Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mijn eerste ontwerp.  (gelezen 7997 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
nl1ede
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Gepost op: 30 April 2013, 21:26:06 »

Goede avond van Erik uit Ede, ik ben volledig nieuw hier op het forum en moet nog gaan beginnen met een leuke baan. Ik heb vroeger ooit een Märklin M-rails baan gehad en heb gezien dat die M-rails vervangen is door C-rails. Als eerste heb ik wat boeken etc gehaald van Märklin en ben is heerlijk gaan bladeren, mijn ideeën begon vorm te krijgen en nu is het zover gekomen dat ik Anyrail heb aangeschaft om rustig is te gaan kijken wat voor ideeën ik op papier kon krijgen.   

Mijn plan is om twee of misschien drie treinen te laten reiden (digitaal) Hoe het een en ander in zijn werk gaat heb ik nog geen idee van maar goed ik moet iets hebben om mee te beginnen nietwaar. hihi  Smiley

Het grijze vlak is loopruimte en de baan zelf is iets van 4 x 2.19

Groetjes van Erik, en ik zit nog met genoeg vragen omtrent dit ontwerp
maar dat komt later wel.

Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 30 April 2013, 21:48:22 »

Beste Erik,

Welkom! Na het lezen van jou reactie hier heb ik gelijk een vraag voor je. Zijn er delen van je baanplan die niet in het zicht komen te liggen? Dat de sporen bijvoorbeeld onder een berg of dergelijke liggen?
Je zou dan eens kunnen denken om daar een schaduwstation te kunnen maken, dit geeft wat meer afwisseling in je station. En geeft je ook een goed excuus om meer treinen te kopen Wink

Hoe wil je digitaal gaan rijden? Computer gestuurd of gewoon met de hand?

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #2 Gepost op: 1 Mei 2013, 08:13:01 »

Waar je in dit ontwerp rekening mee moet houden is dat je een grote keerlus hebt ontworpen..... Wink

Jeffrey
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #3 Gepost op: 1 Mei 2013, 12:30:34 »

Helemaal niet, Je hebt er 2 ontworpen, en dat doen heel veel mensen, geen enkel probleem.

Bovendien, Als hij nog altijd met Marklin rails werkt is het al helemaal geen probleem. Daar heb je niet echt last van keerlussen.

Roelco
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #4 Gepost op: 1 Mei 2013, 12:56:52 »

Klopt helemaal..... Ik ging er onterecht vanuit dat het om gelijkstroom zou gaan terwijl wisselstroom is angegeven.

Ook wat betreft de keerlussen bij gelijkstroom heb je wel gelijk maar niet iedereen is een voorstander van de keerlus modules die schakelen op een kortsluiting en zijn handig genoeg voor de alternatieven vandaar mijn opmerking.

Jeffrey
« Laatste verandering: 1 Mei 2013, 12:59:02 door Jefftrack » Gelogd
nl1ede
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #5 Gepost op: 1 Mei 2013, 16:58:47 »

Hoi Sander, Ik weet nog niet hoe ik digitaal moet gaan werken er mee, die materie is mij nog onbekend. Ik denk er over om eerst eens deze baan te gaan bouwen met de standaard digitale set en daarna misschien over te stappen op de computer besturing. Ik ben wat dat betreft nog een leek.  Grin De baan is volledig zichtbaar en hier en daar een berg met tunnel etc. zijn er tips van waar jullie een tunnel zouden maken en hoe. ook hoe zouden jullie de baan indelen zodat er meerdere treinen kunnen rijden.

Groetjes Erik
Gelogd
oetbeem
Full Member

Offline Offline

Berichten: 191


« Antwoord #6 Gepost op: 1 Mei 2013, 22:18:43 »

Ik mis wat opstel sporen en misschien een loc depot?

Mvg Danny
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mijn eerste ontwerp.
« vorige volgende »
Ga naar: