Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Neu Dalhausen Gutenbergstraße
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Neu Dalhausen Gutenbergstraße  (gelezen 19364 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 3 Juni 2011, 15:26:45 »

Ik ben 2 dagen terug weer met een nieuw diorama begonnen omdat ik nog 2 NDS bussen uit m'n vitrinekast wil hebben. Hiervoor bouw ik dus nu even een diorama en daarbij kan ik gelijk een leuk bruggetje gebruiken dat ik nog had liggen.

Dit diorama ligt op de plek waar buslijn 19 de voormalige Dalhauser nord/west ring kruist. Deze spoorlijn is hier deels omgebouwd tot fiets en wandelpad en deels overwoekerd met groen net als op het eerder gebouwde ND Mentzelsfelde Abzweig. Hier onder het sporenplan van de ringlijn zoals dat tot begin jaren 80 was.


Ik ben inmiddels met de onderbouw aardig gevorderd maarja sommige dingen gaan nu eenmaal vrij snel.



Even 2 busjes van Richard gebruikt om de maten een beetje aan te geven.



Word weer vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 19:53:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 4 Juni 2011, 20:42:00 »

Vandaag heb ik het viaduct geschilderd en deze daarna op de plek gezet waarna ik met keuken papier volgezogen met verdunde houtlijm de spoordijk kon gaan maken.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 19:53:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 6 Juni 2011, 10:31:34 »

Ik ben gister en zaterdag lekker verder aan het bouwen geweest, de weg en de bovenzijde van de spoordijk zien er al aardig uit en de spoordijk zelf heeft ook een basis laag groen. Van hier af ga ik kijken hoe ik verder ga, waar ik al wel mee verder kan is de midden berm van de weg en het wegdek zelf want dat moet bijgewerkt worden.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 19:56:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 6 Juni 2011, 21:53:43 »

Vandaag heb ik de middenberm gemaakt en geplaatst en ben ik begonnen met het uitbouwen van de spoordijk. Met kunststof trapjes schaal 1:200 van Schulcz en stukjes karton ben ik de toegang naar de houten perrons gaan maken. Alles er omheen heb ik opgevuld met een mix van zaagsel en houtlijm. Alles moet nu eerst drogen en uitharden want alles is nog zacht of zit nog half los.













Dit "seinhuis" is officieel een verkeerstoren voor een vliegveld, deze moet ik nog een beetje bij schilderen.

Wat ik nu nog zoek is iets van een halte gebouw, maar ik heb er weinig ruimte voor en weet nog niet wat ik hier in kan gaan doen.

Bij het vorige diorama begon ik met een idee wat snel een visie werd waarna ik daar de stedelijke situaties voor creëerde en daarna bekeek welk punt zich voor een diorama leende wat in mijn visie paste. Bij dit diorama begon ik alleen met dat ik er 2 12m bussen op kwijt wilde kunnen waarna ik een geschikt punt heb gezocht. Als leidraad voor het punt heb ik m'n vervoersplan van Neu Dalhausen gebruikt waarin ik heb staan hoe vaak welke buslijnen rijden en met welk soort bussen. Het ontbreekt me nu nog aan een duidelijk beeld, een idee/visie van hoe dit deel er uit zou moeten zien waardoor ik veel meer als normaal moet zoeken hoe ik dit kan aankleden en invullen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:01:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 9 Juni 2011, 22:29:57 »

Na div. dingen proberen allemaal net niet wilde lukken of passen ben ik nu met 2 andere dingen bezig.

Ik ben onder aan de trap met delen van een gesloopt huisje een kiosk aan het bouwen.


Daarnaast ben ik begonnen met de bouw van een huizenblok dat tegen de spoordijk aan komt te staan. Deze bouw ik met onderdelen van een gesloopt huis( een andere als bij die kiosk), bierviltjes, karton, flatkabel en schuurpapier.























Nu moet ik nog iets voor dakgoten zien te regelen want dat ontbreekt nog.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:06:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 11 Juni 2011, 11:37:14 »

Het huizenblok heb ik nu helemaal geschilderd en verouderd alleen nog geen dakgoten maar sinds gister avond wel materiaal om het van te maken, dus mogelijk dat ik dat vanmiddag nog even doe.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:14:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Juni 2011, 15:52:44 »

Je bent lekker bezig Michiel! Smiley
Ga vooral zo door want dat ziet er netjes uit!

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #7 Gepost op: 12 Juni 2011, 12:29:42 »

Ziet er echt gaaf uit man
 vooral zo doorgaan

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 15 Juni 2011, 17:02:32 »

Dit diorama blijft voorlopig even stil liggen, er is een ander diorama tussen gekomen en ik moet ook nog een paar andere dingen eerst afmaken zoals de bussen voor Richard en de laatste dingen aan OEE Möhnetalbrücke diorama.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Juni 2011, 13:34:36 »

We wachten rustig af en zien wel wanneer er leven in het draadje komt.
Veel succes!

groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 14 Oktober 2011, 11:26:50 »

We zijn nu 3 maanden verder en ik heb nu dit diorama weer opgepakt om die in hoog tempo af te gaan bouwen en ik moet zeggen het schiet aardig op in een dag. Ik ben druk bezig en bezig geweest met halve gebouwen te maken en te plaatsen. Ook voorzie ik her en der de boel van muurschilderingen en graffiti dat ik bijna rechtstreeks van internet pluk op maat maak, uitprint en er op plak.












Dat was het weer even voor nu, waarschijnlijk kan ik er vanavond nog even mee verder en anders word het zondag maar het tempo zit er weer lekker in.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:17:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Oktober 2011, 23:30:57 »

Knap staaltje werk Michiel!
Je hebt een leuk sfeertje gecreëerd.
Dank je voor het plaatsen van de update wat ik enorm kan waarderen.

Groetjes

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 17 Oktober 2011, 10:36:03 »

De laatste dagen heb ik door het veel bij vrienden en kennissen op de bus mee rijden niet veel tijd gehad maar tussendoor toch nog redelijk wat gedaan.

Het kleine halve gebouw dat in aanbouw was en het voormalige seinhuis heb ik verwijderd. Ze pasten niet goed bij de rest er moest iets indrukwekkenders komen. Dit werden uit eindelijk 2 halve stadshuizen die ik uit een bioscoop Pola heb gehaald. Vrijdag avond reed ik met een vriend van mij met lijn 29 door de hoofdstraat in Velp(Gld) en daar viel ons oog op een winkelpand dat geheel zwart is met witte sierlijsten, dit vormde de inspiratie voor 2 van de halve gebouwen die ik gemaakt heb/aan het maken ben.





Ik heb het zwarte gebouw wel heel bewust oud en vervallen gemaakt en niet in goede staat gelaten zoals de inspiratie bron is. Het 2e gebouw heeft een overhangend gedeelte waarbij de vraag nog is of dat nog door een palen constructie ondersteund moet worden. De overhang was nodig om er nog iets van te kunnen maken op dat kleine hoekje zonder het voetpad te blokkeren of te verwijderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:20:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #13 Gepost op: 17 Oktober 2011, 22:28:58 »

Hoi Michiel,

ik zou er maar een paar mooie smeedijzeren plaatjes onder plaatsen,
dat pand staat op instorten Shocked Grin

Mooie dio verder Wink

Mvg,

Tis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 19 Oktober 2011, 18:28:26 »

Inmiddels staan alle gebouwen die ik er op wil hebben en heb ik heel veel struiken en struikjes geplaatst in allerlei kleuren en nog wat hekwerken langs de trappen enzo geplaatst. Het resultaat daarvan laat ik nu eens even niet zien.

Wat ik wel laat zien zijn de lantaarnpalen die ik aan het maken ben. Deels is dat het bekende ijzerdraad met 1x1mm kunststof als lichtbak er aan. Deels zijn het lantaarnpalen voor de voet/fietspaden en die hebben een paal van 1x1mm kunststof, de lamp zelf is een buisje van 3mm met daarop als deksel/hoedje een 8 hoekig schijfje dat eigenlijk voor het gebruik op kleding of andere hobby dingen bedoeld is.


En hier de voet/fietspad lantaarnpalen in hun basis kleur steen grijs.


Vanavond ben ik weer een aantal uur met de bus op pad dus zal wel morgen worden voor ik er aan verder ga.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 20:21:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Neu Dalhausen Gutenbergstraße
« vorige volgende »
Ga naar: