Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Smalspoor modules  (gelezen 64372 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #15 Gepost op: 17 November 2011, 20:19:37 »

Gelukkig een leverancier voor kop-profielen gevonden ze worden met een laser gemaakt zodat een goede maatvoering gewaarborgd is.
Voor de railbedding is nu defintief kurk Jeweha van 4 mm in gebruik en ligt  op voorraad klaar voor de start.
We houden julie op de hoogte..!
Gelogd
Brunigbahn
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #16 Gepost op: 17 November 2011, 22:24:46 »

Sander,

Het lukt mij niet om de foto,s hier te krijgen ik heb ze wel verzondn
met upload bestand , en zij staan keurig in de historie... Help
Waarom geen foto upload onder extra opties ?
Grt Brunigbahn
Gelogd
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 17 November 2011, 22:28:38 »

Heet dan wel geen Sander, maar klik eens op de knop 'Gebruiken' bij een afbeelding in je upload historie onder 'Upload bestand'.  Wink

De inleidende tekst geeft direct aan hoe je een geuploade afbeelding kunt gebruiken op het forum.
Deze uitleg is ook te zien na het uploaden van elke afbeelding.

Gr. Dave
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #18 Gepost op: 2 December 2011, 19:34:50 »

 ;)Ohh we zijn er nog hoor.!  En er gaat wel eens wat mis he op deze site nog steeds petje af als de speciallisten onder ons het recht kunnen trekken,zij hebben daar ( de tijd ) Voor ?? ;)Nu in de wintermaanden begeef ik me wat vaker achter de p..c. jaarverslag van stoom 2011 maken in HD kwaliteit 2 dvds van elk en uurtje.  Film over ONZE pressnitztal modules  komt in januarie uit.!!!!!! Dan ook worden de eerste modules ergens in die maand gebouwd, 2 modules van elk 1050 mm lang voor Schmalzgrube en na vervolg later een bergmodule aansluitend met huis Beekje ( Schwarzwasser), en mooie bomen op schaal!!!  Aan de poot-constructie is ook al gedacht Shocked en wordt in het boekwerkje verwerkt. Voor Schmalzgrube onderzoek ik nu tekeningen en fotos van de brug  bij station, en de benodige borden langs de lijn, gelukkig heb  ik een uniek exemplaar  seinen en borden offiziell uit de DDR tijd geritzeld vlak voor de muur viel.Hieruit kan ik precies afleiden bijv: hoever der Rangiertafel buiten het station staat  Nu wachten met smacht op de kopprofielen, ze zijn onderweg, dus  we kunnen binnenkort.,... Brunigbahn !!!.p.s. Jammer dat de fotos Undecided niet gelukt zijn.
Gelogd
orion
Full Member

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #19 Gepost op: 4 December 2011, 10:20:54 »

balen van die foto,s ben nu toch wel reuze benieuwd........


eric
Gelogd

het kan allemaal veeeeeel vuiler..........
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #20 Gepost op: 4 December 2011, 20:42:38 »

[img]http://upload.modelspoorwijzer.net/user/2619/borden press [img]http://upload.modelspoorwijzer.net/user/2619/press bord 2[img]http://upload.modelspoorwijzer.net/user/2619/bord 3 001_
Enkele borden die langs de lijn staan in het Pressnitztal, deze gaan we zelf maken uiteraard van  messing draad en plaatje
Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #21 Gepost op: 7 December 2011, 21:09:56 »


De rangeer tafel die bij Schmalzgrube te vinden is, trein mogen niet verder dan dit signaal uitrangeren.!
« Laatste verandering: 8 December 2011, 20:44:10 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #22 Gepost op: 7 December 2011, 21:19:29 »


Het trapeziumis het signaal waarbij alle treinen moeten wachten voordat zij een halte of station binnenmogen rijden, in het Pressnitztal wordt  optiesch een signaal geven als er een trein in het station staat  doormideel van fluiten  eenmaal lang-een kort-eenmaal lang. Vandag de kopprofielen ontvangen  deze week hout laten zagen en we gaan bouwen......... eindelijk!
« Laatste verandering: 8 December 2011, 20:44:49 door Sander Lageveen » Gelogd
Brunigbahn
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #23 Gepost op: 9 December 2011, 13:33:49 »



Ik hoop dat het nu wel is gelukt,met de foto.

Grt Johan
Gelogd
Brunigbahn
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #24 Gepost op: 9 December 2011, 13:43:06 »



En bij deze nog het toilet gebouwtje. Alles is nog ongeschilderd en niet verouderd.
Nu het gelukt met de foto,s  kan ik jullie beter op de hoogte houden.

Brunigbahn
« Laatste verandering: 11 December 2011, 22:46:00 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #25 Gepost op: 11 December 2011, 15:54:18 »


Met deze  profielen gaan wij werken,vanaf nu houden wij jullie op de hoogte middels fotos en korte reportages,De keuze van dit profiel en de keuze voor het soort hout wat wij gebruiken ( multiplex) staat garant voor een optimale verwerking
Krom trekken is hiermede zo goed als onmogelijk,... de constructie wordt verlijmd en geschroefd
« Laatste verandering: 11 December 2011, 22:47:06 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #26 Gepost op: 18 December 2011, 17:17:53 »





De bouw is begonnen. Alles wordt  geschroefd (schroeven verzinken met soeverein boortje) en de hoeken worden verlijmd de binnenkant/onderkant schilder ik weet om straks een duidel;ijk zicht te hebben op de bedrading en elctrische schakelingen.
« Laatste verandering: 18 December 2011, 17:53:37 door Sander Lageveen » Gelogd
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #27 Gepost op: 18 December 2011, 17:28:38 »


Na controle van de bakken (kromtrekken) enz is een eerste uittekening van het profiel op de bovenplaat gemaakt. De spoordijk en de afwateringssloten! Van de week worden de sporen in getekend, en worden de bakken van buiten opgeschuurd en gegrond.
Van hieruit wens ik iedere spoorfreak prettige feestdagen toe, Cheesy en een goede Rutsch ins Nieuwe jaar
« Laatste verandering: 18 December 2011, 17:54:30 door Sander Lageveen » Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 18 December 2011, 18:46:52 »

Ziet er al degelijk uit zo! Ik heb gemerkt dat ik toch niet helemaal een houtbewerkingsleek ben, dus misschien worden mijn eventuele modules ook nog wat.

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #29 Gepost op: 8 Januari 2012, 19:13:03 »


Alternatief of compromissen,dat is een regel in de modelspoorwereld, hier nu het sporen plan van de smalspoorlijn Station Schmalzgrube uitgelegd met oude Nrails om een idee te krijgen op de ander foto zijn de contouren van de waterval,Spoorbrug en de oevers al licht ingetekend, de lengte van de brug is ook bepalende voor het latere rangeer werk, maar deze brug wil ik toch graag op schaal lengte houden van 180 mm wordt geheel een zelfbouw.! maar das later, op de beurs in Houten  21 Januari worden de eerste flex rails gekocht en de eerste wissels.
« Laatste verandering: 8 Januari 2012, 19:56:58 door Sander Lageveen » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Smalspoor modules
« vorige volgende »
Ga naar: