Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Arolstein Süd Bf.
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Arolstein Süd Bf.  (gelezen 22596 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 18 November 2017, 23:52:37 »

Aangezien het diorama Ohsteinerhöhe klaar is maar ik nog niet klaar ben met het bouwen van het soort huisjes dat ik daarop heb geplaatst zoek ik een mogelijkheid daar een vervolg aan te geven. Voor het diorama Hegensdorf Am Schliepershäuschen bied wel mogelijkheden voor zelfbouw maar in een heel andere richting dus dat bied me nu ook niet helemaal wat ik zoek.

Mede daarom heb ik het idee op gevat een aantal kleine diorama's te gaan bouwen waar minimaal 2 voor mezelf en Arolstein Süd word daar de eerste van. Ik wil er wel spoor op hebben maar zo min mogelijk daarom heb ik gekozen voor het uiteinde van de lijn met alleen een doodlopend spoor en perron. De 2 LVT's die er op komen hebben hier als nog alle ruimte dus dat kan prima.




Ik ben eerst begonnen met de plaat MDF op maat te zagen( 28x17cm), daarna heb ik er rest stukken schuim op gelijmd.




Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 17:50:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 19 November 2017, 21:08:59 »

Ik heb het blauwe gedeelte van een laagje houtlijm voorzien om de rails er met secondelijm op te kunnen lijmen maar ik heb daarna de rails vast op de nog natte houtlijm gelegd zodat het vast voorlopig vast zit.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 17:51:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 20 November 2017, 15:29:26 »

Vandaag tot nu toe het perron gelegd en begonnen met de bouw van een stationsgebouw.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 17:54:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 20 November 2017, 23:22:51 »

De 2e helft van de avond heb ik grotendeels gebruikt om het stationsgebouw van een dak te voorzien, verf bij te mengen om de raamkozijnen mee te schilderen en om de plek waar het stationsgebouw komt van bestrating te voorzien.



Het verder schilderen van de raamkozijnen ging niet want ik had ook de dop van het potje verf geschilderd dus die kan pas open als dat droog is.


Ik was eerst zo handig om het behang op de verkeerde zijde van het karton te plakken maar die extra hoogte leverd gelukkig verder geen probleem op.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:08:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 21 November 2017, 15:32:58 »

Het volgende bouwwerk:












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:11:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 22 November 2017, 10:49:28 »

Omdat ik vannacht in eerste instantie niet kon slapen ben ik maar vast weer een huisje gaan bouwen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:13:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 22 November 2017, 15:54:41 »

Inmiddels ben ik weer wat verder en komt er weer een huisje en een garage bij:










Ik heb bij Pipoos een aantal lakstiften besteld waarmee ik een aantal huisjes van vakwerk kan voorzien in verschillende kleuren. Nu het blijkt dat dat voor mij beter werkt dan met een penseel is het fijn om meerdere kleuren te hebben want alleen maar bruin om vakwerk mee te maken is het niet voor mij.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:15:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 22 November 2017, 23:26:32 »

Nadat ik eind van de middag aan de bestrating achter op het diorama en de keermuur voor het spoor heb gewerkt werd het zoeken hoe nu verder. Hier ben ik nog steeds niet uit, maar ik heb er nu wel voor gekozen links voor omhoog te brengen tot boven het spoor en het rechts voor lager te houden. Hiermee hoop ik inspiratie te creëren om de ruimte in te vullen met huizen met kleine steile steegjes en onderdoorgangen.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:23:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 23 November 2017, 13:23:45 »

De invulling voor op begint nu ook vorm te krijgen, deels door de eerste gebouwen deels door de paden in het landschap.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:25:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 27 November 2017, 13:32:29 »

De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest naar het opnieuw zoeken naar de juiste AabachtalBahn kleuren zodat wat ik print weer aansluit bij de verf, iets wat me bijna 2uur koste.


Daarna kon ik met het tekenen van bordjes en kaartautomaten beginnen.







Deze is iets lichter om aan te sluiten bij de verf stift waarmee ik de raamkozijnen heb gedaan.











Verder heb ik afbeeldingen gezocht voor achter de ramen op de beneden verdieping van het stationsgebouw maar deze heb ik net als de borden nog niet uitgeprint. Daarnaast naar de gebouwen verder van gordijnen voorzien en zijn ze voor zover mogelijk geschilderd. Verouderd zijn ze nog niet, dat komt nog.










Wat borden en reisinfo voor op het station ben ik er nog niet, zo moet ik o.a. nog de vertrekstaat maken. Ik probeer zoveel mogelijk eerst alles wat ik moet printen af te hebben voor ik ga printen zodat ik dat in 1 keer kan doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:37:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 30 November 2017, 21:32:24 »

De eerste gebouwen staan inmiddels op hun plek en ik heb de gebouwen allemaal verouderd, alleen het stations gebouw is nog niet zoals ik het wil. Het plaatsen van bordjes leverde te veel lijnvlekken op dus daar moet ik nog wat aan doen voor ik die kan plaatsen.













Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:40:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 1 December 2017, 13:34:52 »

Het stationsgebouw is af en geplaatst en nu ben ik met de aankleding rond het perron bezig en ik ben gelijk ook een stuk gaan ballasten en wat landschap gaan opvullen en begroenen.


















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:43:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 5 December 2017, 10:56:33 »

Ik ben sinds de vorige post bezig geweest met een aantal nieuwe gebouwen die tot 1 blok bebouwing zijn samen gesmolten.














Ik moet nog een paar kleine dingen er aan doen en dan kan ik het gaan schilderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:47:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 9 December 2017, 19:27:03 »

Ik ben inmiddels weer een gebouw verder, daar moest ik vanmiddag nog wel even ruzie mee maken. Ik kreeg het dak er namelijk niet op, het dak uit 1 stuk van de eerste poging heb ik weggegooid en een nieuwe gemaakt uit 2 delen. Daar heb ik een paar lijmpoging mee gedaan maar het steeds scheef zitten of weer los, dus toen was ik er klaar mee.

Toen 1 stuk karton er op geklemd, gebouw op z'n kop, een lading fijne schuim vlokjes er in en 1,5 tube secondelijm er op, even wachten tot het uit gerookt was en toen zat het wel vast. Het grootste stuk had 2,5 tubetje nodig en die rookte nog veel meer.



Dat daarna m'n woonkamer even extra gelucht moest worden spreekt voor zich lijkt me.








Zo maar eens de gebouwen gaan schilderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:50:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2017, 14:47:28 »

Gister avond heb ik de eerste poppetjes geplaatst, vooral op de plekken waar ik straks als de gebouwen staan niet meer bij kom.








Gister ben ik ook begonnen met het schilderen van de gebouwen. Nou kan ik als ze klaar zijn foto's laten zien van het eind resultaat, maar dit keer bedacht het ook iets is als ik dingen laat zien die niet goed gingen. Zeker met dit soort complexe gebouwen met allerlei hoekjes ontkom je er niet aan dat je een aantal dingen onbedoeld raakt en ze daardoor daarna weer op nieuw moet schilderen.

Hier zie je om het dak geschilderd te krijgen en de hoge schoorsteen niet te raken ik wel de grijze muur moest mee pakken. Dat moet ik dan later met een andere stand van m'n penseel weer wegwerken.




Naast de kleine schoorsteen zit zo'n smal randje dak dat ik er ook hier niet aan ontkwam de schoorsteen te raken.


Hier was het hoofd doel het dak schilderen zonder de dakkapel te raken, daardoor moest ik ook hier het stuk muur wel mee pakken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 18:54:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Arolstein Süd Bf.
« vorige volgende »
Ga naar: