Je doet maar wat en komt 'hardhandig' achter feiten die je ook van te voren had kunnen bedenken.
Dan lees je eens wat...denkt er nog eens over na...zoekt nog eens verder en vind je dit:

Een primer speciaal voor gele en oranje auto's, ook geschikt voor kunststof.

En dan zie je de kleur en dan besef je dat je die kleur niet lang geleden zelf hebt zitten mengen om de 1634 in herstelling in grondverfkleuren te zetten...
Natuurlijk gebruikt NS die primer omdat er geel overheen gaat en waarom probeer ik dan grijs (drama!) en wit (eindeloze lagen geel om dekkend te krijgen)?
Kortom...de SGM 2845 to be staat in de 'gele' primer.
Die overigens prima hecht en in 3 dunne laagjes goed dekt.

Dan moet er geel overheen en het liefste een kleur die dicht in de buurt van het Fleischmann tweetje 2024 komt.
Nu spuit ik nog uitsluitend met Vallejo Air en eventueel MIG verfjes en die worden bij verschillende ondergronden (grijs/wit) heel anders.
Dus een proef opgezet. Een plaatje kunststof in de primer gespoten en daarop verschillende gelen.

De onderste vlakjes is pure vallejo, de bovenste met een laagje half matte lak erover.
Geheel links heb ik wat ik recept
Bezemer noem.
Plaatsgenoot Thijs Bezemer heeft in het draadje in de link eenzelfde project onderhanden en heeft geel volgens zijn recept gemengd

In het midden gewoon ongemengd Vallejo 71.078 welke ik ook zo gebruikt heb voor het fietsrijtuig afgelopen winter.

Geheel rechts een 50/50 % menging van 71.078 en 71.135 welke ik nog had staan van het spuiten van de zijkanten van de 1610 Hengelo en de 1835 Dummy.

Die is in ieder geval te licht. Tussen Bezemer en 71.078 zit een klein nuanceverschil, maar niet zodanig dat ik het mengen waard vind.
Ik denk dat ik gewoon voor de 71.078 ga...