Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Welk materieel zien we hier?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Welk materieel zien we hier?  (gelezen 7144 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8460


WWW
« Gepost op: 16 Januari 2016, 12:45:21 »

In 1975 zijn mijn ouders een dagje naar Engeland geweest.
Daarbij heeft mijn vader ook nog wat spoors gefotografeerd.



Ik ben er vrij zeker van dat we het station van Deal zien, maar wat voor materieel is het?
Gezien de plaats, zal het wel electrisch zijn, maar veel verder kom ik niet. Dat Engelse spul lijkt best wel op elkaar.  Cheesy
Iemand die beter is in het herkennen?
En als iemand kan bevestigen (of ontkennen natuurlijk) dat het Deal is, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2016, 14:54:48 »

Grappig, ik zat net een boek te lezen dat zich deels in Deal afspeelt.

Het is inderdaad het station van Deal (tussen Dover en Ramsgate). Dit is een lijst met electrische treinstellen van Brtish Rail. Je moet in het lijstje bij 'DC EMU's' (derde rail gelijkstroom) => 'Mark 1 & 2 bodyshells' kijken. Het lijkt me een class 410, 411 of 412 (6e foto), die hebben (1) een doorloopkop, (2) 4 bakken, (3) een baggage/conducteurs afdeling oid in een van de koppakken, (4) een kop die grotendeels uit een vlakke plaat bestaat, (5) leidingwerk dat op de kopplaat bevestigd is, niet in een nis, en (6) het raam in de doorloopdeur steekt iets uit naar buiten vergeleken met de deur zelf. Volgens wikipedia werden deze treinen gebouwd voor de diensten op de nieuw geelectrificeerde lijnen in Kent. Dat komt goed overeen met de fotolocatie diep in ZO Kent.

Andere stellen die er op lijken (ze hebben allemaal Mark 1 & 2 rijtuigen als basis) zijn class 421,422,423,430,432,438 (allen geen afdeling zonder ramen, geen 'uitstekend raam' in de doorloopdeur). Ook zijn deze series gebouwd voor de SW mainline, zuid Londen forensentreinen en Brighton mainline (en Portsmouth), dus niet naar Kent/Deal.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Januari 2016, 15:45:52 »

Dank je.  Duim omhoog
De wiki neemt die drie series samen onder de noemer 411, dan doe ik dat ook.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
iepjak
Newbie

Offline Offline

Berichten: 36


« Antwoord #3 Gepost op: 16 Januari 2016, 21:03:11 »

L.S.,
In 1960 al gebruikt voor de Gatwick-expres?
Grtz. Iepjak.
Gelogd
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #4 Gepost op: 17 Januari 2016, 19:57:55 »

@Iepjak:
Wat wil je precies zeggen met die vraag? Het lijkt me niet dat deze stellen in 1960 voor de Gatwick Express werden gebruikt.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Welk materieel zien we hier?
« vorige volgende »
Ga naar: