Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235754 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #195 Gepost op: 3 December 2020, 19:52:20 »

Hoi Eric,

Dik papier beschildert met beits op nerven van hout om in binnen zijde te plakken van de barak.

Hoe moet ik dit zien? Leg je een stuk papier op niet geschaafd hout en kwast je dan de beits eroverheen?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #196 Gepost op: 3 December 2020, 20:13:53 »

"Nu" zie je het, nog geen foto's genomen, wit papier en met beits wat schilderen, eenvoud siert steeds.

En meer moet dat toch niet zijn als binnen zijde waar je niets van ziet? Wink
Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #197 Gepost op: 3 December 2020, 21:14:27 »

Eric, kan je ook een foto maken van de kwast/penseel waar je dat mee geschilderd hebt, want het ziet er zeer overtuigend uit. Dat moest ik ook eens gaan proberen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #198 Gepost op: 4 December 2020, 08:50:13 »

Michiel, dit is wat ik gebruik een oud penseel  nummer 10 geloog ik, de haartjes vallen al wat uit en staan een klein beetje stijf van allerlei producten te hebben gebruikt.


En tja vroeger in de lagere school lachtte ze steeds met mijn achternaam, daar maakte ze "penseel" van maar één ding kan ik dan wel goed en dat is gebruik maken van dit object.
Het is wat zoeken en verschillende laagjes leggen en telkens wat wachten tot het opgedroogd is. Hopelijk heb je er wat aan ?
Eric.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #199 Gepost op: 4 December 2020, 09:16:09 »

Dank voor de uitleg, heel overtuigend effect.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #200 Gepost op: 4 December 2020, 09:30:54 »

Deze wijsheid heb ik óf bij Märklin en/óf bij de IntelliBox vandaan (weet 't niet eens meer, zit er zo ingestampt)

Grün = Gerade (recht)
Rot  = Rund   (afbuigend)

Dat komt inderdaad bij Märklin vandaan, Daan.
Gelogd

Groet, Frank
bollen neus
Gast
« Antwoord #201 Gepost op: 4 December 2020, 09:40:06 »

Geen probleem, een fotooke binnenkant (waar je dus de ballen van ziet) barak komt op een berg te staan  Grin ) Ik bekijk het dan maar als oefening of bezigheidstherapie voor een volgend groter project "ooit".

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #202 Gepost op: 4 December 2020, 11:50:52 »

Eerste kerstpakje is binnen van één van de vaste mannen uit Denenland. Stuurt elk jaar wel eens iets op, van af 2014 al een kalender en das steeds handig hier aan de PC, zijn zelfgemaakte foto's en hoe zou het ook anders kunnen, praktisch allemaal Nohab modellen  Cheesy

Zelf stuur ik deze man ook foto's (die niet op fora komen te staan) en ook zelfgemaakte boekjes met zelfbouw modellen zowel in Ho als de O modellen Nohabs.
Toch een schone maand hé December .
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #203 Gepost op: 4 December 2020, 13:20:51 »

Wist je al dat deze een enorme hit is in Denemarken?   Cool



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #204 Gepost op: 4 December 2020, 13:29:10 »

Een hit? Sorry ik luister niet naar de Deense radio. Cool
Nu bezig met verlichtingen samen te stellen voor het barakske, gewone gloeilampen , die geven een betere sfeer dan de nieuwe LED's.
Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #205 Gepost op: 4 December 2020, 14:31:43 »

Michiel, dit is wat ik gebruik een oud penseel  nummer 10 geloog ik, de haartjes vallen al wat uit en staan een klein beetje stijf van allerlei producten te hebben gebruikt.
Eric, bedankt voor de uitleg en goed dat ik het gevraagd hebt want anders was ik het eerst met een kwastje gaan proberen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #206 Gepost op: 4 December 2020, 15:54:51 »

Graag gedaan Michiel.
Twee lampen zijn samen gesteld, moeten nog in het zwart geschilderd worden, draden komen langs binnenkant doorverbonden.
Binnen verlichting komt er niet, een mooi gordijntje is ook al genoeg me dunkt.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #207 Gepost op: 5 December 2020, 10:07:45 »

Af en toe ook eens wisselen van werk, hier de 6 seinen die op de brug moeten komen, alle draden zijn voorzien op de seinen en hoera ze zijn lang genoeg. Zal nog een hele job zijn om dit ordentelijk weg te kunnen moefelen aan de brug.

En geen paniek, deze brug zal zeker dit jaar niet meer afgewerkt geraken hoor, das voor volgend jaar idem dito voor de MY1153 ContecRail anno 2013.
Hoop nog wat voorbereidend werk voor op de baan te doen deze maand dan zijn we dik tevreden tussen alle feestelijkheden door.
Barakske afwerken en nog hier en daar wat ballasten en kleuren zal ook nog wel lukken.
Eric.
Gelogd
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #208 Gepost op: 6 December 2020, 09:34:50 »

Misschien de brug zelf gebruiken als massa? Scheelt weer 6 draden wegmoffelen.  Cool
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #209 Gepost op: 6 December 2020, 09:36:06 »

WC aan het bouwen in hout om naast barak te plaatsen, deze wordt te samen met de kolenbak al verlijmd aan de barak zelf zodat ik later weet hoeveel plaats er moet voorzien worden op de barg. Enkel ben ik er nog niet uit of het dubbel of enkel WC gaat zijn maw 2 deuren of 1 deurke.
Prettige Sinterklaas gewenst. Grin
Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: