Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Verhalen uit Kloosterburg
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verhalen uit Kloosterburg  (gelezen 33936 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #15 Gepost op: 5 Mei 2012, 07:12:52 »

Tja, dat zien we vanmiddag wel Wink
(als ik tijd heb.. :Smiley )
Gelogd

94*
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #16 Gepost op: 7 Mei 2012, 15:35:40 »

Een paar dagen geleden kwam Frank weer eens op bezoek. Gert wilde net vertrekken om hem van het station te halen toen hij telefoon kreeg. Hallo? Hoi Gert! Ehm, ik ben wat later.. ik was namelijk thuis mijn telefoon vergeten toen ben ik die gaan halen en dus heb ik nu de trein een beetje gemist..  Helaas.. antwoord Gert. Hoe laat kun je hier zijn? Dat weet ik niet helaas... Maar ik zit nu in de Intercity dus ik zal wel een half uurtje later zijn. Oke, ik zie je zometeen. Gert hangt de telefoon op en besluit om toch maar naar het station te gaan. Het is lekker weer en misschien ziet hij nog wat rijden.
Als Gert zijn fiets geparkeerd heeft bij het station ziet hij net een gtw vertrekken naar Stuyteweg. Veel meer komt er niet langs helaas. Gert wil net koffie gaan halen als hij een sms'je krijgt van Frank: Sta in Stuyteweg. Trein komt zo. net 189'er met kolentrein gezien!. Als Gert dat gelezen heeft besluit hij dat de koffie even kan wachten. Hij pakt zijn camera en wacht tot de trein komt. Het duurt even nog voor de trein komt want eerst komt de gtw nog binnen met Frank aan boord. Hij is net in de tunnel onder het perron als de kolentrein eraan komt.
   

Hijgend komt Frank uit de tunnel gerend met in de ene hand zijn camera en in de andere hand zijn tas. Als hij de trap op is gerend maakt hij snel een foto van de inmiddels tot stilstand gekomen trein. Pfff.. hoi Gert! Hoe is het? Gert staat lachend toe te kijken. Met mij gaat alles goed hoor. Heb je verder nog een goede reis gehad? De br189 is inmiddels van de trein afgekoppeld en in de richting van 't Zachte gereden. Gert legt uit dat hier de loc gewisseld wordt omdat de lijn naar Duitsland niet geëlektrificeerd is. Twee 6400 locs worden voor de trein gereden en na enkele minuten rijdt de trein weg uit Kloosterburg.  

Als Frank en Gert wat gedronken hebben bij Gert thuis gaan ze spotten in de omgeving van Kloosterburg. Gert laat Frank het terrein zien waar het museum moet komen en Frank neemt flink wat foto's van de 1200 en de plan E's die er staan. Er wordt gerangeerd met een hippel die Gert nog niet eerder heeft gezien.



Na hun bezoek aan het toekomstige museumterrein gaan ze naar losplaats 't Zachte. Hier is de laatste tijd weer wat activiteit en Gert en Frank hopen op een mooi plaatje. Als ze er aankomen zien ze dat de br189 die ze 's middags al gespot hadden wat militaire wagentjes heeft opgehaald. Ze zien de machinist en vragen waar de trein heen gaat. Naar Nieuwkoop antwoord hij. Ik mag weer terug want ik kom er vanochtend ook vandaan met een kolentrein. Ze waren weer bezig aan het spoor dus ik mag nu lekker hierlangs. Vind ik ook niet erg hoor, weer eens wat anders!


Aan het eind van de dag brengt Gert Frank weer terug naar het station. Frank's trein is net vertrokken als Gert de 1200 hoort aankomen. Hij probeert nog een foto te nemen maar die mislukt helaas.
Gelogd

94*
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #17 Gepost op: 8 Mei 2012, 07:38:29 »

Gert legt uit dat hier de loc gewisseld wordt omdat de lijn naar Duitsland niet geëlektrificeerd is.

Klein detail, maar die trein is blijkbaar al te ver doorgeschoten, ook op de het punt waar deze op de foto rijd is niet meer geëlektrificeerd Smiley Net als wat meer foto's verderop.

Maar wel een mooi verhaal hoor, dat de baan nog niet af is is niet erg, heb hetzelfde probleem/geluk Smiley

Roelco
Gelogd
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #18 Gepost op: 8 Mei 2012, 10:56:08 »

Oh ja, ik zie het.. Grin
Volgende keer toch wat beter opletten.. :Smiley
Uiteindelijk wordt het wel geelektrificeerd maar eerst wil ik klaar zijn met de boel eronder
Bedankt voor je reactie!
gr. Viktor
Gelogd

94*
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #19 Gepost op: 22 Juni 2012, 22:04:39 »

Vandaag eindelijk bezig geweest met wat scenery.
Dit is een foto van vanochtend:

Gert spot de vroege stoptrein in de vorm van GTW 502 naar Kloosterburg Museum
Inmiddels tot zover je het spoor kan zien geballast en wat bosjes eromheen.
Nu ga ik verder met het museumstation en dan verder met de heuvels. (en eerst nog wat extra details hier in de vorm van seinen relaiskastjes en evt nog bovenleiding. )

gr. Viktor
Gelogd

94*
Marc Riswick
Newbie

Offline Offline

Berichten: 24


al bijna 50 jaar treinenverslaafd....


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 23 Juni 2012, 03:39:31 »

Hallo Viktor,

ziet er al goed uit....zo een weekend is een mooie uitvinding. Zelf laat ik de panto's nog naar beneden omdat ik bang ben ze te beschadigen. Heb vandaag de 502 ook al in Stuyteweg gezien.  Grin

groet Marc
Gelogd

H0 2-rail digitaal/IB2/Koploper NL
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #21 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:25:26 »

Hallo allemaal,

Het laatste bericht dat ik hier gepost heb is alweer van juni 2012  Shocked
Dat is alweer anderhalf jaar geleden, dus is het hoog tijd om weer eens wat van Kloosterburg te laten zien.
Sinds de laatste foto's in dit topic is er erg veel veranderd. Zo ben ik overgestapt van analoog naar digitaal DCC. Ik denk dat een paar overzichtsfoto's de beste indruk geven:





Te zien is dat het sporenplan in het station veranderd is. Ik heb rechts een kopspoor aangelegd, en de wissels in het middelste spoor veranderd door Engelse wissels, zodat ik nu vanaf elke richting elk spoor kan bereiken. Ook is het houten geraamte van de heuvels nu af en deels voorzien van kippengaas.







Verder ben ik begonnen met de aanleg van een schaduwstation onder de baan. Hiervoor heb ik afgelopen maand een dubbelsporige 'klimlus' gebouwd. In het midden van deze lus zal diorama 't zachte komen te hangen. Het railplan van het schaduwstation is als volgt:



Zodra ik klaar ben met het schaduwstation, alle wissels heb aangesloten en tevreden ben over het sporenplan zal ik beginnen met de scenery. Maar, dit zal nog wel anderhalf jaar duren waarschijnlijk. Cheesy

mvg.

Viktor
Gelogd

94*
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:45:16 »

Mooi man!
Leuk station zo tussen de heuvels met inderdaad veel mogelijkheden met die wisselstraten zo.
Lijkt me dus niet Nederlandsch.....welk land beeld je uit?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #23 Gepost op: 18 Januari 2014, 20:03:58 »

Limbabwe Grin
Ik wilde per sé tunnels en hoogteverschil, maar ook Nederlands materieel. Dus dan moet je wat bedenken, en kom je al vrij snel op iets als Limburg uit. Het hoogteverschil is inderdaad een beetje overdreven, maar ik gebruik de heuvel vooral als scheiding tussen 'stad' en 'landschap'

Er zitten heel wat foutjes in de constructie, maar het is voor het grootste deel een leerproces. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik het heel anders aanpakken. Maarja, dat komt ooit nog wel. Eerst lekker hiermee verder oefenen want er zitten nog best wat leuke mogelijkheden in.

mvg.

Viktor
Gelogd

94*
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #24 Gepost op: 18 Januari 2014, 20:06:46 »

hoi viktor

ziet er ook goed uit
je bent ook mooi bezig

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 18 Januari 2014, 21:43:47 »

Limbabwe Grin
Ik wilde per sé tunnels en hoogteverschil, maar ook Nederlands materieel. Dus dan moet je wat bedenken, en kom je al vrij snel op iets als Limburg uit.

De Ardennen-Express was niet genoeg Nederlands materieel? Grin Maar 't ziet er goed uit!
Gelogd

Ik zie sterren!
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #26 Gepost op: 24 Februari 2014, 17:04:39 »

Ik heb momenteel voorjaarsvakantie, dan is er natuurlijk de traditie dat er weer wat gebeuren moet aan Kloosterburg. Grin

Mijn twee veolia GTW treinstellen liggen momenteel bij forumlid Bjorn. Hij bakt er op niet al te korte termijn schakelbare binnenverlichting en rangeerseinen in. Daarom heb ik een Hippel en een Br 03 geleend om toch wat te rijden te hebben. Dan wordt opeens het museumgedeelte weer interessant en is het leuk om daar wat verder te gaan met de scenery en stroomafname.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb de loods iets verweerd en wil bezig de binnenkant wat inrichting te geven. Ook moet er een vorm van binnenverlichting komen, maar daar moet eerst ledjes en draad voor gehaald worden. (of natuurlijk simpel gloeilampjes gebruiken  Shocked )
Hier zijn wat plaatjes:







Met de bouw van het schaduwstation nog geen vorderingen, vanwege het chronische tekort aan geld. (wordt aan gewerkt) Ik denk dat jullie de stroomafname wel geloven, daar dus geen foto van  Cool
mvg. Viktor
« Laatste verandering: 24 Februari 2014, 17:07:58 door Viktor » Gelogd

94*
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #27 Gepost op: 22 November 2014, 21:52:29 »

hee viktor

wanneer ga jij weer verder met je baan

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Viktor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 298



« Antwoord #28 Gepost op: 23 November 2014, 18:14:26 »

Hoi Gerard,

Wegens gebrek aan tijd en geld zal dit nog wel even gaan duren. Ik denk dat ik de huidige baan ga afbreken.

mvg.

Viktor
Gelogd

94*
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29 Gepost op: 24 November 2014, 10:24:32 »

Waarom afbreken? Dat kost ook tijd en geld...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Verhalen uit Kloosterburg
« vorige volgende »
Ga naar: