Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Bläckwalde Sensenmann
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Bläckwalde Sensenmann  (gelezen 14919 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 1 September 2016, 13:53:44 »

Met Bjorn heb ik een jaar of 2 terug de fictieve stad Bläckwalde bedacht en we hebben de hele stad van "donkere" stationsnamen voorzien, zo is er:
Bläckwalde Galgenhügel
Bläckwalde Nachtviertel
Bläckwalde Hohlenstein
Bläckwalde Fiensterhausen
Bläckwalde Sensenmann
Bläckwalde Hexenring
Bläckwalde Tor zum Hölle
Bläckwalde Dornegasse

Daar aan grenzend hebben we dan nog:
Hörste Sonnenaufgang
Hörste Tatenhausen
Marienfeld am ende der Welt
Isselhorst Festerplatz
Isselhorst Drachenhohl



We hadden en hebben er ook een beeld bij van hoe diverse punten er uit zouden moeten zien en dan is het leuk één of meer van die punten ook daadwerkelijk te bouwen.

Bij Bläckwalde Sensenmann had ik al heel lang het idee van een verdiept liggende spoorlijn die onder een gebouw verdwijnt met een hele grote muurschildering er op. Dat wilde ik graag in model omzetten en dat ben ik nu dus gaan bouwen.













In het pand een Gothic winkel en de toegang er naar toe maar als een grot aangekleed.









Hoe ik het linkse deel ga invullen weet ik nog niet. Er eindigd ook een tramlijn bij deze halte maar die valt waarschijnlijk net buiten het diorama.

Wat muziek betreft zit ik nu dus ook even niet aan de hardstyle ofzo maar ik heb Nightwish aan staan, helpt echt bij de inspiratie.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:38:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 5 September 2016, 22:14:14 »

Ik ben inmiddels een stuk verder en heb nu de gebouwen rechts af en ik heb wat uithangborden gemaakt.






Nu nog zien hoe ik passende bestrating krijg en aan de linker kant maak ik eerst een goede onderbouw want dat had ik rechts ook moeten doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:41:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Raages
Newbie

Offline Offline

Berichten: 17



« Antwoord #2 Gepost op: 6 September 2016, 09:15:31 »

Dat ziet er behoorlijk "duister" uit. Je weet een bepaalde sfeer te creëren door de kleurkeuze en de rommelige(positief) bebouwing.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 7 September 2016, 16:44:05 »

Dankje Raages, sfeer vangen gaat me aardig goed af, dingen tot in detail nabouwen vergt meer geduld en doe ik daarom zelden.

Een bepaald stuk onderbouw wilde totaal niet in elkaar zoals ik het in gedachte had, uiteindelijk bood een lijmklem de oplossing.


Vanmiddag heb ik even buiten wat schuurwerk gedaan aan wat treinen:


Dat hoekje wat niet helemaal wilde ben ik nu aan het aankleden en daarvoor heb ik enkele gebouwen/gebouwtjes in aanbouw:


Deze komt dan zo te staan:



Hier tussen komt een trinkhalle en dat moet er ongeveer zo gaan uitzien.

Dan ben ik voor de andere zijde ook al met een gebouw aan de gang gegaan die ik zaterdag heb gekocht. Alle oude meuk heb ik er uit getrokken en eerst eens wat plastic achter de raamkozijnen geplakt zodat het daarna met gordijnen verder aangekleed kan worden.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:46:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 7 September 2016, 23:31:01 »

Mijn huis met trinkhalle begint ergens op te lijken:




De treinen voor het diorama zijn ook klaar en ik houd zelfs nog 1 bak voor een volgend MN diorama over.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:49:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Raages
Newbie

Offline Offline

Berichten: 17



« Antwoord #5 Gepost op: 8 September 2016, 06:02:53 »

Je bent volgens mij een echte "uit niets iets" bouwer. Knap werk hoor.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 8 September 2016, 16:39:25 »

Jep het inzicht om van niets iets te maken is naar mijn mening het belangrijkste wat je hebben kan bij creatieve hobby's. Het is de basis van creativiteit en daar moet je ook niet te veel van hebben want functioneer je buiten je hobby voor geen meter meer( ik spreek uit ervaring).

Ik gaat weer lekker, huis met trinkhalle is klaar, alles wat ik vast grijs kon schilderen heb ik gedaan, en wat bestrating vast een basis kleur gegeven en wat lampjes opgehangen. Ik heb een flatgebouw van gordijnen voorzien ik ben nu serieus werk van de onderbouw van het laatste deel aan het maken om niet zo'n zooitje te krijgen als aan de andere kant.










De Hardcore die ik aan heb staan werkt goed voor m'n stemming en werktempo Grin

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:52:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 8 September 2016, 19:51:12 »

Ik ben nog even met een nieuw gebouw aan het prutsen geweest op basis van 3 oude onderdelen. Nu deze en die flat op proef op hun plek staan krijg ik een mooi zicht op wat het moet gaan worden.






Nu moet ik eens wat anders gaan doen want er moeten nog nieuwe bomen gemaakt worden voor WUBOZO.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:54:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 9 September 2016, 23:44:08 »

De bouw van dit diorama speeld zich nu vooral op de pc af.

Als eerste een stationsnaambord gemaakt in ligt aangepaste stijl:


Daarna oude kaartautomaten omgewerkt tot oud model MN kaartautomaten met 3 verschillende Verkehrsverbund logo's( 2 logo, 3 uitvoeringen) waarvan de variant met 2 verschillende logo's hier gebruikt gaat worden omdat het op de grens van 2 Verkehrsverbunde ligt:


Dan de grootste klus, de vertrekstaat maken in excel, de basis is er de uren van 0.00u tot 10.00u, nu is het vooral kopiëren, plakken en vervolgens de uren steeds met 2 verhogen:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 12:59:50 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 10 September 2016, 13:33:46 »

De afgelopen 2uur de vertrekstaat af kunnen maken waar de helft van de tijd ging zitten in het op internet zoeken naar de juiste "Zeichenerklärung" voor de treinkategorie S = S-bahn, officieel( vroeger?) Schnellbahn en hier en daar ook betekend het ook Stadtbahn( S-bahn Karlsruhe) waar Stadtbahn normaal als zijnde sneltram weer onder de aanduiding U-stadtbahn hoord te vallen( kunt we het nog volgen  Huh? , ik wel inmiddels maar ik snap het als mensen in dit stuk afhaken Wink ).



Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 13:01:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 12 September 2016, 12:59:34 »

Gister heb ik aardig wat stappen kunnen maken met dit diorama en vandaag heb ik dat voort gezet.

Bankjes, muurschilderingen, kaartautomaten, vertrekstaten, stationsnaamborden, overkappingen, de laatste gebouwen en het nodige groen zit op z'n plek. Wat ik nu anders doe is dat ik het verouderen zo lang mogelijk uitstel om geen lijmvlekken op reeds verouderde oppervlakken te krijgen.








Nu wil ik nog wat borden boven de trappen maken, er moeten nog poppetjes en een enkele auto op en ik moet kijken hoever ik de gebouwen nog aankleed. Word in ieder geval een dagje lekker prutsen vandaag.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 13:04:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 14 September 2016, 10:31:06 »

Het diorama is af en zeer geslaagd geworden vind ik zelf. 2 dingen doe ik een volgende keer weer anders namelijk;
1: het verouderen doe ik weer eerder, ik neem te veel de poppetjes en voertuigen mee terwijl dat niet de bedoeling is.
2: de buiten zijde schilder ik niet meer blauw, de aandacht word te veel naar buiten getrokken zoals groen en grijs ook doen, rood en roest tinten blijven beter geschikt.





























Op naar de volgende, kijken of ik evt. vanavond en anders morgen meters kan maken met Oberhausen Buschhausen( zoek maar op met google earth) waarbij ik dit keer dicht bij de werkelijkheid wil blijven.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 13:10:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 20 September 2016, 14:01:10 »

Schijnbaar valt het niemand op dat ik de perron verlichting vergeten was. Mij was het eerst ook niet opgevallen maar toen ik het wel zag moest dat gefikst worden wat ik gister ergens tussen door even heb gedaan. Foto's heb ik er niet van heb/had ik even geen zin in.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Bläckwalde Sensenmann
« vorige volgende »
Ga naar: