Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Module de Suurhoffbrug  (gelezen 24215 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #15 Gepost op: 19 Augustus 2014, 15:51:31 »

Leuk, deze module. Die andere hobby mag er trouwens ook beste wezen!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #16 Gepost op: 28 Augustus 2014, 23:20:16 »

Vanavond nog even aan de brug gewerkt, het talud aan beide zijden van de landhoofden voorzien van kinderkopjes en de hoogtematen van de damwanden afgetekend. Dan kan ik die de volgende keer op maat zagen als ik weer verder ga met de brug.
Tis nu een kwestie van alle losse delen en plaat materiaal op maat maken en dan erop plakken als het stortgoed vast gelijmd en geverfd is.
Als dat gebeurt is kan ik eindelijk beginnen met het aankleden, het aanbrengen van gras enzo.
Nu eerst maar eens het een en ander afvinken van het to do lijstje  Grin
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #17 Gepost op: 30 Augustus 2014, 08:55:46 »

Nog even een paar foto's op verzoek



Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #18 Gepost op: 5 September 2014, 00:04:43 »

Gister nog even bezig geweest met steentjes plakken op de oever van de brug.
Was in eerste instantie van plan om kit te gebruiken maar bedacht me later dat het dan wel eens een hele kliederboel kon worden.

Om de steentjes goed vast te krijgen heb ik een pot pvc lijm uit de schuur gepakt.
Het voordeel hiervan is, is dat het transparant is, lekker dik van structuur dus oneffenheden in de ondergrond worden hierdoor gelijk opgevuld en het is overschilderbaar.

Ik ben als volgt te werk gegaan;
het gedeelte waar de steentjes moesten komen heb ik eerst ingesmeerd met een dunne laag lijm, een soort hechtlaag zeg maar.
Zodra er een dun vliesje op zat heb ik een strook van ongeveer 5 cm breed behoorlijk dik ingesmeerd met lijm en daarop de steentjes gestrooid, daarna de steentjes met m'n vinger "goed" gelegd zodat het mooi egaal ligt verspreid.
Zo heb ik een groot stuk, strook voor strook bestrooid met steentjes.
Nadat het redelijk vast zat nog een dun laagje lijm erover gesmeerd om er zeker van te zijn dat alles goed vast zit.

Hier volgen wat foto's van de gebruikte steentjes en de lijm en van het eindresultaat.


De gebruikte steentjes.


De pot pvc lijm.


Lekker blijven plakken Grin


Het eindresultaat tot nu toe.

Tot zover deze update.
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #19 Gepost op: 20 September 2014, 18:39:01 »

Weer een stukje verder met de oever van de kant van Oostvoorne.



Per ongeluk achter de mengverhouding gekomen voor het maken van "Captrain groen" dus over een tijdje het wagenpark maar eens uitbreiden  Duim omhoog
Er staan namelijk nog een stuk of 4 klazen in de wachtrij voor een Captrain jas.

 
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #20 Gepost op: 2 Maart 2015, 23:51:38 »

Zo hier ook maar eens een stofdoek overheen halen, even een kleine update hoe de bouw er op dit moment voor staat.
Ben een klein stukje verder maar wil een dezer dagen tijd vrij gaan maken om eens flink aan de brug te gaan werken,
hij zal toch een keer af moeten.



Het volgende project staat al in de planning om mee te beginnen dus zal even moeten door bouwen.
Alle spullen heb ik ervoor liggen dus kan voorlopig wel vooruit.
Gelogd

Komt goed schatje!
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #21 Gepost op: 3 Maart 2015, 09:52:25 »

Ik ben benieuwd..... vergeet vooral niet om voldoende foto's te maken en te plaatsen  Grin

Jeffrey
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #22 Gepost op: 6 Maart 2015, 00:41:16 »

Heb de afgelopen dagen weinig tijd gehad om aan de brug te werken, vanavond nog wel even de brug wat opgeruimd (wat andere projecten weg gelegd). Heb nog wat rails van bedrading voorzien voor de stroomafname van de treinen.
Het werkt alleen wat lastig zonder gereedschap dus dat moet ik morgen even meenemen van het werk.
Dan kan ik van het weekend het spoorgedeelte compleet afmaken zodat ik kan beginnen aan de portalen.
Het weg gedeelte is op de slagbomen, hekwerk en verkeerslichten klaar, maar dat komt volgende week wel.
De foto's maak en plaats ik zondag wel.



Mocht iemand weten waar de portalen te krijgen zijn die rechtsvoor op de foto staat, dan hoor ik dat graag.
De portalen die ze bij Railz verkopen kan ik helaas niet gebruiken.

Sam
« Laatste verandering: 6 Maart 2015, 00:47:15 door PumaSam » Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #23 Gepost op: 7 Maart 2015, 21:36:19 »

Hallo allemaal,

Heb weer even een update van de bouw van de brug.
Vandaag heb ik de rails van bedrading voorzien op de vaste brug en op de juiste positie vast gelijmd.
Ben ook bezig een fout te herstellen die ik met de ruwbouw had gemaakt, aangezien dat gedeelte niet op
de tekening stond en er toen der tijd geen duidelijke foto's van had deed ik maar wat op de gok.
Nu heb ik wel wat goede bruikbare foto's van een aantal details waar ik op vast liep.



De kade aan de Europoort zijde is iets te breed, hier moet ik dus aan beide zijden van de brug een goede
centimeter vanaf halen en er vervolgens een damwand tegen plakken om die gedeeltes af te werken.



Eerder had ik al een gedeelte van de sporen gemaakt waarvan dit het eindresultaat is,
de bielzen werk ik nog weg door middel van een stuk styreen of dik karton.



Het gedeelte van de hefbrug is nog in de ruwbouw fase omdat ik de grondplaat nog in tweeen moet delen,
hierdoor veranderd de maat van de brug en zal ik waarschijnlijk iets van de brug delen af moeten halen.
Het is maar drie milimeter maar voldoende om ervoor te zorgen dat de brug niet meer dicht kan.
Dit gedeelte ga ik morgen maar eens aanpakken zodat ik weer verder kan uitvogelen hoe ik de servo ga
monteren die de brugdelen moet laten bewegen.



Na het boren van wat gaatjes voor de bedrading van de rails en voor de portalen op de vaste brug
heb ik de rails voorzien van bedrading en op de juiste afstand van elkaar gelegd.





Daarna de rails voorzien van een flinke klodder houtlijm om ze definitief vast te leggen.
Dit ligt nu te drogen dus zal nog even geduld moeten hebben voordat ik weer verder kan.
Morgen weer een update met de vorderingen van het splitsen van het houten frame onder de brug.

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 935



« Antwoord #24 Gepost op: 8 Maart 2015, 00:59:37 »

hoi sam

mooi

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #25 Gepost op: 8 Maart 2015, 18:42:49 »

Zoals beloofd de volgende update van de vorderingen.
Gister na het lijmen van de lange sporen heb ik de al eerder gelijmde railzen van een tweede lijmlaag voorzien om alle gaatjes op te vullen, dit heeft nu een goede 12 uur gedroogd maar zoals het er nu uit ziet duurt het nog wel een dag of twee voordat het echt helemaal uitgehard is.





Aangezien de lijm nog niet helemaal uitgehard was, is het overtollige lijm gemakkelijk te verwijderen, in het begin reed de trein nogal hobbelig en met hakken en stoten.
Heb alles heel nauwkeurig nagelopen en de treinen rijden op beide sporen perfect!



Hier maken de Captrain loks hun eerste meters op het nieuwe spoor nadat ik de rails heb ontdaan van lijmresten en ander vuil.



Nou tis eindelijk zover, de brug in twee delen!  Grin Duim omhoog
Gelogd

Komt goed schatje!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Module de Suurhoffbrug
« vorige volgende »
Ga naar: