Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Diorama Oelde Landhagen( de laatste loodsjes)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Oelde Landhagen( de laatste loodsjes)  (gelezen 8594 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Gepost op: 17 Augustus 2013, 23:22:16 »

De bouw van dit diorama loopt al maanden maar tot nu toe alleen op het n-spoorforum. Ik ga het vanaf nu ook hier laten zijn maar de voor geschiedenis zullen jullie even hier moeten doorlezen.

Vandaag heb ik de bouw van dit diorama weer opgepakt met de bouw van een trappenhuis voor de blauw/gele flat waarvan ik vergeten was dat de bewoners er via een aparte ingang in moesten kunnen en niet via de winkels. Dat werd dus een stukje nieuwbouw uit karton.





Inmiddels heb ik het al bijna geheel geschilderd en het is ook geel/blauw geworden. Foto's van het eindresultaat komen morgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 16:36:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1 Gepost op: 19 Augustus 2013, 13:16:29 »

Gister heb ik het trappenhuis afgemaakt en op z'n plek gelijmd. Daarnaast heb ik een boeken winkel gemaakt, hekken en bovenleidingsmasten verouderd en enkele hoekjes afgewerkt met gras.


















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 16:44:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #2 Gepost op: 22 Oktober 2013, 14:52:12 »

Aangezien ik nog m'n oude internet heb kan ik nog even wat posten.

Ik ben met wat gebouwen voor op dit diorama bezig. Ik heb nu eindelijk een inrichting gevonden die werkt en dat ben ik nu wand voor wand aan het opbouwen startend bij de voorgevels gevolgd door de zijwanden enz.







De bierviltjes die aan de buitenkant tegen het diorama zitten dienen om de rand van het diorama zo precies mogelijk aan te geven. Daarnaast dienen ze ook om op erg scheve plekken me de mogelijkheid te geven dingen op te vullen.



Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 16:47:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #3 Gepost op: 23 Oktober 2013, 23:04:30 »

Gister en vandaag heb ik aardig doorgewerkt aan 3 van de 4 gebouwen. Die 3 zijn nu zover dat ik ze morgen kan gaan schilderen.






Ik heb de straat aangepast zodat er wat stukken stoep ontstaan voor de gebouwen.


De vele kieren die rond de gebouwen over gaan blijven vul ik op met struiken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 16:50:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Oktober 2013, 23:06:01 »

Dat gaat er wel goed uitzien. Ben benieuwd naar het resultaat na het schilderen!

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2013, 19:07:10 »

Vandaag de gebouwen geschilderd, verouderd en geplaatst. Gelijk wat kieren dicht geplamuurd of met struiken bedekt, op 1 klein hoekje na tussen 2 gebouwen is deze hoek klaar.






Nu nog 1 hoekje afmaken en daarna word het echt serieus tijd voor de verkeersborden en daarna de overige aankleding.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 17:05:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #6 Gepost op: 22 November 2013, 14:18:52 »

Lange tijd niks gepost maar ik heb niet stil gezeten. Het diorama heb ik de afgelopen dagen afgemaakt al duurde het langer als ik graag had gezien omdat ik afgeleid was door andere modelbouw plannen.

Hier een foto's verslag van het eindresultaat:






































Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Februari 2019, 17:12:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Diorama Oelde Landhagen( de laatste loodsjes)
« vorige volgende »
Ga naar: