Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 105 106 [107]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 331075 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6317


WWW
« Antwoord #1590 Gepost op: 28 Augustus 2020, 09:49:54 »

Ik had al wat geprobeerd met een gewichtje, maar dat had geen effect.
Met dat veertje kan ik wel eens proberen. Bedankt voor de tip.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6317


WWW
« Antwoord #1591 Gepost op: 24 September 2020, 15:43:39 »

Het was eigenlijk de bedoeling dat de Akkutriebwagen ook op de Plettenburger sporen zijn opwachting zou maken, maar Roco werkt niet echt mee.
Ze hebben nogal geblunderd bij de overgang tussen het beige van de zijwand en het grijs van het dak. Die overgang zit te hoog, waardoor het ding er naar (niet alleen) mijn mening nogal beroerd uitziet. Aangezien het een model zich in de prijsklasse bevindt, waar ik het het een stap te ver vind om zelf de verfspuit ter hand te nemen, besloten om deze aan me voorbij te laten gaan. Als er flink van de prijs afgaat of er een betere uitvoering komt, ga ik er wel weer over nadenken.

Maar ook deze modelspoorder wordt nooit lang weggehouden van verleidingen.
Bij het zoeken naar wat info uit het grootbedrijf, kwam ik op de site van MTE nog een Propangaszug van Brawa tegen.
De Bundesfinanzminister ging akkoord om het budget voor de Akkutriebwagen om te boeken naar budget voor de Signalmeisterei en aldus arriveerde een uurtje geleden het model.


Deze trein werden gebruikt om de gasflessen van de armseinen bij te wisselen.
Ik heb er nog eens een in het wild op de foto kunnen zetten in Hermeskeil (volgens mij nog gewoon in dienst, dus geen museumstuk).


Ik heb al een idee om een route in Koploper in te richten langs de aanwezige armseinen waarbij deze natuurlijk steeds even stopt om het personeel zijn werk te laten doen.
Voor het zover is, moet er nog een decoder in. Zal niet makkelijk worden, maar gaat vast lukken.

groet, Huub
« Laatste verandering: 24 September 2020, 15:50:51 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6605


237*


WWW
« Antwoord #1592 Gepost op: 24 September 2020, 16:03:35 »

Apart ding  Grin
Wel leuk dat je hem in het echt bent tegen gekomen.
Wordt een leuke route...vertrek vanaf een kopspoortje aan het station?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6317


WWW
« Antwoord #1593 Gepost op: 24 September 2020, 16:36:41 »

Dat kopspoortje of het lange spoor dat langs de locloods ligt. In dat geval komt er ook nog een stukje op de draaischijf bij.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6317


WWW
« Antwoord #1594 Gepost op: 3 Oktober 2020, 19:04:21 »

De Propangaszug is inmiddels gedigitaliseerd, maar nog niet in gebruik.
De stroomafname is namelijk op vier wielen, weliswaar met driepuntslagering, maar meer is in dit geval beter en hij ligt nu toch nog open, dus er komen nog extra stroomafnemers bij.

Dat zal echter even moeten wachten, want ik ben druk bezig met treinen over Duitslands spoorlijnen te sturen.
Afgelopen week werd namelijk Zusi bezorgd, een simulatieprogramma om je een beetje machinist te voelen.
Op de Duitse werkelijkheid gebaseerd en daar gaan ze heel ver in.
Aan de hand van een Buchfahrplan en de seinen buiten mag je proberen een trein van A naar B te brengen.

Vanmorgen een zware goederentrein van Geseke (bij Paderborn) naar Kassel gereden. Een lijn met hellingen, dus het ene moment klapt de snelschakelaar eruit omdat je te veel vermogen vraagt, het andere moment weet je niet hoe snel je moet bijremmen om de maximumsnelheid niet te overschrijden. En bij zo'n zware goederentrein reageren de remmen ook nog eens met vertraging.



Bij het grote spoorviaduct van Altenbeken, reed ik nog keurig volgens dienstregeling, in Kassel had ik inmiddels 20 minuten vertraging door drie gestoorde seinen, maar vooral mijn ongeoefende remgedrag.  Cheesy
Het programma biedt wel wat aan hulpmiddelen voor de beginnende machinisten, maar dat is bij de meeste mijn eer te na.

Hier een overzicht van de inmiddels beschikbare trajecten en wat er aan zit te komen. Zover ik de trajecten zelf ken, komt het zeer herkenbaar over.
Op dit gebied zijn de mogelijkheden ook eigenlijk onbegrensd, want je kunt zelf trajecten en locomotieven toevoegen. Leuk om je modelbaan erin te zetten, scheelt weer een camerawagon...
Maar ook wat er nu is is al veelzijdig, variërend van op zicht rijden als rangeerbeweging tot vrijwel automatisch onder ETCS en alles wat daar tussenin zit.
Ook het materieelaanbod is zeer divers en als je bijvoorbeeld een moderne S-Bahn rijdt, zorgt een meegeleverd hulpprogramma keurig voor de omroepen in de trein.
En wie het spoor echt bijster is (of juist niet) bouwt gewoon een cabine na en koppelt die aan het programma. Ik hou het zelf bij muis en toetsenbord.

Uiteraard ook nadelen. De leercurve is vrij steil. In het (gratis) demoprogramma is er wel een Fahrschule, maar zodra je in een andere loc op onder een ander beveiligingssysteem rijdt, is het veel zelf uitzoeken, ondanks de forse handleiding. Maar die is vooral zo fors omdat het zelf bouwen uitgebreid is beschreven. Gelukkig is er wel een vrij actief forum en op youtube is ook het een en ander aan tutorials te vinden.
Ander nadeel is dat het nog wel kan eens duren voor je echt kunt gaan rijden. Je laadt namelijk een complete dienstregeling van een bepaald tijdsbestek, waaruit je een trein kiest om zelf te rijden. Maar stel nu dat die dienstregeling loopt van 8:00u tot 16:00u en jouw trein vertrekt om 15:30u mag je eerst 7,5 uur toekijken. Die wachttijd is gelukkig wel te verkorten, maar er kan toch kan zo enkele minuten overheen gaan.

Maar ik zou zeggen, probeer de gratis demo eens uit en kijk of het wat voor je is.

groet, Huub




Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 11894


226*


« Antwoord #1595 Gepost op: 3 Oktober 2020, 19:17:03 »

Een aparte tak van de hobby, waar ook leuke hardware voor te krijgen is: http://raildriver.com/products/raildriver.php

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Pagina's: 1 ... 105 106 [107]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: