Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Smalspoor modules  (gelezen 64368 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Gepost op: 10 September 2011, 14:54:02 »

Start van de eerste smalspoor modules
1 onderzoek ondervloer blauwe ondervloer platen van bij de gamma a 2 mm dik voor onze modules 4mm dik (nabootsing spoordijk)
uit ervaring weet ik dat spijkeren en of schroeven van rails een geluidbelasting Sad kan gaan vormen als we straks gaan rijden
stap 1 is om een ondervloer plaat of kurk te gebruiken Tongue voor onder de rails dit verlijmen met houtlijm, de rails leggen we met dubbelzijdig kleefband, en later met instrooien van ballast ligt alles muur vast. Wink

EDIT: Titel aangepast na vraag van Huub.
« Laatste verandering: 17 Januari 2012, 21:46:35 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #1 Gepost op: 9 Oktober 2011, 12:50:28 »

 :Dtja das lachen, op 8 oktober is het start gegeven voor de definitieve bouw van smalspoor modules,we 2 starters zijn het er over eens dat we de volgende beslisingen hebben genomen
 We gebruiken uitsluitend twee soorten kopprofielen van FREMO maten vlak en berglandschap,
 Het geheel zal digitaal worden opgezet
  De eerste haltes stations zijn Schmiedeberg en Schmalzgrube
We maken de railbedding van van ondervloer matten van schuim voor laminaat geluid dempend en strak te snijden en leggen met houtlijm
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #2 Gepost op: 9 Oktober 2011, 13:18:15 »

Ik ben benieuwd naar de eerste ontwerpen, smalspoor is altijd wel leuk om te zien.  Smiley
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #3 Gepost op: 9 Oktober 2011, 18:45:29 »

Ook ik vind het bouwen van anderen altijd mooi om te zien, dus wacht met smart op foto's.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #4 Gepost op: 9 Oktober 2011, 20:02:00 »

Kom maar op met de platen Grin Ik ben ook niet vies van
smalspoor (moet nog steeds wel de eerste biels leggen voor mijn
Provencaalse baantje Tongue)

Mvg,

Tis
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #5 Gepost op: 10 Oktober 2011, 19:08:58 »

 ;)van het weekend begonnen met herindeling van mijn kleinen kamer, twee modules aan de muur met mogelijkheid tot rangeren  wat veel gebeurd in Schmalzgrube.

vertek van goederntrein uit Schmalzgrube mei 2011
« Laatste verandering: 7 November 2011, 22:12:02 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #6 Gepost op: 19 Oktober 2011, 20:21:26 »

Smiley
Nog voor het zwaardere werk met 2 x 44  Shockedeen indruk van normaal spoor op een rollbockwagen bij de pressnitztalkbahn, de normaal spoorwagen  is van Brawa te verkrijgen de rollbockwagen van Roco tot binnenkort weer.!
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #7 Gepost op: 23 Oktober 2011, 19:17:30 »


Effe wat tijd over.: Dienstregeling voor plandampf is klaar dus, Grin....... heden middag een wagentje schmalspoor van interieur voorzien ( nog twee fietsen worden geplaatst) en licht geweathert, het gaat om cat nr 34529 van ROCO Het onderstel wordt nog van roestaanslag voorzien ral nr matt 37 van revell. De wagen is van binnen wit geschilderd zodat detailering later beter zichtbaar is! :-\Het wagennummer wordt later in de dienstregeling opgenomen.
Weetje.! Op de  Pressnitztalbahn bevinden zich geen Shocked seinen, de dienst volgt telegrafisch en met optische fluit signalen.! tot later.!
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #8 Gepost op: 1 November 2011, 21:21:39 »


Vrijgegeven voor de bouw van onze schmalspoor modules van de IG schmalspurmodule.de te gebruiken voor de beboste hellingen in het erzgebergte op de lijn Wolkenstein- Johstadt
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2011, 21:26:50 »

hier het profiel voor vlak landschap omgeving stations  de diepte van de modules of hoogte zoals je wilt zijn nodig om het riviertje  Schwarzwasser uit te beelden In een klein boekwerje kunne de liefhebbers straks alles te weten komen over technische zaken van onze modulebahn.
Gelogd
Brunigbahn
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #10 Gepost op: 6 November 2011, 09:37:54 »

Kijk,dat mag ik graag zien .Smalspoor blijft een leuk thema
zekers op modules.Zeker het gekozen voorbeeld steekt mij erg aan.
We houden contact.
Grt Brunigbahn.
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #11 Gepost op: 6 November 2011, 17:09:04 »

 :DEffe weer en stapje verder, vandaag de flyers aan geinterresserden gestuurd,
en mijn stammtje op rails gezet ziet er al leuk uit,we kunne eens langzaam gaan bouwen!
« Laatste verandering: 6 November 2011, 17:23:33 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #12 Gepost op: 9 November 2011, 21:17:21 »

 >:(Helaas  >:(vandaag kreeg ik bericht van de leverancier voor kopprofielen ze zijn niet meer leverbaar, dus verder gezocht en wel weer  wat gevonden, om goed en strak te gaan werken met onze modulebakken, immers mm werk bij koppelen en rangeren
 zijn de kopprofielen het belangrijkst, uit Duitsland gaan ze waarschijnlijk komen, de montage doen we dan zelf, Tongue een goed begin is het halve werk toch....! nieuwkomers worden uiteraard geholpen.Geintereseerden kunnen een  flyer van ons gebeuren aanvragen  een van onze liefhebbers heeft al station Schmiedeberg nagebouwd wellicht wil hij dit wel eens tonen.Huh???
 De bedoeling is om in januari met een boekwerkje uit te komen over de technische details, dus deze winter lekker voorbereiden, en knutselen ,. Wink..in Maart waarschijnlijk kunnen we defintief wat gaan tonen.!! en plannen een bijeenkomst.
Gelogd
Brunigbahn
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #13 Gepost op: 15 November 2011, 23:43:24 »

Op verzoek van 58311 even een paar foto,s van het haltegebouwtje van Smiedefeld.
Het geheel gaat op 2 modules komen met een spoor aansluiting voor een kolen en briketten
handel.


Grt Brunigbahn
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #14 Gepost op: 16 November 2011, 11:40:14 »

ik mis de foto's  Wink

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Smalspoor modules
« vorige volgende »
Ga naar: