Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Weer tram ontspoord in Nieuwegein
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weer tram ontspoord in Nieuwegein  (gelezen 3301 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 26 Mei 2021, 10:55:21 »

Onze Razende Plettenburgse Reporter heeft weer wat te doen: https://nos.nl/artikel/2382359-sneltram-ontspoord-in-nieuwegein-door-botsing-met-auto-zes-lichtgewonden

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Mei 2021, 12:05:43 »

Dit valt voor een razende reporter niet meer bij te houden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei 2021, 12:23:00 »

Je kan ook niet zeggen dat de trams daar in een schutkleur rondrijden...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #3 Gepost op: 26 Mei 2021, 12:44:09 »

Volgens mij raken die trams het spoor bijster als zij ook maar vermoeden dat de razende reporter weer onderweg is.
Gelogd

Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #4 Gepost op: 26 Mei 2021, 12:45:20 »

Het is dan ook (bijna) altijd de automobilist die niet (goed) uitkijkt. Hier in Delft een keer meegemaakt: tram 1 wacht voor een rood negenoog om rechtdoor te rijden. Dat springt op wit, gelijk met het groene licht voor auto's rechtdoor. Alleen: dame in auto die voor het licht linksaf wacht (dat logischerwijs nog op rood stond) geeft ook gas en dan is het boem....De GTL-8 bleef in het spoor, maar reed dan ook nog niet hard.
Gelogd

Groet, Frank
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #5 Gepost op: 26 Mei 2021, 13:09:26 »

Die automobilist(e) had uit zijn doppen moeten kijken, niet op z'n smartphone. (Speculaas van mij, ik weet niet wat er aan de hand is nog)

Valt wel op dat men het verder over de tram heeft. Over de auto/automobilist wordt verder niet zoveel gezegd. Een heel klein beetje éénzijdig?
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2021, 18:25:04 »

Als je daar gewoon stopt voor rood licht, is er niks aan de hand, als de verkeerslichten tenminste werken.
Zou dat om wat voor reden niet zo zijn, is het niet de meest overzichtelijke overweg.
Ik kan me uit de beginjaren van de SIG-stellen ook nog wel wat ontsporingen herinneren, maar bij botsingen met het wegverkeer bleven die dacht ik meestal wel in het spoor.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Weer tram ontspoord in Nieuwegein
« vorige volgende »
Ga naar: