Perrons aan het maken, op maat voor het station in aanbouw.
Eerst stroken van styreen gesneden op perronhoogte en deze ingekrast als perronwandsegmenten.
Daarna een twee mm styreenstrook erop gelijmd zoals de verbreding die NS perronwanden hebben en ook deze weer ingekrast als segmenten van de perronwand.
Een haakse strip aan de onderzijde gelijmd zodat de perronwand kan staan.
IMGP7107 by
G. van Vliet, on Flickr
Daarna deze perronwanden met korte stukjes dubbelzijdige tape op de juiste plaats neergezet om de juiste grootte van de perrons te bepalen en de langste rijtuigen vrij kunnen passeren.
Tussen de perronwanden afstandshouders van styreen gelijmd waardoor een perronsegment ontstond.
Hierna de binnenomtrek van het perron op een plaat styreen afgekrast zodat dit binnen de perronwanden zou vallen en op de 0,5mm lager (als de perronwand) gehouden afstandshouders zou rusten.
Dit perronoppervlak op zijn plaats gelijmd en het geheel in een zwarte grondverf gespoten.
De perronzijwanden zijn daarna in een grijze kleur geverfd en gedrybrusht met een iets lichtere grijze verf en daarna met nog een iets lichtere grijze verf zodat het oppervlak er als wat verweerd grijs beton uitziet.
IMGP7092 by
G. van Vliet, on Flickr
Na droging is het perron oppervlak met Redutex Hollandse tegels beplakt, eerst de perronranden met stroken van één tegel breed.
IMGP7098a by
G. van Vliet, on Flickr
Daarna de rest met een heel stuk Redutex met aan de randen halve tegels.
IMGP7099 by
G. van Vliet, on Flickr
IMGP7103 by
G. van Vliet, on Flickr
De halve tegels tegen de strook met hele tegels zijn gebroken wit geverfd zoals bij NS de perronrand witte halve tegels heeft.
IMGP7105 by
G. van Vliet, on Flickr