Hallo allemaal,
Heb weer even een update van de bouw van de brug.
Vandaag heb ik de rails van bedrading voorzien op de vaste brug en op de juiste positie vast gelijmd.
Ben ook bezig een fout te herstellen die ik met de ruwbouw had gemaakt, aangezien dat gedeelte niet op
de tekening stond en er toen der tijd geen duidelijke foto's van had deed ik maar wat op de gok.
Nu heb ik wel wat goede bruikbare foto's van een aantal details waar ik op vast liep.
De kade aan de Europoort zijde is iets te breed, hier moet ik dus aan beide zijden van de brug een goede
centimeter vanaf halen en er vervolgens een damwand tegen plakken om die gedeeltes af te werken.
Eerder had ik al een gedeelte van de sporen gemaakt waarvan dit het eindresultaat is,
de bielzen werk ik nog weg door middel van een stuk styreen of dik karton.
Het gedeelte van de hefbrug is nog in de ruwbouw fase omdat ik de grondplaat nog in tweeen moet delen,
hierdoor veranderd de maat van de brug en zal ik waarschijnlijk iets van de brug delen af moeten halen.
Het is maar drie milimeter maar voldoende om ervoor te zorgen dat de brug niet meer dicht kan.
Dit gedeelte ga ik morgen maar eens aanpakken zodat ik weer verder kan uitvogelen hoe ik de servo ga
monteren die de brugdelen moet laten bewegen.
Na het boren van wat gaatjes voor de bedrading van de rails en voor de portalen op de vaste brug
heb ik de rails voorzien van bedrading en op de juiste afstand van elkaar gelegd.
Daarna de rails voorzien van een flinke klodder houtlijm om ze definitief vast te leggen.
Dit ligt nu te drogen dus zal nog even geduld moeten hebben voordat ik weer verder kan.
Morgen weer een update met de vorderingen van het splitsen van het houten frame onder de brug.
Groet Sam