Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 367175 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 26 November 2016, 13:46:08 »

Jawel! Omhooggevallen trams echter niet, of ze nu geel met reclamebanen of rood met Odderbanen zijn Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #166 Gepost op: 26 November 2016, 22:24:55 »

Zo kun je de hobby ook beleven.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2478

Oude meuk in h0


« Antwoord #167 Gepost op: 27 November 2016, 00:09:59 »

 Duim omhoog
Zou dit een nieuwe impuls geven aan onze hobby?
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #168 Gepost op: 27 November 2016, 01:12:55 »

Geen idee. Ik vind het wel aardig om te zien, maar zal zelf niet zo gauw in de wereld van virtuele 3D-treinen stappen.
Of men dan andersom de stap naar 'echte' modeltreinen zal maken? Misschien als men de mogelijkheden van digitale
besturingssystemen ziet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #169 Gepost op: 27 November 2016, 12:38:40 »

Bij het station van Nyborg F is zeker het Ministry of Silly Walks gevestigd?
Het probleem van volle treinen is daar ook vakkundig opgelost, je laat de reizigers die willen instappen gewoon verdwijnen.  Grin
En met de wissels gaat het ook niet zo lekker, hier ligt het engels wissel duidelijk rechtdoor, maar de trein buigt af.  Undecided

Maar eerlijk is eerlijk, knap gedaan. Het ziet er overtuigender uit dan mijn modelbaan. Toch hou ik het zelf daar maar bij.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #170 Gepost op: 27 November 2016, 13:01:08 »

Wat ook niet klopt is dat je op de stations overal de moderne perronaankleding ziet.
Onder andere beeldschermen die de treinen aankondigen. Met andere woorden:
helemaal anno 2016. En wat rijdt er dan? Een jaren '80/'90 trein.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Op zich is het best knap gemaakt.
En deels is het zelfs herkenbaar. Ik vermoed dat de sporenplannen nauwgezet zijn
overgenomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #171 Gepost op: 7 Januari 2017, 13:47:06 »

Toen ik gisteren in het Westen van het land moest zijn even een tussenlanding in Utrecht gemaakt en aldaar liep ik bij Kuijpers Hobbyhuis tegen dit wagentje aan:



Het betreft Roco-model 76433. "Een Frans wagentje?" zul je misschien zeggen?
Ja, ook in DK rijden echt niet alleen maar Deense goederenwagens. En deze stond me wel aan.

Enfin, ik had in de winkel niet naar de onderkant van de verpakking gekeken, maar thuis viel mijn oog er wel op.



En moest ik meteen denken aan een tamelijk felle discussie bij unsere Nachbarn.
Daar vallen nogal wat mensen er over dat Roco nu kennelijk ook in Vietnam produceert.
Opvallend is dat Roco daarvan op haar website nog geen melding maakt. Daar is alleen sprake van de Europese vestigingen.

Enkele jaren geleden stopte Roco met de productie in China wegens kwaliteitsproblemen. Daarna werden er enkele productiefaciliteiten in Europa opgezet.
Kennelijk heeft men nu besloten om nieuwe varianten van wat oudere wagentjes in Vietnam te laten produceren. En waarom ook eigenlijk niet?
Als men daar eenmaal met de machines kan omgaan, kan er eigenlijk weinig misgaan. En dat blijkt, want het is een keurig net wagentje. Niks mis mee.
'Made in Vietnam', wen er maar vast aan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #172 Gepost op: 7 Januari 2017, 14:16:56 »

Nu het stof toch weer van dit draadje is meteen ook maar een foto van mijn meest bijzondere aanwinst van het afgelopen jaar:



Het betreft een model van een locomotief van de serie MK van de Deense spoorwegen.
Meer dan 10 jaar geleden door KleiNSpoor geproduceerd voor OKT Import (bestaat inmiddels niet meer).
Omdat ik wat vragen over het model had, heb ik contact opgenomen met Edwin van KleiNSpoor.
Hij wist te melden dat hij destijds 20 exemplaren heeft gebouwd. Daarmee is dit dus beslist het meest bijzonder model in mijn verzameling.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1980


« Antwoord #173 Gepost op: 7 Januari 2017, 15:16:30 »

Heel bijzonder Gert.Duim omhoog Op internet tegenaan gelopen?
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #174 Gepost op: 7 Januari 2017, 16:52:29 »

Nee, in Aarhus. Bij een klein modelspoorwinkeltje aldaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #175 Gepost op: 5 Februari 2017, 21:55:03 »

Heljan heeft het eerste rijdende prototype van haar komende Lynette-modellen (Y-tog) geleverd aan Hobbykæden (een van de grootste modelspoorwinkels in DK).
En daar heeft men een mooi filmpje van dit model gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=FtA0nmdyplI

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #176 Gepost op: 5 Februari 2017, 22:29:08 »

mooie modelbaan, bij die vereniging.

Groeten,

Christoph

ps. bedankt ook voor het filmpje per pb.
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #177 Gepost op: 19 Maart 2017, 18:37:08 »

Een nieuwe aanwinst voor Sydborg is deze houttransporter. Je zult er vergeefs naar zoeken op de websites van Wiking, Herpa e.d.,
want het model is grotendeels zelfbouw, op basis van enkele standaardonderdelen van de bekende fabrikanten en is gebouwd door
de Duitse modelbouwer Peter Jelit. Ik kwam dit model tegen nadat ik had gegoogled op Scandinavische houttransporters en de heer
Jelit bleek toevallig naar Nederland te komen voor Modelshow Europe, een jaarlijkse modelshow voor de transportwereld (transport,
grondverzet, bouwkranen e.d.) die hier nota bene hemelsbreed nog geen 10 km vandaan plaatsvindt. Enfin, gisterenochtend dus maar
eens rondgekeken in deze voor mij toch wel onbekende modelbouwwereld en toen de houttransporter aangeschaft. Ik ben er blij mee!



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:38:41 »

Aparte asindeling, lastig bij overwegen.  Grin
Maar Herr Jelit bouwt naar een concreet voorbeeld?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:43:56 »

Ik denk het wel. Als je het spatbord van de achterste as bekijkt, zie je dat die erg ruim is opgezet.
Dat duidt m.i. op een sturende as waarmee het draaipunt van de trailer in feite tussen de beide andere assen in ligt wat dan weer erg kort op de trekker is. Daardoor kan de combinatie waarschijnlijk door krappe bochten.
Wel moet de chauffeur daardoor wel rekening houden met een flink uitscharende trailer.
Mooi model!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: