Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: mijn eerste word een kerstbaantje
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: mijn eerste word een kerstbaantje  (gelezen 19267 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Gepost op: 25 November 2012, 21:55:55 »

morgen gaan we beginnen met een klein kerst baantje te maken. als ondergrond gaat hiervoor een oude tuin tafel dienen.
hij is 140 cm breed en 90 cm diep. als we het goed gemeten hebben kunnen we 2 poten op de breedte eronder weg halen dan komt hij te rusten op een 30 cm diepe vensterbank. we willen het aangaan kleden met onverlichte en verlichte huisjes misschien nog wat bergenlandschap en uiteraard een ovaal spoortje erop als ik het goed heb van piko.
morgen zal ik enkele foto's gaan maken en plaatsen en jullie op de hoogte houdne van onze vorderingen.

gr oebele 
Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #1 Gepost op: 25 November 2012, 22:21:33 »

ik zal nu proberen enkele foto's toe te voegen van spulletjes die we gescoort hebben bij de wibra

als eerste het ovaaltje de locs die er staan zullen niet gebruikt worden daarvoor komt een klein stoomlocje van fleischman de 70091 en enkele goederen wagonnen


hieronder de huisjes met verlichting


huisjes zonder verlichting staan op de doos met......


poppetjes en lantaarntjes




ik had ook nog een paar boompjes bij de wibra gehaald in totaal 6 setjes


we hadden nog enkele huisjes met en zonder verlichting die zullen ook gebruikt worden daarvan komen ook nog foto's

vr gr oebele
« Laatste verandering: 25 November 2012, 23:27:22 door oebele » Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #2 Gepost op: 26 November 2012, 23:31:05 »

weer een update. vanavond de tafel schoongemaakt en de poten gemonteerd dit is de oppervlakte die we kunnen gebruiken, 2 poten worden later er weer onderweg gehaald waarna het hele verhaal in de vensterbank geschoven word dit is 30 centimeter


de onderzijde, heeft hoge en lage ribben. in de hoge ribben boor ik op 4 plekken gaatjes voor de ringleiding zodat alle bedrading mooi onder de tafel komt,


dan het ovaaltje, die we gaan gebruiken met het treinstelletje,


een foto van het locje de br 70091 van fleismann


als de stroon voorziening gereed is zullen mijn vrouw en ik beginnen met het opbouwen van de baan hiervan volgt uiteraard ook weer een update.

vr gr oebele
« Laatste verandering: 26 November 2012, 23:34:36 door oebele » Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #3 Gepost op: 5 December 2012, 20:04:36 »

zooooo  vanavond weer wat tijd om met de baan verder te gaan, heb hem nu net vast gelijmd ff aan laten drogen.
mijn vrouw gaat zo helpen met de bergen te maken, hebbe we toch samen eraan gewerkt foto's van de vorderingen zullen volgen.
Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #4 Gepost op: 6 December 2012, 00:39:22 »

lekker opgeschoten vanvond de rail ligt vast spanning erop locje loopt prima.
met de bergen begonnen die gemaakt wordt van piepschuim plaat en een beetje kit.







nadat alles een beetje gemodelleerd was, op het baantje geplaatst nog iets aan moeten passen aan de opneningen van de z.g. tunnel doorgangen. locje loopt er nu prima door.







we stoppen ermee voor vandaag en gaan morgen verder met schilderen en het vast zetten van de bergen
groetjes oebele
« Laatste verandering: 6 December 2012, 00:41:12 door oebele » Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 6 December 2012, 01:16:43 »

Kijk de eerste statische sneeuw , blijf dit volgen als sneeuwbaan liefhebber.

wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #6 Gepost op: 6 December 2012, 21:48:18 »

vanavond ff iets een kleurtje opgebracht.





de fictieve bergen vast gelijmd en het treinstel hun rondjes laten draaien nu w8ten tot het een beetje droog is dan verder met de aankleding van de plaat







dit was weer een kleine impressie tot de volgende upload maar weer
Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #7 Gepost op: 9 December 2012, 21:56:00 »

vandaag in tegen stelling van gisteren weer een eind verder gekomen met onze winter kerstbaantje
we hebben eerst alles een beetje uitgezet hoe we het in gedachten hadden,





daarna alles aangetekent gaten gemankeerd en geboord ook door de bodems vna de huisjes heb ik nieuwe gaten geboord zodat de verlichting rechtstreeks vanonder de tafel in de huisjes komen,





sneeuwdeken op maat geknipt lampjes er doorheen huisje er boven op,





en ja hoor u raad het al zoals bij velen die beginnen materiaal gebrek nee sneeuwdekens genoeg maar geen dubbel zijdig plakband of duckttape in huis, dus het bouwen voor vandaag gestaakt en we gaan morgen weer vrolijk verder en misschien dat hij morgen avond nog geplaatst kan worden voor ons raam uiteraard volgd hier ook weer een verslagje met foto's van.

Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #8 Gepost op: 9 December 2012, 22:40:26 »

hee dat ziet er algoed uit

mvg gerard-ns
Gelogd

lid van HG
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #9 Gepost op: 10 December 2012, 09:17:26 »

Leuk kerstbaantje!

Groet,
Ruud
Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #10 Gepost op: 10 December 2012, 16:23:17 »

dank je wel ruud en gerard-ns, er word momenteel hard gewerkt om het voor de avond gereed te hebben zijn met de laatste stukken sneeuwdeken bezig. dan nog de figuurtjes erop sneeuw aanvullen foto's maken en dan plaatsen we het geheel voor het raam.

vr gr oebele
Gelogd
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #11 Gepost op: 10 December 2012, 19:17:27 »

vanmiddag verder gegaan hebben de straat lantaarn's uitgelegt en geplaatst met een klein stukje dubbelzijdig plakband op de tafel de bedrading loop mooi onder het kleed door.





ook de grote dorps kerstboom is geplaatst op het marktplein, nu nog de buiten zijde van het spoor bekleden met sneeuwdeken en de wakvisser op hun stekkie gezet.







nu het geheel in de vensterbank geplaatst.



zo ziet het er momenteel voor het raam uit.







morgen gaan we het geheel afmaken met het bijstrooien van kunstsneeuw, de over gebelven raam delen te bekleden en de bedrading onder de tafel iets netter opknopen. voor vandaag is het weer genoeg geweest

groetjes oebele
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #12 Gepost op: 10 December 2012, 20:06:41 »

hoi oebele

dat ziet er mooi uit
maar wel jammer van dat flitslicht op de foto's

mvg gerard-ns
Gelogd

lid van HG
oebele
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 62


« Antwoord #13 Gepost op: 10 December 2012, 20:20:24 »

hoi gerard-ns
ja dat stoorde mij ook een beetje maar zonder ging helaas niet dan werd het een donkere boel
tsja dan maar met weerkaatsing, wil morgen nog wel ff kijken hoe het word met de fotocamera.
deze zijn allemaal gemaakt de mijn telefoon.

vr gr oebele
Gelogd
oetbeem
Full Member

Offline Offline

Berichten: 191


« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2012, 23:07:28 »

Dat ziet er heel mooi uit
Keurig gemaakt!

Mvg Danny
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: mijn eerste word een kerstbaantje
« vorige volgende »
Ga naar: