Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 86   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg in beeld en verhaal  (gelezen 715871 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #630 Gepost op: 21 December 2014, 11:26:54 »

Vreemd genoeg kwam ik rechtstreeks in het juiste draadje terecht toen ik op de link klikte  Grin
Zoiets had ik me inderdaad voorgesteld. Leuke dingen uit het verleden  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #631 Gepost op: 21 December 2014, 11:58:17 »

Die omleiding heb je inderdaad niet altijd last van. In elk geval niet als je die dag al een keer de site hebt bezocht, maar er zijn meer mogelijkheden dat je geluk hebt.  Cheesy Maar weer eens een mailtje aan gewaagd. Misschien dat ze eindelijk eens tot het besef komen dat die omleiding alleen maar irritatie opwekt.

Terug naar die bakken, ze worden voor kolentransport denk ik nog steeds gebruikt. Bij overslag van trein op een schip kan het nauwelijks efficiënter. Hier een foto uit 2013 bij Ibbenbüren en die mijn is nog steeds open.
Bij DSM in Geleen werden ze vrij recent ook nog steeds gebruikt voor intern transport van bepaalde produkten richting de haven aan het Julianakanaal. Daar weet ik niet de actuele status van.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #632 Gepost op: 21 December 2014, 12:28:19 »

Huub, dank je wel voor de links. De foto van het lossen van de bakken boven het binnenvaartschip is inderdaad supermooi en duidelijk. Overigens werd ik weer omgeleid via de startpagina van Drehscheibe. Ik ben er ondertussen al aan gewend Wink.

Deze bakken zijn vrij groot. Zowel Roco als Matrix heeft deze modellen geproduceerd; er zijn ook modellen van Flm en Matrix met wat kleinere bakken. Straks maar eens even een fotootje van maken, want die heb ik (natuurlijk) ook in model Grin.

Hier zie je trouwens dat die kolen/cooksbakken nog steeds worden gebruikt en dat daarvoor speciale grijpers bestaan die zich om de beugels aan de zijkanten klemmen. Ietsje naar beneden scrollen voor de foto. Men pakt er dus tegenwoordig twee tegelijk van de wagon.

Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 21 December 2014, 12:56:27 door Ruud K » Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #633 Gepost op: 21 December 2014, 13:01:09 »

Als je de beschikking hebt over het boek Güterwagen Band 4 van Carstens vind je op pag. 86 t/m 97 veel informatie over de kolenbakwagens en schitterende foto's. Om copyrightredenen kan ik die hier echter niet laten zien. Ook op het internet zijn ze nauwelijks te vinden - een enkele gelinkt van Drehscheibe, waar ook rechten op rusten.

Als je op deze link heel ver naar beneden scrollt, zie je dat iemand het oppakken en lossen van de bakken heel mooi in model heeft nagebouwd.

Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 21 December 2014, 13:07:24 door Ruud K » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #634 Gepost op: 21 December 2014, 13:33:11 »

Een degelijke modelbouwer  Duim omhoog
In inventief ook. Mooi gemaakt.
Onverwacht ook dat het systeem nog wordt gebruikt.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 936



« Antwoord #635 Gepost op: 21 December 2014, 16:13:27 »

hoi ruud

mooie wagens

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #636 Gepost op: 21 December 2014, 18:35:42 »

Zoals beloofd naast de tweebakker ook een 'driebakje' op de foto. Dat wagentje is natuurlijk nog veel te schoon Grin. Het is trouwens een modelletje van Matrix.



Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #637 Gepost op: 11 Januari 2015, 22:56:02 »

Wat nieuwe lading en ook een nieuw rongenwagentje gekocht in Houten afgelopen zaterdag. Ook hekwerk aan de overzijde van het station, zodat mens en dier niet zo gemakkelijk op het spoor terecht komt.



Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #638 Gepost op: 12 Januari 2015, 16:51:23 »

In Houten een tweedehands setje boer met paard en wagen gekocht. Teugels eraan gefabriekt van dun elektriciteitsdraad na een tip van Basilicum:



Groet,
Ruud

Gelogd
Lokkie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 45



WWW
« Antwoord #639 Gepost op: 12 Januari 2015, 19:08:02 »

Mooie foto's weer. Duim omhoog

Gr.
René
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #640 Gepost op: 13 Januari 2015, 00:56:27 »

@Ruud , je heb er gevoel voor , maar zou voor het paard span  zwart garen gebruiken, vind de toepassing iets te dik.
Fijn dat je ook hier post , volg jre ook elders.

wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #641 Gepost op: 13 Januari 2015, 12:10:14 »

Wil, in eerste instantie had ik ook zwart garen genomen, maar dat bobbelde erg. Ik kreeg het niet strak. Maar misschien moet ik ander garen gebruiken, draad met minder katoen en meer nylon erin. In ieder geval: ik ben er nog niet uit.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #642 Gepost op: 21 Januari 2015, 12:38:09 »

Aan het eind van de jaren zestig dient zich steeds meer de efficiëncy van de moderne tijd aan. De eerste Taschenwagen komen op het spoor:


(klik op de foto voor groot)

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #643 Gepost op: 21 Januari 2015, 12:51:34 »

Het is dat je het zo stelt....maar ik zou deze wagens veel jonger inschatten als ik ze ergens anders had gezien..
Verrassend dus  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #644 Gepost op: 21 Januari 2015, 13:09:05 »

Ja, dat gebeurt gauw. De eerste Taschenwagen waren van Franse makelij en werden Kangoeroewagens genoemd. Al in 1963 kwamen die wagens van en naar Rotterdam:



Vroeger, in de jaren zestig, bracht Jouef deze draagwagens op de markt. Nu gaat REE Models dit komend voorjaar doen - voor absurd hoge prijzen. Een wagen met lading moet 62 euro kosten.

Groet,
Ruud
Gelogd
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 86   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
« vorige volgende »
Ga naar: