Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 2692 2693 [2694]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 9732777 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 136 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

325*

« Antwoord #40395 Gepost op: Vandaag om 11:40:15 »

Ergens op een station wordt op mijn voordracht een galg opgericht. Hier zullen voortaan forumleden worden terechtgesteld die
denigrerende opmerkingen maken over een zeker land. Jullie zijn dus gewaarschuwd!  Cheesy

Maar zonder dollen: wat is de stationsnaam?
En voor de eeuwige roem: waarvoor dienen deze masten wel en wat maakt ze bijzonder?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

277*

« Antwoord #40396 Gepost op: Vandaag om 13:25:13 »

Holstebro

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

325*

« Antwoord #40397 Gepost op: Vandaag om 13:56:21 »

Dat is juist.   Duim omhoog

Nog een poging voor de eeuwige roem?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

277*

« Antwoord #40398 Gepost op: Vandaag om 17:23:51 »

Voor de hand ligt dat het voor bovenleiding is, maar er staat vlak bij nog één en het komt niet eens boven het spoor, dus dat zal wel niet.
Wat ze bijzonder maakt is dat ze gegalvaniseerd zijn en niet roestig  Grin

wat is de naam van de weg waarop ik stond tijdens het maken van deze foto?

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

325*

« Antwoord #40399 Gepost op: Vandaag om 19:05:26 »

Het is wel bovenleiding, maar niet van de gebruikelijke soort. De Lemvigbanen (tegenwoordig operationeel onder de naam Midtjyske
Jernbaner), heeft ter vervanging van de Lynettes zogenaamde 'batterijtreinen' besteld. Dit zijn elektrische treinen met forse accu's
aan boord. Deze worden op eindpunten tijdens een korte stop weer opgeladen. Daartoe hebben de treinen pantografen. Die zul je
tijdens de rit nooit zien, want ze liggen tamelijk verzonken op het dak. Pas bij een eindpunt gaan ze omhoog en wordt de trein voorzien
van verse prik. Vandaar dat er in Holstebro over een lente van circa 150 meter nu een speciale bovenleidingsinstallatie wordt aangelegd.
Het West-Jutse landschap zal dus niet worden ontsierd.

De batterijtreinen worden gebouwd door Siemens en staan bekend als 'Mireo Plus B'.
Hier enkele links:
- https://www.railvolution.net/news/mireo-plus-b-for-denmark
- https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/siemens-mobility-supply-first-battery-powered-mireo-plus-b-trains-denmark
- https://railcolornews.com/2025/02/19/passenger-denmarks-battery-train-revolution-begins-siemens-mireo-for-midtjyske-jernbaner/

Afgelopen week legde ik het nog maagdelijk witte proef-treinstel vast in Lemvig:

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

325*

« Antwoord #40400 Gepost op: Vandaag om 19:15:52 »

Goed, genoeg over de 'elektrische galg'. Hoewel..., nog één morbide opmerking: als je daaraan wordt opgehangen, zal je lijden waarschijnlijk van korte duur zijn.   Shocked

Nu weer over tot de orde van de dag: ik gok op Greversweg.

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

277*

« Antwoord #40401 Gepost op: Vandaag om 22:17:46 »

Niet juist

Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 2692 2693 [2694]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »