Ik was in Schleswig-Holstein op een steenworp afstand van Denemarken dus............. moest het er maar van komen om een dagje DK te beleven
Ik ben van Niebull de kortste weg naar de grens gereden en van daaruit door DK richting Padborg. Mooi rustig rijden door een bosrijk gebied.
Al aardig richting Padborg nam ik deze laveiende reeën waar. Aangezien ik naast treinspotter ook een natuurliefhebber ben wist ik heel snel de rem van mijn auto te vinden om deze opname te kunnen maken. Misschien was dit rustgevende plaatje wel een voorbode van deze 2-de april
Oke mijn doel was twee ledig. Ten eerste veel goederentreinen spotten. Ten tweede ik wilde de beroemde bolneus wel eens in levende lijve aanschouwen.
Eerste stopplaats was Padborg. Het grensstation waar al het goederenvervoer tussen Duitsland en Scandinavië langs komt.
Enkele dagen er voor had ik te Rendsburg al wel het e.a aan goederentreinen zien schuiven.
Ik ben ruim 2 uur lang in Padborg gebleven en heb
geen enkele trein zien rijden. Helemaal niets. Nul komma nul. Verbaast mij zeer.
Op afstand maar wel fotografeerbaar stond het e.a aan bolneuzen. Ten eerste deze in staat van ontbinding zijnde bolneus waarvan geen nummer meer te ontdekken valt. Wel opvallend een mooie nieuw uitziende schuiver onder deze afgeschreven bolneus.
Gezien de roest op de flenzen van de wielen vroeg ik mij al af of er daar wel een trein rijdt
Bolneus CLF Cargo 1023 te niksen in het zonnetje.
Achter de boompjes waar nog geen blad aan zit de Bolneus BLDX 1019
Verloren op het emplacement stond nog op een Köf lijkende lokje.
Verder op de lijn ligt Kolding. Stond in mijn planning en hoopte daar ook het e.a te zien rijden.
Het enige wat daar te zien viel was dit dieseltreinstel. Ik heb er 4 stuks van zien langs komen.
Verder geen goederen of andere treinen, was en bleef zo rustig als het was. Ook geen stilstaand materieel te zien of zo. Wel mooie kruiswissels met lantarens
Wel nu ik vroeg mij echt af of ik nog verder zou gaan naar Fredericia. Tom Tom gaf 25 km aan en tsja eigenlijk ben je nu toch zo dicht bij waarom dan niet even een kijkje nemen.
Achteraf ben ik zeer blij dat ik even gegaan ben want Fredericia maakte de dag nog een beetje goed
De gummieneus dieselstel zijn daar veelvuldig te zien.
Eindelijk kon ik een bolneus aanraken
Prachtige machine 1029 van de CFL Cargo.
Mooie constructie om de schalm in de schuiver te leggen
Lesje Deens? Rook aardig naar diesel
Deense diesellok 1449. Zo te zien heeft de DB (naast de CLF) daar in Denemarken ook al een aardige voet tussen de deur.
Verder op stond deze 1456
MAK rangeer lokjes
Een heel eind verder op richting het voetbalstation trof ik deze afgestelde diesels. Links een DB goederentrein in diepe diepe rust.
Ik weet werkelijk niet waarom in deze dag geen enkele goederenvervoer heb zien rijden.
Tot slot stond op afstand deze bolneus van Contecrail 1158. Ik heb nog gekeken of ik er bij kon komen maar wilde geen capriolen uithalen. Met telelens en digitale zoom kan ik hem toch goed dichterbij halen.
Het was een
dag wat goederentreinen betreft. Had denk ik onverklaarbare pech.
Maar het land Denemarken zelf is niet saai. Best wel interessant daar
Ik mag me nu ook bij de DK gangers scharen
Mvg, Johan