Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235749 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 22 Juli 2020, 17:48:25 »

Eerste seintje is aangesloten aan schakelaar met verklikkings LED. Is het zelfpinkende sein oranje. Ook reeds een paneel gemaakt in plastiek van een 4 tal m/m dikte.
Nu al de bedradingen gedaan aan sein met 4 LED (2x Groen, 1x rood en 1x geel) De draden solderen en dan kunne we uittesten of alles nog functioneert. Daarna aansluiten aan schakelaartjes.
Op de baan zie je enkel seinen verschijnen, onder de baan echter wordt het een wierwar van draden reeds.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #46 Gepost op: 22 Juli 2020, 20:30:01 »

Hou je er rekening mee dat bij DSB-seinen de paal grijs is en niet zwart?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 23 Juli 2020, 07:15:47 »

Neen daar hou ik geen rekening mee, hoeft ook niet hoor. Laat ik over aan mannen die toch alles beter weten (maar of die dat kunnen?)Ze zijn immers ook nog niet af, altijd spijtig dat de commentaar "achteraf" komt en nooit tips op voorhand.
Als je ze nog een laagje vuil geeft is het een volledig anderzicht maar tja ik ben "mor e boerke uit Kemzeke"
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 23 Juli 2020, 09:27:30 »

Wat fjjner werk nu, komen LED van 1,8 m/m, tis niet direkt mijnen dada maar ik "leer" er toch weer wat uit.


Volgens de gegevens bestaat er hier ook al een signaal van met nog een extra wit licht in.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 24 Juli 2020, 11:08:02 »

Rood/groen sein tussen de rails gezet.

Gewoon schakelbaar met een schakelaar op paneel, geen high technology, als het maar functioneert zeg ik altijd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 25 Juli 2020, 09:03:11 »

Begonnen aan de volgende mast samen te steken, wel eentje genomen van vierkant 4 m/m ipv 3 m/m (materiaal is nog niet binnen) Ook al omdat er 6 draden door moeten kunnen.
Plaat borden zijn al klaar gemaakt, er liggen er reeds een 8 tal klaar om een mast voor te maken. We zien wel hoever we volgende week geraken. Het is roeien met de riemen die nu voorhanden zijn.
Dit week end wordt er niets gedaan, te veel festiviteiten op programma, dus te druk voor de hobby.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 27 Juli 2020, 12:31:18 »

Derde sein is nu ook aangesloten, wisseld rood/groen, geel apart, geel/groen, enkel groen bovenaan en groen beneden en boven. (dus 4 LED boven elkaar) Er ligt reeds een plaat gereed met maar 3 en dan nog een andere met 3 met 2x groen en 1x geel.
Nu beginnen aan volgend seintje is er eentje met 5 LED.
Eric
« Laatste verandering: 27 Juli 2020, 12:32:49 door bollen neus » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #52 Gepost op: 27 Juli 2020, 14:15:01 »

Derde sein is nu ook aangesloten, wisseld rood/groen, geel apart, geel/groen, enkel groen bovenaan en groen beneden en boven. (dus 4 LED boven elkaar) Er ligt reeds een plaat gereed met maar 3 en dan nog een andere met 3 met 2x groen en 1x geel.
Nu beginnen aan volgend seintje is er eentje met 5 LED.
Eric


Gezien de te tonen seinbeelden begrijp ik dat je er een fantasie-seinstelsel van maakt?

Gert
« Laatste verandering: 27 Juli 2020, 14:19:14 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 27 Juli 2020, 15:30:09 »

Inderdaad, geel staat niet juist. Och ja der zal nooit een Deen komen kijken hier op de baan hoor. Beter goed fout dan "perfect" te zijn.
En sommige zijn dan wel juist maar das niet te zien op foto's hoor, die komen hier niet meer te staan. (dat ben ik gelukkig al afgeleerd) Wink
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 27 Juli 2020, 17:55:44 »

....maar das niet te zien op foto's hoor, die komen hier niet meer te staan. dat ben ik gelukkig al afgeleerd

Dat vind ik een nou vreemde opmerking....leg eens uit waarom niet   Huh?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 27 Juli 2020, 18:03:14 »

Hoi Jakop, de meeste mensen op dit forum zitten ook gewoon mee te volgen op BNL forum, dus in feite waarom overal steeds hetzelfde moeten plaatsen dan?
Zo vreemd vind ik dat dan weer niet.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 27 Juli 2020, 18:25:44 »

O...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 28 Juli 2020, 14:37:02 »

Jammer, ik keek graag naar de vorderingen van de seinen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 31 Juli 2020, 17:57:52 »

http://upload.modelspoorwijzer.net/user/7295/Scan_1596214586.pdf
Dit doorgezonden gekregen. Kan ik me wat beter op baseren dan.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: 6 Augustus 2020, 09:49:00 »

Om mijn zinnen wat te verzetten, bezig geweest aan inplanten van een paar seinen.
Groen/rood vooraan, dan links afslaan of rechtdoor door dubbel groen, achteraan is dus rood te zien.
Rechts is er een oranje pinklicht einde road.

Natuurlijk de wissel moet dan wel juist staan anders heeft dit sein geen nut.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: