Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235726 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 10 Juli 2020, 20:04:30 »

Zelfpinkende LED ingestoken bij enkel sein.

Is geplaatst op doodlopend rangeer lijntje.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 11 Juli 2020, 11:17:14 »

Al bericht gekregen uit "Deen-land" dat ze goed en authentiek lijken. Dus stelt me wat meer op mijn gemak om verder te foefelen.

Aangezien hier Deense, Noorse en Zweedse Nohab locomotieven rond gaan rijden zou het misschien ook beter zijn om van elk land een signaal van te kunnen maken.
We zien wel wat het kan worden.
Eric.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 11 Juli 2020, 18:40:33 »

Leuk, seinen. Dat levert bonuspunten op...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 11 Juli 2020, 19:53:12 »

Huub, ik heb in feite soms meer plezier aan om het te maken dan achteraf te gebruiken op de baan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 13 Juli 2020, 08:02:18 »


Een 5 tal verschillende seinen zal wel voldoende zijn op de baan, sommige gaan wel dubbel gemaakt worden in geval van breuk of defect.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #35 Gepost op: 13 Juli 2020, 12:29:26 »

Leuk, seinen. Dat levert bonuspunten op...  Grin

Deense seinen leverend zelfs dubbele bonuspunten op.  Cool
Ziet er goed uit, Eric.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Juli 2020, 13:09:42 »

Voorbereidingen voor de volgende signalen te solderen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 16 Juli 2020, 07:44:52 »

Reeds 3 signalen mooi proper gemaakt, ontvet en in de grondverf gespoten. Na goed laten drogen zwarte verf gespoten in verschillende fijne laagjes.

LED worden nu op maat gemaakt in de lengte en plat gemaakt, oogt mooier. Aansluiten is één van deze dagen dan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 16 Juli 2020, 15:15:17 »

De sneeuwkuisploeg weet nu ook dat er hier maar max 10 km gereden mag worden. Zelfpinkende LED , sein is nu afgwerkt en aangesloten op zelfbouw 6V transfo.

Seinen worden allemaal manueel bediend (das om mij wakker te houden tijdens het rijden met de treinen)  Cheesy
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 17 Juli 2020, 12:46:04 »

Draden solderen aan de LED voor signaal. Er komen 2 signalen aangesloten aan een schakelaar zodat er 2 kunnen bediend worden. Als het ene op groen staat gaat het andere op rood staan en visa versa.


Borden op de paal moeten nog geschilderd worden en een nummer of letter opgezet.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 18 Juli 2020, 08:03:37 »

Denkwerk verrichten over plaatsing van de schakelaars op een paneel, ook hier en daar een LED verklikkingslichtje plaatsen om zo geen problemen te hebben over "staan ze nu aan of uit"
En dan nog eens wat info gaan inwinnen voor juiste plaats van de signalen, das ook nog wat werk denk ik.
Als ik er in totaal een 12 à 13 heb zal dat wel genoeg zijn om niet te veel en ook niet juist iets te weinig te hebben.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 19 Juli 2020, 13:05:06 »

Platen aan het samenstellen voor de volgende signalen, messing is besteld misschien eind volgende week komt dat binnen?

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 20 Juli 2020, 20:04:05 »

Reeds 3 extra kleine seinplaten gemaakt, enkel rood/groen dus. Voor het ogenblik liggen er een 8 tal platen gereed te wachten op besteld materiaal. Vanaf dit binnen is gekomen kan ik beginnen aan de palen te maken, spuiten en afwerken. Misschien met een 3 tal weken zijn er een 10 tal gedaan van verschillende maten en afmetingen. Zelfs al een paar voor aan de wissels te zetten, links en rechts.
Eric
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 20 Juli 2020, 20:11:57 »

Ik zie vertakkingsseinen. Komt er een tweede traject op jouw baan?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 21 Juli 2020, 08:24:58 »

Er worden er ook gemaakt voor de verkoop.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: