Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235793 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 10 Augustus 2020, 11:48:19 »

Vandaag de volgnde 3 seinen bijschilderen en voorzien van bedrading. Er moet nog eentje aangesloten worden op de baan en daar staan er reeds 5 op. Wel nog bekijken om rood/groen ook aan te sluiten op ander sein maar dan omgekeerd, als eerste sein op groen staat is het tweede rood en omgekeerd.
Komt allemaal snor.
Het is maar om de zinnen wat te verzetten nu.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 12 Augustus 2020, 17:56:46 »

 Zes seinen en 1 pinklicht oranje zijn nu ingeplant en aangesloten aan de schakelaars hier op de baan. Drie seienen zijn reeds afgewerkt en voorzien van de bedradingen, dus ook klaar om ergens op de baan te zetten. Eentje staat er al klaar in de grondverf (nietw afwerken omdat er geen LED  meer in voorraad zijn alhier)
Verder testen van de baan heeft ook al wat opgeleverd, nu reeds al volop nagedacht om het "spoor" wat te voorzien van kiesels en bepanting. Daar heb ik dus info voor gevraagd aan een bevriende modelbouwer.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 13 Augustus 2020, 16:44:11 »

Zit me gewoon af te vragen of er in Deneland ook geen "bruggen" met seinen op hebben gestaan. (?) Omdat ik hier enkel met diesels rijd zou dit ook tot de mogelijkheden behoren.
Iemand een link met eventuele foto's op? Alle info is welkom reeds.
Zou me eigenlijk veel werk besparen één brug maken kan ik in feite 4 sporen mee voorzien van de nodige signalen anders zijn het 8 stuks te maken. Huh?
Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #63 Gepost op: 13 Augustus 2020, 17:53:10 »

Ik weet niet in hoe ver je al gezocht hebt, maar ik zou dan eens op railfaneurope.net en bahnbilder.de kijken. Daarnaast evt. nog even verder googlen op de Deense benaming voor seinbrug.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 13 Augustus 2020, 18:50:16 »

Michiel, zelf had ik al gekeken op DK baner. Maar nog niet veel gevonden ook al omdat de meeste foto's dateren van e-locs.
Alvast dank voor de linken, ik zoek er morgen zeker op verder.
Eric
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 13 Augustus 2020, 19:27:26 »

Strikt genomen geen seinbrug, maar wel een portaal met twee seinen.


(bron: https://youtu.be/MTTzk_2aUXY?t=5193 )

En hier wel een echte seinbrug, ook met twee seinen


(bron: https://youtu.be/UojAb3FMeNA?t=102 )

Over meer sporen ben ik ze niet tegengekomen, even afgezien van seinen die aan bovenleidingsportalen hangen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 13 Augustus 2020, 19:49:30 »

Huub, dank om te helpen meezoeken. Inderdaad over meer dan 2 sporen ben ik er ook nog geen tegen gekomen. Zoek wel zonder de geelectronizeerde toestand in DK, dus periode meer van diesels.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #67 Gepost op: 13 Augustus 2020, 20:15:36 »

In Skanderborg staat een fraaie seinbrug. Ik heb daar ooit een raadplaat van gemaakt. Met wat googlen moet die wel te vinden zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #68 Gepost op: 13 Augustus 2020, 20:23:14 »

Foto onderaan deze pagina is misschien wel wat voor je: http://www.niels-modeltog.dk/index.php/det-skaeve-hjorne-sp-7975/76-dsb-pu-signaler-i-h0

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 14 Augustus 2020, 08:27:23 »

Alle info is welkom, die Ho modellen zouden al tot iets van maten kunnen aangeven (wel verrekenen naar O schaal dan) En dan gewoon rood/groen lichten inzetten, das gek genoeg denk ik dan maar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 14 Augustus 2020, 10:30:15 »

Dit lag al klaar, gemakkelijk, tekst opzetten wat er nog moet gebeuren, tegen het verfeten.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 15 Augustus 2020, 08:29:08 »

Dank aan de mensen voor de nuttige tips en linken. Heb al materiaal besteld, een mens kan moeilijk alle soorten messing profielen op stock liggen hebben.
Nu ligt er hier al voor zo'n 500 eurookes aan materiaal. Das investeren zeggen ze. Wink Alleen aan messing natuurlijk, andere soorten materiaal en onderdelen zijn er niet bigerekend.
Eric.
Gelogd
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #72 Gepost op: 15 Augustus 2020, 09:15:24 »

Ik heb ook wat gezocht.

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=38264

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=21670  veel verschillende typen even mooi om door te scrollen


van https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=11978
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
bollen neus
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 15 Augustus 2020, 09:29:26 »

Dank Jeroen, staan er veel in. Zal al een keuze moeten maken, onmogelijk om ze allemaal te maken.
Er staan hier zeker al 7 verschillende soorten (vormen en aantal Lichten) op de baan.
Dank

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 17 Augustus 2020, 17:09:45 »

Al heel wat opgezocht en gevonden nu, de modellen liggen +/-vast wat er gaat gebouwd worden.
Dus nu extra messing besteld, strips, kokers vierkant, geetste roosters, en dan nog hier en daar wat materiaal. Weer een nette prijs.
Hopelijk wordt het eind deze week reeds geleverd, het is niet dat ik niet verder kan maar toch.
Vandaag al een ladder in elkaar gesoldeerd zodat het werkend personeel niet naar boven hoeft te springen.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: