik stage lopen bij NS in Lelystad of Zwolle.

Even een compact overzichtje:

Rotterdam (STC)
PO: check
MO: loopt nog

Amsterdam (ROCvA)
PO: loopt nog
MO: loopt nog
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 21 Mei 2014, 12:06:07 »

Er is weer voortgang. De zoveelste uitnodiging is binnen. Echter is dit een belangrijke! Namelijk het medische onderzoek. 2 juni mag ik naar Heerlen.

Rotterdam (STC)
PO: check
MO: gepland, 2 juni

Amsterdam (ROCvA)
PO: gepland, 27 mei
MO: loopt nog
« Laatste verandering: 21 Mei 2014, 12:44:03 door Bart Mestrom » Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Opleiding bij NS
« vorige volgende »
Ga naar: