Van losse onderdelen naar Diorama.
Na een kleine discussie en meten is uiteindelijk het diorama 60 X 60 CM geworden, er was eerder overeen gekomen of ik 70 X 70 CM wilde maken en nu kreeg ik de vraag of het ook op 50 X 50 zou passen maar dat leek mij te krap worden en dan zouden de tank half gemaakt moeten worden.
Als eerst heb ik de betonplaat met randen gemaakt voor de fabriek zelf, deze is gemaakt met houten stripjes en een laag tegel voegsel poeder met de wel bekende verdunde houtlijm.
Op de foto in de rechter boven hoek is te zien de complete layout eruit gaat zien met daar bij een grove indeling kwa leidingen, ook zijn daar de dijken al gemaakt rond om de tanks van XPS isolatie waar ik later met sculptamold verder heb afgewerkt.
Het plein vooraan is makkelijk gehouden met kant en klare styreen platen, de weg heb ik gemaakt met DAS klei en een roller van "green stuf world".
De grind bakken zijn gemaakt met 2 verschillende maten ballast grind.
Verder alles eens een bassis kleur gegeven en afgewerkt met wash- en drybrush technieken.
Voor het groen zijn er diverse kleuren gebruikt uit de reeks van Martin Welberg en statisch gras van Noch.
Om alles een geheel te maken heb ik leiding brug en een kleine leiding straat gemaakt, hier voor heb ik diverse maten styreen gebruikt met enkele extra delen uit de gebruikte bouwdozen.
Uit enkele figuren sets heb ik werknemer gefeliciteerd om daar kleine collega's van te maken.
Gr. Dick