Dit zijn de nieuwe plannen voor Maastricht-Geuldal.
Er wordt niet meer rond gereden zoals op BNLS te zien was.
Maar de baan ligt in een soort U-vorm.
En zal voornamelijk als Pendelbaan/Paradebaan fungeren.
Het bevat 2 stations: 1 groot (Maastricht-Geuldal) en 1 klein (houthem-St. Gerlach.
Maastricht-Geuldal wordt een heel nieuw station gebaseerd op het treinverkeer zoals het tussen 1980 en 2000 was.
Het station heeft nooit echt bestaan, maar komt op een plek op nog geen 100 meter waar in 1853 het 1e station van Maastricht was.
Om te beginnen een plattegrond van het baanplan.
De onderbaan.
We beginnen onderaan, op de kleine zolder.
Hier komt een keerlus en wat opstelsporen voor onder ander de treinen uit Belgie te parkeren, en het stoptreinmaterieel in de richting Maastricht/Maastricht-Randwijck.
De keerlus is bedoeld om de Intercitytreinen en de goederentreinen te keren.
Als we recht omhoog gaan komen we op de sporen richting Sittard.
Deze sporen worden gebruikt voor het doorgaand verkeer richting het noorden.
Ook wordt het meest linker spoor gebruikt voor de Internationale treinen die hier hun eindpunt hebben.
Deze sporen lopen in noordelijke richting iets omlaag om na de bocht te verdwijnen in het schaduwstation.
Dit schaduwstation wordt ook gebruikt als keerlus.
En bevat 6 lange opstelsporen waar makkelijk een lok met 7 rijtuigen geparkeert kunnen worden.
Wordt vervolgt.....
Jos.