Laat ik mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Leo Hamelinck en ben 66 jaar en woon in de Hoeksche Waard.
Ik heb het overgrote deel van mijn werkzame leven iets met kassa's gedaan. Gerepareerd en geprogrammeerd.
Ik heb al een paar vragen gesteld op dit forum en daarop interessante antwoorden ontvangen, waarvoor mijn dank.
Van huis uit hadden wij Trix Express. Het meeste heb ik inmiddels weer weten te verzamelen, maar gebruik het niet.
Het zal ongeveer 20 jaar geleden zij dat ik heel voorzichtig mijn her-intrede deed in de modelspoorhobby.
Toen nog met een grote spaanplaat ( 122 x 244 cm ) op de eethoek.
Zondagochtend na de koffie opbouwen en vlak voor het avond-eten de boel weer opruimen, want op de andere dagen van de week ging ik naar mijn werk en op de zaterdag werden de boodschappen gedaan.
Met mijn meisje afgesproken dat als een van de meiden op zichzelf ging wonen ik dat kamertje zou gaan inrichten als treinen kamer.
Als eerste van de meiden ging de jongste ( met de kleinste kamer ) op zichzelf.
Maar die werd gelijk ingepikt, natuurlijk.
Het is inmiddels 2002 of 2003. Eerst het meubilair geplaatst, zoals de treinentafel op 95 cm van de vloer in een L-vorm met daarboven opbergkastjes.
het kamertje is ongeveer 3 meter breed en 2 m diep.
Niet zo groot en in de praktijk wat aan de kleine kant, maar ik ben er tevreden mee !
Als ik naar mijn cluppie in Dordt ( MSG Drechtsteden ) ga heb ik de ruimte.
Onder de treinentafel is in gebruik als opslag van oa de kerstspullen en de kratten met TRIX EXPRESS, wat overigens niet in gebruik is.
Omdat mijn eerste startset een Fleischmann set was, gebruik ik dus Profi rail. Maar na zo'n 15 jaar met hetzelfde railplan te hebben gereden ben ik nu wel toe aan een nieuw railplan.
Hieronder een paar foto's van mijn baan:
Hier mijn zelfgefabriceerde overweg. Voor de nieuwe baan zijn de slagbomen in de maak servo aangedreven en werkende signalering.
Na de overweg kom je bij de dorpskerk. Dit is een eigenbouw geheel van karton. Volledig verlich, maar dat is niet aangesloten.
Naast de overweg en achter de kerk zie je het dorpje Striendam
Links van het dorpje het "Centraal Station "
Vlakbij het station staat de fabriek en achter de fabriek is een laad- en losspoor.
Verder naar links staan de werkplaatsen en de ongevallentrein. De "Hippel "staat even apart want die was elders even nodig.
Uiterst rechts en naast de garage bevind zich het loc-depot. De lamp is de ( nood ) verlichting.
Dus . . . . van links naar rechts:
Tot zover mijn baantje nu.
Wordt vervolgd
MVG
Leo