WOEF!
Ik ben Ayko en volgende maand word ik drie! Gert ken ik al sinds ik tien weken oud was. Hij liet mij en mijn maatje al uit toen wij nog puppy's waren.
Nu ben ik volwassen en sinds kort komt mijn grote droom uit: samen met Gert leer ik namelijk schapendrijven. Ik ben geboren op een boerderij en mijn ouders zijn ook schapendrijvers.
De mevrouw die ons leert hoe het allemaal moet, zegt dat je kunt zien dat ik het in mijn bloed heb.
Vrijdag maakte Gert na afloop onderweg naar huis een tussenstop. Ik dacht dat ik even ergens mocht gaan plassen, maar hij nam mij mee naar een station om treinen aan mij te laten zien.
Ik begrijp dat zijn en jullie obsessie met treinen net zo groot is als mijn obsessie met schapen.
Gert zei dat hij vandaag zijn
333e sterretje heeft gescoord. Ik weet niet wat dat betekent, maar ik zie wel dat hij nu zo trots is als een hond met zeven lullen!
Ik beloof jullie dat ik ervoor zal zorgen dat hij af en toe mijn poep op moet ruimen, dan komt hij weer een beetje down to earth.

De vraag is: op welk station was ik vrijdag?
Pootje van Ayko
PS: ik weet niet waarom jullie Gert hier 'Noordwaarts' noemen, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik daar nog wel een keer achter zal komen. Tot de volgende keer.