Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee  (gelezen 24443 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 25 November 2020, 16:31:25 »

Je weet altijd heerlijk die Duitse sfeer te treffen op je bouwsels.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 25 November 2020, 17:59:03 »

Dankje.

Het verouderen is nog gelukt gister avond.


Nu moet ik nog 1 gebouw bouwen en nog 2 a 3 gebouwen schilderen en verder de modelbaan aankleden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 1 December 2020, 22:40:02 »

Ik heb een aantal gebouwtjes af of zo goed als af:



De foto's zijn door gebrek aan licht wat grauw, daardoor komt de groene kleur niet naar voren.







De bestrating heb ik in een grijze basis kleur geschilderd en de muren rond de remise geschilderd.









Dit hoekje heeft nog een gebouwtje nodig dus daar moet ik nog iets voor bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 3 December 2020, 11:32:42 »

Gister heb ik toch maar vast de resterende verlichting aangesloten. Alleen voor de verlichting van de verkoop karren moest ik nieuwe leds bestellen. De witte werken niet op deze voeding en de 5 gele die ik over had heb ik opgeblazen. Daarna kon ik 3 gebouwen op hun plek plaatsen. Hierbij heb ik deels hete lijm gebruikt om ze vast te zetten en gelijk open ruimtes op te vullen. Daarna heb ik rond de kiosk nog een stenen muur geplaatst voor een terras. Deze heb ik net een laag verf met houtlijm gegeven als primer.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 4 December 2020, 16:57:10 »

Ik ben vandaag eerst bezig geweest de muur voor het terras rood te schilderen. Daarna ben ik op een stuk dicht gaan tegelen met karton om een stabiele onderbouw op hoogte voor het huis te hebben wat er op moet. Dan ga ik zo met het laatste huisje verder en de muur een wash geven.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 6 December 2020, 17:16:23 »

Gister heb ik een nieuwe strooisel mix gemaakt voor een herfst/winter weide bestaande uit licht gele, bruine en groen/gele grasvezels, wat groen/geel strooisels en rode, oranje en gele strooisels die gevallen blad weergeven.

Daarmee heb ik diverse stukken op het diorama behandeld.








Op basis van deze foto heb ik een bovenleiding plan gemaakt.


Ik heb gister avond een aantal bovenleidingsmasten gemaakt tot ik het zat was maar ik moet er nog een aantal bij maken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 8 December 2020, 21:05:15 »

Ik heb gister de bovenleidingsmasten geplaatst en daarna ben ik met de bovenleiding zelf begonnen. Dat heb ik vandaag afgemaakt en de masten hebben nu de eerste laag verf. Ik wil de masten een blauw/groene kleur geven die te zien is op een foto op bahnen-wuppertal.de.


















Ik krijg steeds meer zin alles aan te kleden maar ik zie op tegen het aanbrengen van de sneeuw.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 13 December 2020, 00:16:34 »

Even alleen een tekst bericht:

De afgelopen 28uur de "Professor"( BjornOl49) op bezoek gehad om me met 2 electro klusjes te helpen. Nadat hij het baantje god bekeken had kwam hij tot de conclussie dat een dekkende sneeuwlaag zonde zou zijn en dat het baantje met alleen wat sneeuwresten beter tot z'n recht zou komen. Dus "Groot Opperhoofd"( m'n moeder dus) even gebeld en zoals wel vaker bleek die in de zelfde richting te denken, alleen had ze dat mij nog niet te laten weten. Dus het was snel beslist en zo kwam ik mooi van de sneeuw af op plekken waar ik het niet zag zitten. Vooral het spoor blijft dus sneeuw vrij maar in allerlei hoekjes komt nog wel wat sneeuw, ook met van die zwarte meuk aan de randen enzo.

De "Professor" heeft de verkoop karren aangesloten op de stroomring en het huisje en de karren staan nu op hun plek zodat ik dat verder kan gaan afwerken. Daarnaast hebben we samen vandaag nog de lichtkap van het klooster diorama afgemaakt maar dat is iets voor een ander topic.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 13 December 2020, 23:45:08 »

Vandaag heb ik de eerste poppetjes geplaatst en heb ik nieuw strooisel gemaakt voor bomen met verkleurde bladeren. Ik trek het thema van het baantje daarmee iets mee naar de herfst toe.

Nu de nodige van de afgelopen dagen:





Bjorn aan het werk.













Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 16 December 2020, 13:37:30 »

Ik heb gister de auto's geschilderd, alle uithangborden en andere winkel opschriften aan gebracht. Daarna ben ik met de achtergrond begonnen, ik heb de wand afgetekend, uitgesneden en de delen op elkaar gelijmd.












En dan word het echt spannend, de kerstmarkt moest toch wel de meeste sneeuw krijgen maar ook veel poppetjes. Omdat ik die poppetjes in de sneeuw wilde vast lijmen ben ik daar begonnen. Toen werd het en heel laat( ruim na 2.00u) en spannend en ik weet nu nog niet hoe het er uit gaat zien tot het droog is.

Dit is vannacht.


Dit is nu. Door het vocht zijn kleuren uit de ondergrond de sneeuw in getrokken. Dat trekt zichtbaar deels weer weg maar vooral in wat stukken groen lijkt het niet mooi te worden maar pas als het droog is weet ik echt wat werkt, wat niet en hoe het is.

Ik heb ook al glanzende vernis gebruikt om enkele stukken er nat uit te laten zien en dat gaat wel de goede richting uit maar nog niet helemaal. Ik heb bedacht om rondom de hoeveelheid sneeuw steeds minder te laten worden hoe verder je van de kerstmarkt af komt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 17 December 2020, 23:44:24 »

Ik ben gister en vandaag verder met sneeuw, prut en vernis aan het prutsen geweest. Ik heb ook het terras van opgestapelde tafels, bankjes en parasols voorzien. Daarnaast ben ik begonnen met bomen plaatsen en heb ik foto's op de achtergrond geplakt.






















Het schiet op maar ik ben er nog niet er is nog zat te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 21 December 2020, 15:23:57 »

De modelbaan is zover af, op het laatst ging er nog het een en ander tegen zitten waardoor ik er ook wel klaar mee ben en bepaalde details achterwege heb gelaten. Het goed rijdend krijgen van het baantje moet m'n vader maar uitzoeken, ik heb daar het geduld niet voor en als ik daar tijd in ga steken is mijn lontje gegarandeerd zo op, ga ik boem en sloop ik de boel, dus dat besteed ik maar ff uit.

Oohja ik heb nog een grote boom gemaakt van wol, secondelijm, wat meel en wild gras vezels.




























Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 23 December 2020, 11:53:02 »

Leuk baantje, Michiel.  Duim omhoog
Laat niemand meer beweren dat ie geen ruimte heeft voor een modelbaan, je bewijst het tegendeel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1788



« Antwoord #28 Gepost op: 24 Maart 2021, 20:50:26 »

Sfeer is goed getroffen.Maar ik mis een trammetje nu; heb je de mogelijkheid om er mee te rijden ?

Gr.Frank
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 29 Maart 2021, 19:57:29 »

Ja Frank, inmiddels heeft m'n moeder er 2 aufbau trams voor en daarmee word bijna dagelijks gereden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee
« vorige volgende »
Ga naar: