Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235746 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: 18 Augustus 2020, 15:02:41 »

Voorbereidend werk voor de komende seinen te maken.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 19 Augustus 2020, 08:19:56 »

Normaal komt de eerste bestelling vandaag hier aan met Post.nl. Rest is hopelijk voor eind deze week.
Ondertussen al wat vanalles gemaakt zoals een ladder, platform met reling een extra paal  en platen aan het solderen voor de reeks seinen in aanmaak.

Om juiste afmetingen een beetje aan te houden neem ik de tekening van Niels (een Deen dus)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: 19 Augustus 2020, 18:00:07 »

Zo, eerste bestelling is afgegeven, strips messing. Altijd en overal te gebruiken voor kleine onderdeeltjes.
Nu reeds verder gedaan aan opbouw van de eerste einbrug.. Ik denk morgen de grondplaat solderen met wat zeskante kopjes van bouten er op.
Vanaf het platform gaat het nog iets hoger op via een ladder en zo naar de seinbrug.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: 21 Augustus 2020, 16:50:10 »

 Helaas is de andere bestelling van messing materiaal niet afgeleverd vandaag. Platform voorzien van reling, trap (ook met reling) gesoldeerd. Nu alles opkuisen en de naden wat proper maken. Kijken of alles wat goed is gesoldeerd en dan kan dit al wat ontvet worden. Seinarm komt naast dit platform geplaatst en gaat over 2 sporen zo lopen, aan andere kant bekijk ik of er eventueel nog een ladder kan geplaatst worden zodat je in feite over gans het spoor te voet kan gaan.(niet voor voetgangers bedoeld maar wel voor het onderhouds personeel)
Ik zie wel of het lukt, nu eerst wachten op besteld order. Zal voor volgende week dan wezen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 22 Augustus 2020, 08:45:40 »


Onderplaat aan het maken voor de seinarm op te bevestigen.
Onder dit sein komen er wat plastiek platen bevestigd, in de hoogte dus wat bijvullen indien nodig, spoor ligt ook wat hoger op kurk vandaar deze plastiek platen.
Rest is reeds opgekuist en proper gemaakt, enkel nog (later) de traanplaat verlijmen (niet solderen) Voor het spuitwerk te bevorderen.
Dan is het enkel nog uitmaken welke seinen ik er op ga plaatsen, de oudere vormen of iets nieuwere.
En aangezien er reeds op de baan 7 verschillende vormen staan (ook qua tijdperken dan) is er wat meer dichterlijke vrijheid.
Voor mannen die een DSB armsignaal zoeken in geetst materiaal hier kan je deze bestellen
pb.freja (at) mail.dk bij Peter Brondum.
Hij maakt ook Ho seinen van de DSB misschien handig voor mensen die ze zoeken?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 22 Augustus 2020, 16:11:55 »

Onderplaat en plastiek is klaar.
Rest mooi opgekuist klaar voor verdere afwerking.
Ondertussen de eerste verlichtingspaal afgewerkt ttz zit in elkaar gesoldeerd en getest met LED. geeft mooie verdeling van licht. Niet fel wit maar juist genoeg geel effect zoals een echte gloeilamp.
Nu reeds een 2 armige paal in elkaar aan het klansen zodat de locomotieven niet meer in het donker binnen rijden. Enfin, beetje bij beetje zal ik er "ooit" wel doorgeraken door al dat soldeer en monteer werkjes.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 23 Augustus 2020, 11:18:17 »

Verschillende lichtpilaren aan het maken (wegens wachten op materiaal dat nog moet binnen komen) ook 2 armige modellen. Het is maar dat er wat licht is op stukje baan.

Aan ene kant denk ik er een 4 tal 2 armige en 2 enkele te plaatsen , ze mogen ook de seinen niet verdoezelen natuurlijk. Andere kant zal een 3 tal 2 armige en 1 enkele zijn. Maar tja dat kan nog steeds veranderen zoals het weer natuurlijk.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 24 Augustus 2020, 11:06:47 »

Eerste 2 verlichtingspalen zijn volledig gespoten, klaar om ingeplat te worden op stuk baan. Aansluiten zal iets zijn voor morgen denk ik. Eerst nog bezien hoe ik aan de continu stroom verdeling kom via de rails van de baan zelf. Komen dan ook nog schakelaars geplaatst om elk licht apart aan of uit te kunnen zetten. Tis maar om wat sfeer te creeren. Smiley
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: 25 Augustus 2020, 09:19:01 »

Mannen van den ellentriek hebben reeds een paar verlichtings polkes geplaatst op de baan.

Komen er nog wel bij en dan de schakelaartjes tussen zetten.
Eric
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #84 Gepost op: 25 Augustus 2020, 10:10:13 »

Stemmige foto  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: 27 Augustus 2020, 15:11:43 »

De 5 verlichtingspalen zijn geplaatst op stukje baan, apart aan/uit door schakelaars. Licht genoeg vind ik.
Dan reeds bericht ontvangen dat besteld messing materiaal nu onderweg is , als dit aangekomen is kunnen we terug opstarten aan het maken van seinbruggen. Al wat seinplaten klaargemaakt, dus al wat vooruit gedacht is nooit slecht.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: 28 Augustus 2020, 08:43:36 »


7 seinen zijn nu aangesloten, alsook de 5 verlichtingspalen.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #87 Gepost op: 30 Augustus 2020, 15:01:55 »

Nu reeds 5 extra seinplaten gemaakt rood/groen voor de seinbrug en een apart (oud) model volgens een foto. Hopelijk komt dan morgen het messing materiaal binnen dan kunnen we verder foefelen aan die seinpalen.
Ook kleine schakelaartjes besteld bij den Ali, dus dat komt dan ook nog eens van pas bij aansluiten van de gemaakte seinen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: 31 Augustus 2020, 09:21:03 »

Gisteren ook nog wat gereden met de locomotieven hier op stukje baan, een plaatje

En meer moet dat voor het ogenblik niet zijn.
Hopelijk leveren ze vandaag de bestelde messing profielen zodat we verder kunnen solderen en samenstellen van een paar seinbruggen.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #89 Gepost op: 31 Augustus 2020, 10:42:28 »

Sfeervol plaatje Eric  Duim omhoog
Gelogd

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: