Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Diorama Garfeln Altes Stauwehr
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Garfeln Altes Stauwehr  (gelezen 11468 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 29 Oktober 2011, 20:13:34 »

Hier weer een verslag van de bouw van een diorama, over de achter grond valt hier meer te lezen.

In dit diorama wil ik een oude stuw, een stukje voormalig dubbel spoor dat nog slechts enkel in gebruik is en een klein pension combineren. Dit diorama gaat tevens een loze ruimte in 1 vitrinekast opvullen.

Hier de eerste foto's van de bouw:








Inmiddels ben ik al een stukje verder en is het spoor verder verouderd en geballast maar foto's daarvan houden jullie nog te goed.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 11 November 2011, 23:57:59 »

Vandaag heb ik de vrije uurtjes weer eens in dit diorama gestoken. Ik heb ook besloten een slooprijp flatgebouw er op te zetten waar ik dan ook mee begonnen ben na het slopen van 2 huizen om een deel van de wanden hiervoor te kunnen gebruiken.









Dit gebouw krijgt nog staalplaten voor een deel van de ramen.


Dit gebouw bood ook ooit toegang tot de stuw, maar ook voor die deur zal een staalplaat komen.

De ligging van het diorama en de spoorlijn is trouwens gewijzigd omdat ik de voorsteden aan de oost zijde van Neu Dalhausen, grootschalig heb gewijzigd, maar daarover later nog meer in het BürgerBahn Westfalen Ruhr topic.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 24 December 2011, 13:00:34 »

Ik heb dit topic hier een beetje verwaarloosd zie ik. In de tussen tijd heb ik er wel aan verder gewerkt en vandaag heb ik de poppetjes en railbus op dit diorama gelijmd waarmee het af is en dit is het resultaat:




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 20 Augustus 2013, 22:13:01 »

Het is een beetje oude koeien uit de sloot halen maar met dit diorama ben ik nooit helemaal tevreden geweest. Vanavond bleek dat een goede vriend van mij dat wel was en het graag wilde hebben en daardoor heb ik het gelijk aan hem verkocht.

Zo heb ik weer wat hobby geld en ruimte en hij een diorama, win win situatie dus.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Diorama Garfeln Altes Stauwehr
« vorige volgende »
Ga naar: