Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
Pagina's: 1 ... 74 75 [76] 77   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schwarzburg in beeld en verhaal  (gelezen 349321 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4272


WWW
« Antwoord #1125 Gepost op: 16 November 2018, 17:02:04 »

Deze manier is gebruikelijk bij het heuvelen.

Hier te zien in een filmpje van de Kijfhoek.

En hier een filmpje waar dit ook te zien is, maar dan met wat "luxere" knuppels.

groet, Huub
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1126 Gepost op: 16 November 2018, 17:52:24 »

Dank je wel, Huub.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5170


220*


« Antwoord #1127 Gepost op: 16 November 2018, 18:37:16 »

Mooi filmpje die tweede link  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1128 Gepost op: 19 November 2018, 13:40:52 »

Een driedelige railbus nadert de spoorwegovergang bij Schwarzburg-Altenberg:



Groet,
Ruud
Gelogd
Jefftrack
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 967



« Antwoord #1129 Gepost op: 19 November 2018, 14:15:21 »

Wat een heerlijk plaatje.... Duim omhoog

Heb je toevallig ook een overzicht van je gehele baan want daar ben ik best nieuwsgierig naar?

Jeffrey
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1130 Gepost op: 19 November 2018, 14:21:54 »

Mijn baan is een n-vormige baan en het is haast niet mogelijk die in z'n geheel, in één opname op de plaat te zetten zonder de werkelijkheidsillusie ernstig te verstoren.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1131 Gepost op: 25 November 2018, 20:50:33 »

In de jaren dertig wilde de Duitse spoorwegen al efficiënter gaan werken. Daartoe stelde men zogenaamde Leig-eenheden samen, waarbij twee wagons door middel van doorloopsluizen aan elkaar waren gekoppeld. Het idee was dat zo al tijdens de reis het stukgoed door personeel gesorteerd kon worden. Dat betekende tijdwinst.

Hier brengt een Köf zo'n vroege Leig-eenheid uit het midden van de jaren dertig, bestaande uit een conducteurs/goederenbegeleidingswagen en een gesloten goederenwagen van het type Dresden, naar een show van historisch materieel in de buurt van Schwarzburg:



Fleischmann 5305

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5170


220*


« Antwoord #1132 Gepost op: 25 November 2018, 20:58:10 »

Ik las net je uiteenzetting hier over bij de buren. Nieuw voor mij. Weer wat geleerd  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1133 Gepost op: 25 November 2018, 21:13:54 »

Een mens is nooit te oud om...  Grin

Hier zie je van bovenstaande combinatie een foto uit de werkelijkheid, uit 1930:



Deze foto hebben de mannen van Fleischmann waarschijnlijk gebruikt bij hun omzetting naar model. Het nummer van de gesloten wagon links is namelijk in model en in werkelijkheid exact hetzelfde.

Overigens bestonden Leig-eenheden de eerste jaren 1930-1934 uitsluitend uit een conducteurswagen en een goederenwagon. Pas vanaf 1934 kwamen er eenheden met twee goederenwagens in gebruik. In één van de goederenwagens werd een plek voor het personeel ingericht waar ook een toilet in was aangebracht.

Groet,
Ruud
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1134 Gepost op: 5 December 2018, 15:01:00 »

In 1968 kwamen de eerste containers naar Europa. Vervoer op wagons en trailers werd een feit. In Schwarzburg waren ze er in 1968 snel bij:



IHC Loadstar CO 1700, Wiking 526.

Hier zie je zo'n vrachtwagen in werkelijkheid in 1965 in Amerika:



Deze vrachtwagens reden ook in Europa rond, als opleggers, maar ook als gewone vrachtwagens.

Groet,
Ruud
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 9664


198*


« Antwoord #1135 Gepost op: 5 December 2018, 15:47:22 »

Prachtig! Vooral die enorme flaporen (spiegels). Zitten die er bij het Wiking-model niet bij?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1136 Gepost op: 5 December 2018, 19:16:42 »

Nee, helaas niet. Dit is een model uit de jaren zeventig en toen zaten er bij Wiking zelden losse spiegels bij, dat is meer van de laatste jaren. Soms al wel vaste spiegels, maar niet van dit type.

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5170


220*


« Antwoord #1137 Gepost op: 5 December 2018, 21:01:13 »

Werkelijk nog nooit eerder gezien dit type vrachtwagen...heel apart ding ook.
Ik zou het model als fantasiemodel aan de kant gelegd hebben  Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 922



« Antwoord #1138 Gepost op: 6 December 2018, 12:41:34 »

Ik heb lang gedacht dat 't een Engelse Bedford was die je hier wel vrij vaak zag in de jaren zestig. Die lijkt er erg op, kijk maar:


Bedford uit 1963

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5170


220*


« Antwoord #1139 Gepost op: 6 December 2018, 13:04:36 »

Ja, die is bekend en inderdaad, uit de verte hebben ze wel wat van elkaar.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Pagina's: 1 ... 74 75 [76] 77   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Schwarzburg in beeld en verhaal
« vorige volgende »
Ga naar: