Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 86   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg in beeld en verhaal  (gelezen 715857 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #645 Gepost op: 21 Januari 2015, 14:47:15 »

Het is trouwens nog verrassender. In de Sonderausgave van Eisenbahn Journal 'DB in den 60ern' zie ik op pag 22 een foto van een Niederflurwagen uit het eind van de zestiger jaren. Ik was ervan overtuigd dat die 'Rollende Landstrasse' echt pas vele jaren later op het spoor verscheen, zo eind jaren zeventig op z'n vroegst. Niet dus.
Op de bladzijde ernaast zie ik overigens een foto van een containeroverslag met een Sea-land container in Ludwigshafen, ook eind jaren zestig. Vind ik ook verrassend vroeg.

In het algemeen geldt dat je je snel vergist, ook als het gaat om gebouwen. Als je nu kijkt wat er aan gebouwen voor tp III verschijnt, is dat allemaal een beetje van het ouderwetserige, romantische slag. Maar in de catalogi van Faller, Kibri en Vollmer uit de jaren '60 stikt het van de moderne gebouwen, ook strak vormgegeven stations. Dat dit in die jaren gebeurde, vergeten we makkelijk. Ook al omdat je die gebouwen niet zo heel vaak meer op banen ziet. Maar goed, ik dwaal af. Eigenlijk is dit een apart topic waard.

Groet,
Ruud
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #646 Gepost op: 21 Januari 2015, 20:18:05 »

Ruud,

Mooi onderwerp. Ook ik verbaasde mij bij het zien van de foto. Dat die huckepack wagens er toen al waren joh!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #647 Gepost op: 22 Januari 2015, 12:59:37 »

Ja, inderdaad een leuk onderwerp. Nu keer ik weer terug naar m'n baan.

Drukte op Kalteneck:



Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #648 Gepost op: 22 Januari 2015, 13:14:55 »

Kromme buizen op een rechte wagen  Grin  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #649 Gepost op: 22 Januari 2015, 13:42:17 »

Ja, ik begrijp je woordkeuze. Wel even voor de goede orde: de wagen lijkt de Brawa 47201, een net uitgebrachte rongenwagen die de reputatie heeft krom te zijn. Ik neem aan dat je daar op doelt. Maar dat is de wagen op de foto niet, al lijkt die er heel veel op. Dit is een rongenwagen van Roco. Ik kan er nog even niet achter komen wat het artnr. is. Wagen en doosje zijn bij mij even gescheiden geraakt en dan is het soms moeilijk het stelletje weer samen te brengen - vooral als je hobby- en modelspoorkamer niet al te overzichtelijk zijn opgeruimd Cheesy.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #650 Gepost op: 22 Januari 2015, 14:05:34 »

Ja, daar doelde ik op  Grin
Ik zag na posten dat de vloer van de wagen anders was en dus dit niet de Brawa moest zijn.
Je hebt ook geen, al dan niet digitaal of handgeschreven lijst van je materieel begrijp ik.
De verzameling is omvangrijk, dat weet ik zeker  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #651 Gepost op: 22 Januari 2015, 14:52:42 »

Ik heb wel een gedeeltelijk digitale lijst, maar die moet hoognodig bijgewerkt worden. Ik ben steeds van plan dat te doen, maar ik vind dat zo'n saai netenwerkje dat ik het steeds maar uitstel. In plaats daarvan ben ik liever met het materiaal en knutselen bezig.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #652 Gepost op: 24 Januari 2015, 20:48:52 »

M'n Br 94 met sound van Trix had er aan het eind van vorig jaar geen zin meer in. De decoder fikte plotseling af. Nu was dat niet helemaal een verrassing, want uit berichten op de fora over die loc bleek dat de meeste decoders erin de geest gaven. Veel mensen die de loc terugstuurden, kregen hun geld terug. Reparatie was kennelijk een probleem. Mijn loc gaf nog net binnen de garantietijd van twee jaar de geest. Opgestuurd en gerepareerd terug ontvangen. Volgens het bijgaand schrijven is de sounddecoder vervangen. Nu rijdt ze weer vrolijk rond, hopelijk nog heel lang, want ik vind het een mooie en fijne loc die zich soepel laat besturen.



Groet,
Ruud

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #653 Gepost op: 24 Januari 2015, 21:42:22 »

Hoi Ruud,

Heb je gekeken of er nu een ander type decoder in zit? Enig idee van welk merk die afgefikte decoder kwam?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #654 Gepost op: 25 Januari 2015, 00:16:42 »

Beste Ruud,

Mijn Märklin BR 94 heeft nu, na twee keer terug geweest te zijn (drijfstangen en motor/tandwielkast, beide bekende problemen), inmiddels meer dan 40 netto (snelheidsstap >0) gereden, ik denk dat de motor/tandwielkast ook wel gemoderniseerd zal zijn.

Groet, Anne W

Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #655 Gepost op: 25 Januari 2015, 12:12:26 »

Anne: wat je beschrijft is nieuw voor me. Tot nu toe had alleen gelezen over decoderproblemen. Hopelijk blijf ik verschoond van deze drjfstang/motor/tandwielkastproblemen.
Gert: ik weet niet of er een andere type decoder in zit. Ik ben niet nagegaan wat voor een decoder er in de vorige versie zat. Wel lees ik op internet dat de nieuwe versie van de 94 voor tp 4 een mfx-decoder bevat; bij de versie voor tp 3 zat zo'n decoder er volgens de documentatie niet in: er was sprake van een DCC-decoder. Misschien heeft de reparatiedienst van Marklin nu in mijn loc ook een mfx-decoder gezet. Daar is me echter niets over meegedeeld.
Hoe het ook zij, mijn exemplaar doet het nu heel goed; voor m'n gevoel loopt de loc nu ook nog een stukje soepeler, maar dat kan verbeelding zijn.

Groet,
Ruud
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #656 Gepost op: 25 Januari 2015, 12:27:30 »

Ruud,
waarom heb je destijds een Trix gekocht en bijvoorbeeld geen ander merk? Ik weet dat Fleischmann die BR94 ook heeft, 1 staat er in mijn eigen vitrine kast, en daar heb ik nooit dit soort problemen me gehad.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Anne W
Full Member

Offline Offline

Berichten: 119


« Antwoord #657 Gepost op: 25 Januari 2015, 12:30:24 »

Beste Ruud,

Het verhaal is dat het vet uit de tandwielkast uiteindelijk in de motor terecht kwam, er zit nu een "afscheiding" tussen, ik heb het verhaal van Stummi.

Decoders: er zijn ook Trix Mobile Stations 1 geweest, dus MFX zit al langer in de Trix decoders, ik heb het idee dat Selectrix er nu definitief uit is.

Groet, Anne W
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #658 Gepost op: 25 Januari 2015, 12:57:17 »

Anne: dat verhaal komt me wel heel bekend voor. Ik hoop maar dat me dat niet overkomt. De reparatiedienst heeft dat niet aangepakt, alleen de afgefikte decoder vervangen. Ik zie vanzelf wel of dit afdoende is.

Sander: ik heb al een 94 van Fleischmann, maar wilde er graag eentje met sound bij. Flm levert (tot nu toe) helaas geen soundversie van die loc. Met de Flm-loc heb ik inderdaad nog nooit problemen gehad en die rijdt toch echt al behoorlijk lang op m'n baan. Daarvóór heb ik nog een andere 94 van Flm gehad, een niet-digitaal voorbereide, en die heeft wel twintig jaar op m'n baan rondgereden. Die heb ik verkocht omdat de stroomafname van dat oude model niet zo heel goed was. De assen zaten star in het frame en dat leverde soms problemen op. In de recentere versie zijn de assen onafhankelijk van elkaar sterk verticaal verend opgehangen en is er dus altijd contact met de rails.

Groet,
Ruud
« Laatste verandering: 25 Januari 2015, 12:58:59 door Ruud K » Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #659 Gepost op: 25 Januari 2015, 15:35:34 »

Een Br 71 met Langenschwalbachers aan de haak verlaat het station van Schwarzburg.



Groet,
Ruud
Gelogd
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 86   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
« vorige volgende »
Ga naar: