Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: [Trambaan] Emseburg  (gelezen 39054 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Gepost op: 24 Juli 2013, 21:13:56 »

Heren,

Aangezien ik mij veruit interesseer in het topic Maasbrecht van Bart open ik ook maar een topic hier. Bart heeft mij opnieuw inspiratie gegeven voor een modeltrambaan. Als eerste het plan hieronder:

Ik heb in het verleden op BNLS al eens een topic gehad over dit plan. Op een bepaald moment was ik gestopt omdat ik geen ruimte had. Nu enkele maanden verder heb ik waarschijnlijk toch ruimte, vandaar dat ik dit topic open.



Dit is het plan zoals het voorlopig is. Ik post hem hier omdat ik benieuwd ben naar jullie meningen en ideeën.

Op de tekening valt natuurlijk de trambaan op. Verder is er onder de linker lus een verdiepte halte voor DB Regio verkeer. Als laatste qua openbaar vervoer zal er een FCS variant komen.

De bogen zijn over het algemeen radius 250 mm. Ik heb hiervoor gekozen zodat ik toch nog met een breed aanbod qua trams kan rijden.

Mochten jullie opmerkingen, ideeën of vragen qua wat iets is/betekend dan post het Wink

Groeten Dennis
« Laatste verandering: 9 Maart 2014, 19:20:52 door Sander Lageveen » Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1 Gepost op: 24 Juli 2013, 23:46:04 »

Mocht jij( of Bart) hulp kunnen gebruiken bij het maken van vertrekstaten of kaartautomaten voor haltes dan mogen jullie bij mij aan kloppen. Ander tekenwerk( lijnenkaarten of iets anders voor de aankleding van haltes) wil ik ook best helpen.

In ieder geval 2 leuke topics om te volgen zeker als de bouw start.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juli 2013, 16:07:18 »

Hallo Michiel,

Bedankt voor dit aanbod. Ik zal er zeker gebruik van gaan maken. Eerst maar even het plan goed uitwerken.

Groeten Dennis
Gelogd
oetbeem
Full Member

Offline Offline

Berichten: 191


« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juli 2013, 19:40:39 »

Het plan ziet er erg mooi uit

Wat ik wel zou doen zijnde 2 wissels die links boven in voor het station liggen helemaal naar rechts verplaatsen tot die bocht naar links begint

Zo kan je ook nog vanaf de keerlus linksboven naar het andere spoor en heb je nog ietsje meer rijmogelijkheid als er een trein in je station staat
Mvg Danny
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #4 Gepost op: 29 Juli 2013, 11:12:42 »

Het gaat hier om een trambaan en ik wat jij zegt juist niet doen. Meer rij mogelijkheden creëer je als je er realistisch naar kijkt daarmee niet echt zelf minder. In dit plan kan een 2-richtings tram die daar aan de halte staat te keren vertrekken tegelijk met de binnenkomst van een 1-richtings tram die de keerlus benut. Verschuif je de wissels zoals jij voorstelt dan moet je juist op elkaar gaan wachten, iets wat je als trambestuurder en/of verkeersleider dus juist niet wilt Wink

Ps; het als het een spoorlijn was met keerlussen had ik dit topic niet gevolgd Wink.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #5 Gepost op: 23 September 2013, 16:08:28 »

Na een lange stilte ben ik toch maar eens verder gegaan met mijn baanplan. Sinds deze lange tijd is er wel een ruimte wijziging geweest waardoor de maten nu 3 x 0,7 meter zijn.

Hieronder een screenshot van wat ik u heb:


Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening. Wat zou ik nog kunnen verfraaien qua sporenplan?

Alvast bedankt voor jullie input.

Groeten Dennis
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #6 Gepost op: 23 September 2013, 16:51:39 »

Links onderin kruis je op een rare manier, dit kan niet.

Waarom zoveel haltes? Waarom niet concentreren op 1 halte?
Ik denk dat de levendigheid van de stad en het tramverkeer dan veel beter zichtbaar wordt.

De truc met baanplannen is altijd dat je te veel wilt op een te kleine ruimte...

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #7 Gepost op: 23 September 2013, 17:25:06 »

Hallo Sander,

Bedankt voor je puntjes.

Ik heb gekozen om 4 halte's te nemen zodat ik het verkeer kan variëren. Verder is een belangrijk punt dat ik meerdere halte's wil met ieder een eigen stijl.

Die vreemde wisselpartij is eenvoudig uit te leggen: ik heb hiervoor gekozen voor als de modulebaan thuis is dat ik kop kan maken op het noordelijke spoor bij de halte.

Wat zou ik kunnen verbeteren volgens jou?

Groeten Dennis
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #8 Gepost op: 23 September 2013, 18:04:29 »

Dennis,

ik ben niet zo thuis in het tram wezen. Maar kijk eens naar het grote voorbeeld zou ik zeggen.
Ik zou ook kijken of er rechts nog wat meer te maken is. Je kan nu alleen daar een rondje rijden.

Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen;


Je kan nu vanaf die halte overstappen en een tram richting het rode gedeelte (remise??) sturen.
Wanneer je in de blauwe rechthoeken nu hoogbouw maakt lijkt valt die lijn mooi uit het zicht.
Het geeft rechts wat meer speelmogelijkheden en gevarieerd tramverkeer denk ik.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #9 Gepost op: 23 September 2013, 18:17:18 »

Hallo Sander,

Ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan.

Een punt wat er nog bij komt is dat ik ook een tracé wil aanleggen om auto's (bussen) over te laten rijden. Als ik meer voor de tram maak dan heb ik minder ruimte voor de bussen.

Misschien moet ik de plattegrond is helemaal intekenen (parken, woningen, etc.) om een beter beeld te geven.

Groeten Dennis
Gelogd
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #10 Gepost op: 23 September 2013, 21:38:26 »

Toch nog een kleine update met invulling. Het word er gelijk al heel anders van :-)



Groeten Dennis
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #11 Gepost op: 23 September 2013, 21:45:27 »

hee dennes

links onder in het groene vlak loopt
het eerste spoor maar raar over het 2de spoor heen

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 24 September 2013, 07:12:08 »

Leuk dat ik anderen inspireer Wink Ben benieuwd naar de resultaten.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #13 Gepost op: 24 September 2013, 10:52:15 »

@Gerard-ns:
Ik neem aan dat je die kruising bedoeld waar het zuidelijke spoor in een boog overloopt? Mocht dit zo zijn dan heb ik daar een verklaring voor: deze kruising ga ik zelf maken van losse rails en soldeerprintplaten.

@Bart
Haha, ja dat doe je.

Groeten Dennis
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #14 Gepost op: 24 September 2013, 13:05:14 »

hoi dennis

ja die, maar het lijkt net dat hij er over heen ging

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: [Trambaan] Emseburg
« vorige volgende »
Ga naar: