Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinongeluk bij Dalfsen
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Treinongeluk bij Dalfsen  (gelezen 28867 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #30 Gepost op: 23 Februari 2016, 18:13:20 »

In het filmpje in dit bericht kun je zien wat er van over is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #31 Gepost op: 23 Februari 2016, 19:04:09 »

Ah, deze bedoel je, Stephan?



Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #32 Gepost op: 23 Februari 2016, 19:09:16 »

In deze fotoreeks zijn delen van de hoogwerker ook te herkennen.

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #33 Gepost op: 24 Februari 2016, 15:03:59 »

Ik hoor net op het nieuws dat de ontspoorde trein een aanzienlijk hoeveelheid diesel had gelekt .....
Maar deze GTW's zijn toch elektriek, wat moeten ze dan met diesel aanboord?

Mvg, Johan
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #34 Gepost op: 24 Februari 2016, 15:15:34 »

Komt waarschijnlijk uit de hoogwerker.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #35 Gepost op: 24 Februari 2016, 19:33:49 »

Dan zal het met dat gedoogbeleid nu wel afgelopen zijn...

Dat is sowieso al de bedoeling. Toevallig begeleid is het Ministerie van I&M met de veranderende wetgeving. Deze apparaten krijgen zo een kenteken en mogen dus de openbare weg op. Het zijn zogenaamde MMBS voertuigen. Meer info: http://www.verkeersnetacademy.nl/events/landbouwverkeer-in-goede-banen/

Heftig ongeval overigens..

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #36 Gepost op: 25 Februari 2016, 14:18:40 »

Je was zelfs spreker op die dag, zie ik.

Maar vind jij het persoonlijk een goed idee dat extreem trage voertuigen, zoals zo'n hoogwerker, zonder veiligheidsplan en zonder contact met de verkeersdienstleider overwegen over mogen steken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #37 Gepost op: 25 Februari 2016, 17:41:41 »

Nee. En voor dit soort voertuigen is volgens mij zelfs toestemming nodig van ProRail. Maar dat weten de chauffeurs vaak niet. Een van de redenen om te gaan kentekenen. Op die wijze kan je specifieke eisen stellen aan het voertuig op basis van het kenteken. Dat kan nu nog niet en worden vaak bedrijfsontheefingen/voorschriften gehanteerd. Maar ja, dat weten de chauffeurs dan weer niet...

De regelgeving hieromtrent loopt echt hopeloos achter. De nieuwe wetgeving is een eerste goede stap, maar we zijn er nog niet. Gelukkig maar, hou ik ook werk....

Grtz,
Niels
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #38 Gepost op: 26 Februari 2016, 15:21:30 »

In mijn woonplaats is een verhuurbedrijf van hoogwerkers. Vandaag fietste ik er langs en heb iemand aangesproken die op het terrein een dieplader aan het laden was met o.a. een hoogwerker.

Hij vertelde dat een dergelijk apparaat een transportstand kent.
In die stand rijdt dat rupsvoertuig stapvoets. Met die snelheid moet het apparaat in staat zijn om in 1 minuut een overweg over te steken.

Staat het voertuig niet in de strasportstand (bakje staat hoger dan bij transportstand) zal het apparaat langzamer gaan rijden.
Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Hoe hoog staat de bak?
En er is sprake van een scheefstand sensor. Rijdt het apparaat niet op een horizontaal vlak dan wordt de snelheid nog verder beperkt.
Dus hoe groot is de hobbel van de overweg ........

Ik veroordeel de hoogwerker bestuurder niet. (Hij is net zo goed slachtoffer)
Het is mij alleen duidelijk geworden dat een dergelijk apparaat wel in staat is om in 1 minuut een spoorovergang over te steken.
Dat hoeft geen 10 minuten te duren zoals in de media werd gemeld.

Mvg, Johan
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #39 Gepost op: 26 Februari 2016, 15:26:13 »

Er is daar in ieder geval bovenleiding, dus al te hoog zal het bakje niet gestaan hebben.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #40 Gepost op: 26 Februari 2016, 16:56:03 »

Inhakend op Johans verhaal.
Transportstand is allemaal leuk en aardig maar de snelheid van zo'n aparaat valt sterk terug bij oneffenterrein. Het kan zelfs zo zijn dat door de oneffenheid de hoogwerker niet meer van zijn plek kan komen. Het zijn prachtige aparaten maar zeer beperkt wat rij mogelijkheden betreft.
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #41 Gepost op: 26 Februari 2016, 17:06:09 »

Wat ik begrepen heb is dat in de transportstand de scheefstand sensor geen invloed heeft op de snelheid.

Mvg, Johan
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #42 Gepost op: 12 September 2017, 19:03:15 »

OM eist 240 uur taakstraf tegen veroorzaker treinongeluk Dalfsen (via @NUnl)
Gelogd

Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Treinongeluk bij Dalfsen
« vorige volgende »
Ga naar: