Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Uitbreiding station Zandvoort aan Zee
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Uitbreiding station Zandvoort aan Zee  (gelezen 6986 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 12 September 2019, 08:57:50 »

Deze website meldt dat station Zandvoort aan Zee zou worden uitgebreid van twee naar vier perrons:
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/250690/station-zandvoort-en-capaciteit-spoor-uitgebreid-voor-nederlandse-grand-prix

Nu is het al heel wat jaren geleden dat ik daar voor het laatst was, maar volgens mij is daar geen ruimte voor. Dus maar eens op Google Maps gekeken. Langs de noordkant van het spoor ligt zowel tussen de Van Lennepweg en de Haltestraat als tussen de Haltestraat en het stationsgebouw een groenstrook. Echter is er een 'klein' probleem: in die groenstrook is op enig moment bebouwing gerealiseerd en zelfs een smalle doodlopende straat aangelegd, genaamd Oosterveld. Aan die straat staan enkele woningen en een bedrijfsgebouw. Wil je twee perrons extra creëren dan zul je extra spoor en wissels moeten aanleggen. Volgens mij ontkom je dan niet aan sloop van die bebouwing?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 September 2019, 09:09:33 »


Bron Google Maps

Ruimte zat toch?

Perron versmallen naar minimale breedte
een paar wisseltjes er in plempen
Nieuw perronnetje bouwen
Bovenleiding aanleggen
Beveiliging aanleggen

moet lukken voor 3 mei....als dat doorgaat tenminste  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 12 September 2019, 09:17:20 »

Ruimte zat toch?

Ik denk dat je teveel als een modelspoorder denkt.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 12 September 2019, 09:21:51 »

Ik zie nergens staan dat er ook nieuwe sporen komen.
Voor extra perrons, waardoor je aan beide zijden kunt in- en uitstappen, is wel ruimte.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 12 September 2019, 09:41:23 »

Dat kan alleen als je dat perron direct tegen de achtertuinen, schuren en uitbouwsels van de woningen aan de Haltestraat bouwt.

Kijk maar:
https://www.google.nl/maps/@52.3751002,4.5334667,3a,75y,257.06h,85.89t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMn0bDAR-mMHS4MA67uTWPw0SqZ411te52Issao!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMn0bDAR-mMHS4MA67uTWPw0SqZ411te52Issao%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya349.54993-ro-0-fo100!7i8704!8i4352

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 September 2019, 09:53:15 »

Ja, maar dat is toch geen bezwaar?

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 12 September 2019, 10:15:01 »

Voor jou kennelijk niet. Ik denk dat de aanwonenden daar heel anders over denken. Het zal je vast niet ontgaan zijn dat een en ander allemaal het gevolg is van de Max-mania. Nederland zal en moet weer een eigen Grand Prix krijgen. Nu ben ik zelf Formule 1-liefhebber, maar denk ik over een Grand Prix in Zandvoort toch wat genuanceerder. Het lijkt mij schier onmogelijk om voor 3 mei 2020 die veranderingen aan het station van Zandvoort gerealiseerd te krijgen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12 September 2019, 10:25:38 »

Kijk, persoonlijk vind ik het van de zotte dat het Formule 1 circus naar Zandvoort komt.
Maar wat ik vind, is niet zo van belang. Het gaat om het juridische aspect.
Als prorail een perron wil bouwen op, naar ik aanneem, eigen terrein, dan is dat toch geen bezwaar? Uiteraard rekening houdend met alle mitsen en maren die de wet daarbij stelt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 12 September 2019, 10:42:25 »

Ik vermoed dat er wettelijk een soort 'bufferzone' is vastgelegd en dat ook al is die grond van NS het niet toegestaan is tot exact de rand van het perceel die grond te bebouwen. Nu kun je stellen dat een perron geen gebouw is en juridisch zal dat wellicht juist zijn, maar het maakt voor de aanwonenden nogal wat uit of die uitsluitend tegen treinen aankijken en geen overlast hebben van de passagiers of dat die passagiers ineens ook vlak langs hun huizen, schuren en tuinen lopen. Persoonlijk acht ik de kans zeer klein dat hier vergunning voor wordt verleend en ik acht de kans zelfs nihil dat er op 3 mei 2020 daar een nieuw perron ligt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 12 September 2019, 12:02:37 »

Goed, ik ben ook geen jurist, maar ik zie echt niet op grond waarvan je als omwonende zo'n perron zou kunnen tegenhouden, zeker niet als het bijvoorbeeld in steigermateriaal wordt uitgevoerd en/of het gebruik tot een paar dagen per jaar wordt beperkt.
De tijd zal het leren.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 3 Oktober 2019, 18:17:13 »

https://www.rtlnieuws.nl/sport/artikel/4869111/ns-prorail-zandvoort-formule-1-extra-geld-treinen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 16 Januari 2020, 00:04:42 »

Filmpje over de aanleg van de nieuwe perrons: https://www.youtube.com/watch?v=IIgIFZkA2eM&feature=youtu.be

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Uitbreiding station Zandvoort aan Zee
« vorige volgende »
Ga naar: