Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364378 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #480 Gepost op: 18 Februari 2022, 19:16:45 »

[/i]Bjørn: "Ja, een paar hooligans van onze voetbalclub wilden daar gaan rellen, maar volgens de Sydborg Avisen zijn ze onverrichterzake huiswaart gekeerd omdat ze de plaats niet konden vinden."
Nooit klakkeloos aannemen wat er in de media staat. De heren zijn zelfs door Plettenburg gekomen, maar durfden niet meer uit te stappen, nadat ze vlak voor het binnenrijden op het station uit het raam keken.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #481 Gepost op: 18 Februari 2022, 19:30:15 »

Station, welk station? Fakenews! De heren reden met een vrachtwagen beladen met boomstammen.    Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #482 Gepost op: 18 Februari 2022, 20:15:57 »

Niet om het een of ander, maar dat ding staat al bijna 5 jaar vast op een overweg...
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #483 Gepost op: 18 Februari 2022, 20:26:40 »

Tjonge, eindelijk eens iemand met een actieve herinnering!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #484 Gepost op: 18 Februari 2022, 23:48:16 »

 Grin

Mooi dat ze in Sydborg zijn gearriveerd. Als deze burgemeester zijn jet geeft genomen, meldt hij zich voor de Jetta!

Nu eerst nog wat bloemetjes buiten zetten....

Take care,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #485 Gepost op: 19 Februari 2022, 00:08:13 »

Nog even op werkbezoek bij je evenknie Eric Adams? Die zit er nog maar pas en is vast wel benieuwd naar wat tips van een ouwe rot in het vak.    Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #486 Gepost op: 19 Februari 2022, 00:27:29 »

Als ik zie hoe zijn spoorlijnen er bij liggen. Ja, dat doe ik zelfs beter....
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #487 Gepost op: 19 Februari 2022, 08:51:54 »

Maar daar rijdt vaak wel nog iets.
In Sydborg ligt het er strak bij, maar kun je jaren een overweg blokkeren, zonder dat het treinverkeer wordt gehinderd.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #488 Gepost op: 3 April 2022, 14:39:26 »

And now for something completely different: namelijk 'genetisch bewijs' dat mijn nickname goed gekozen is en mijn hang naar
Scandinavië misschien niet helemaal willekeurig. Wat is het geval? Mijn vriendin was onlangs jarig en het leek me wel aardig om
haar een DNA-kit cadeau te doen* en toen heb ik er voor mezelf ook maar eentje besteld. Een DNA-kit houdt eigenlijk niet veel
meer in dan een fraaie doos, met daarin een paar buisjes, wattenstaafjes en een retourenvelop. Je moet dan simpelweg wat
wangslijm bij jezelf afnemen, dat opsturen naar een laboratorium en na een maand krijg je dan de uitslag. Behalve een overzicht
van genetische matches (waarbij je verwanten kunt ontdekken), krijg je ook een overzicht van je etniciteit. In mijn geval was de
uitslag indrukwekkend: ik ben vrijwel zeker een nazaat van de Vikingen!



Zoals bekend hielden de Vikingen niet alleen hier, maar ook in Engeland huis. Dus goeie kans dat de Vikingen in Engeland her en
der wat Engelse schonen bezwangerden en de nakomelingen daarvan hier eens kwamen kijken wat er te halen viel.
En die ruim 9% Iberische genen? Tja, we weten allemaal dat er tijdens de Tachtigjarige Oorlog nogal wat Spaanse soldaten in de
Lage Landen rondliepen. Die zijn vast wel eens gevallen voor de verlokkingen van een blond deerne.  

Hoe dan ook, met zowat de helft van mijn genen die uit het Hoge Noorden stammen, denk ik dat ik mijn nickname niet beter had
kunnen kiezen. En mijn voorliefde voor Scandinavië lijkt genetisch verklaard te kunnen worden. Inmiddels heb ik al een achter-achter-
achterneef in Noorwegen, een dito exemplaar in Denemarken en een achter-achter-achter-nicht in Zweden ontdekt.

med venlig hilsen,
Gørt





* Mocht je zo'n DNA-kit ook een leuk idee vinden als cadeau, doe het dan ook in overleg. Niet iedereen stelt het op prijs.
Mijn vriendin vond het wel leuk en bij uitzondering wist ze dus vooraf al wat een van haar cadeaus werd.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #489 Gepost op: 8 Mei 2022, 09:57:54 »

Gisteren op de beurs bij MTE deze lekker 'foute' Opel Manta B opgehaald.
Zo kan Bjørn Ballerup, de beruchte aso van Sydborg, de straten 'in stijl' onveilig maken met zijn 'Manta Magic'.





mvg,
Gert
« Laatste verandering: 8 Mei 2022, 10:07:48 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #490 Gepost op: 11 Juli 2022, 05:21:25 »

Deense hooligans gesignaleerd in Duitsland  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #491 Gepost op: 11 Juli 2022, 11:48:12 »

Ziet er gezellig uit.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #492 Gepost op: 11 Juli 2022, 17:46:42 »

Blij dat ik tijdig die Leopard heb laten komen....
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #493 Gepost op: 11 Juli 2022, 19:09:09 »

Mocht je zo'n DNA-kit ook een leuk idee vinden als cadeau, doe het dan ook in overleg. Niet iedereen stelt het op prijs.
Mijn vriendin vond het wel leuk en bij uitzondering wist ze dus vooraf al wat een van haar cadeaus werd.

Deze test kwam een paar jaar geleden negatief in het nieuws. Als ik het mij goed herinner was na onderzoek gebleken dat het moederbedrijf in de VS de (naar ik meen alleen de niet-Amerikaanse) testresultaten doorverkocht aan commerciële bedrijven w.o. de farmacie. 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #494 Gepost op: 11 Juli 2022, 19:23:37 »

[off topic]
Je kunt aangeven waarvoor je gegevens gebruikt mogen worden. En sindsdien ben ik op geen enkele wijze benaderd door farmaceutische bedrijven.
Ze ruiken kennelijk dat er aan mij niks te verdienen valt.   Cheesy
[/off topic]



Blij dat ik tijdig die Leopard heb laten komen....

De Deense hooligans denken nu aan collectieve aanschaf van deze set: https://www.maerklin.de/en/products/min-details/article/46934?cHash=f195c973d6be0a5e0d8258574dd5f868

 Tongue
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: