Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Eickloh Ost Hafen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Eickloh Ost Hafen  (gelezen 26360 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 27 Juli 2011, 11:45:34 »

Zoals in het Ebbinghausen Ost topic al gemeld hield ik wat boten over die niet op dat diorama passen. Mede voor die boten ben ik een 2e kleiner diorama aan het bouwen.

Eickloh is een klein 2 delig toeristen dorpje op een eiland in het meren gebied tussen Neu Dalhausen en Erwitte en ligt zowel ten oosten als westen van de spoorlijn die deze plaatsen verbind. Het openbaar vervoer word hier verzorgd door 2 bootdiensten en 2 buslijnen. Bij Eickloh Ost hafen ontmoeten deze 4 lijnen elkaar en daarom is dat het perfecte punt voor dit diorama.


De buslijnen lopen gezamelijk over het eiland en rijden ook tegelijk. De ene lijn( 202) gaat naar het U-bahn station Neu Dalhausen Stoffelerstraße. De andere( lijn 203) gaat via Bad Eggerhof
 naar Erwitte Sybelstraße waar deze aansluit op lijn 85 en/of 91. Deze 2 buslijnen worden gereden met 8 persoons busjes. De busjes van lijn 202 hebben de NDS huisstijl en die van lijn 203 de huisstijl van Regio Bus Erwitte.

In eerste instantie zouden de busjes gewoon van de stallingen in Neu Dalhausen en Erwitte komen maar inmiddels heb ik besloten dat er een staling voor bij de lijnen komt op dit diorama. De busjes krijgen wel gewoon de 2 huisstijlen maar worden gereden en onderhouden door een onder aannemer Busbetrieb Günter Hartmann AG die ik ook al in het Möhnetal had zitten.



De beide buslijntjes heb ik inmiddels ook in het vervoersplan van busnet Hellweg Ost verwerkt waar alle lijnen onder vallen die niet door de NDS of LN worden gereden tussen Soest, Möhnestausee, Warstein en Neu Dalhausen.

Verder hebben de buslijnen 202 en 203 inmiddels een dienstregeling gekregen die is afgestemd op de aansluiting van lijn 202 in Neu Dalhausen Stoffelerstraße op de U1.




Dan is het nu tijd om naar de bouw van het diorama zelf te gaan. Het bestaat uit een groot stuk water en een kade met verschillende hoogtes waar 2 (voor dit diorama) grote halve gebouwen op komen te staan met een smal straatje er tussen. Het linker gebouw is volop in aanbouw en herbergt ook het kantoor en kleine garage van Busbetrieb Günter Hartmann AG.













Zoals te zien is is het gebouw opgebouwd uit onderdelen van div. gebouwen in combinatie met behang dat versterkt is met oude bodemplaten van huisjes die ik anders toch weg gooi. Verder zit er hier en daar karton in verwerkt en oasis strooisel met secondelijm om kieren af te dichten en lijmverbindingen te versterken. De laatste 2 foto's geven een indruk van hoe het moet gaan worden.

Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Januari 2019, 15:33:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2011, 22:42:40 »

Leuk topic en ben benieuwd wat je er helemaal van gaat brouwen.
NU nog de 1:160 meeuwen erbij plaatsen en je krijgt een echt haven idee. Tongue
Ga zo door!

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 24 Oktober 2011, 08:47:54 »

In dit diorama komt na bijna 3 maanden langzaam aan weer beweging, vlak voor dat dit in de ijskast verdween ben ik nog begonnen met 1 van de gebouwen te schilderen en het water op kleur te brengen.


De 2 dingen waarmee ik dit diorama en deels ook Ebbinghausen Ost weer op pak is dat ik weer verder ben gegaan met het bouwen van bootjes. Het bouwen opzich vind ik wel leuk werk, maar het schilderen van die dingen vergt erg veel tijd en daar heb ik eigenlijk het geduld niet voor.

Hier het nieuwste en 7e bootje in z'n eerste laag blauw.

Vooral voor dit diorama ben ik begonnen met het ombouwen van 10 personen bestelbusjes naar buurtbusjes. Hiervoor heb ik de voorzijde van 9 busjes boven de voorruit voorzien van een driehoekig profieltje styreen wat de koers en lijnfilmbak vormt. Een 11 bestelbus heb ik alleen omgeschilderd voor de halte dienst van de NDS.




Met deze busjes ontstaan busjes in 2 huisstijlen voor 3 vervoersbedrijven.




Als eerste 4 busjes voor de kleine lijndienst van de NDS en als POD(Personeel Overbrengings Dienst)bus dienst doen. De NDS zet er daarvan maar eentje op de lijndienst in. De andere NDS lijn die met 8 persoonsbus word gereden word door een onderaannemer uitgevoerd.


Dan de 2 busjes voor Regiobus Erwitte GmbH, waarvan er eentje nodig is voor de lijndienst en eentje reserve is. Deze busjes verdwijnen net als de NDS busjes voorlopig in de vitrinekast.




Dan nog 4 busjes voor de onderaannemer Busbetrieb Günter Hartmann AG. Deze busjes hebben 2 verschillende huisstijlen omdat ze zowel op een NDS lijn als op een lijn van Regiobus Erwitte worden ingezet. Die 2 lijnen worden beide vanuit Eickloh Ost gereden en dit zijn dan ook de busjes die op dit diorama een plek zullen krijgen.

Dit was het weer even voor nu, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 22:53:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 1 November 2011, 22:50:11 »

Ook de bootjes voor dit diorama schieten nu flink op, deze zijn ook zover dat het dak er op en het volk er in zit. Nu moet het dak verder afgebouwd en daarna geschilderd worden.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 22:56:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2012, 23:30:32 »

Ik heb ff geen zin veel te typen maar hier een paar foto's:








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 22:57:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 23 Februari 2012, 21:37:22 »

Vandaag zit ik weer wat beter in m'n vel als gister en dus ook meer zin om wat te schrijven.

Na alle spullen voor Rail te hebben ingepakt kon ik me weer gaan richten op wat verder bouwen aan dit diorama.

De beide gebouwen heb ik op hun plek gelijmd en daarna ben ik bezig gegaan met een worstkraam die op dit diorama komt te staan. Deze bleek namelijk op Ebbinghausen Ost niet te plaatsen en past hier wat beter op de kade rechts van de aanleg punten voor de boten.

Deze kraam brak straks nog door omdat de vorige eigenaar het dak er niet goed op had gezet. Daardoor ben ik het dak er opnieuw op gaan zetten met gelijk een dichte achter wand en enkele kasten of apparaten er in.







De achterwand en die kasten zijn gemaakt van stukjes van een bierviltje. De kasten heb ik nu zilver geschilderd, het houtwerk in een bruin tint en de rest in een terra kleur, foto's daarvan volgen later.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:00:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 2 Maart 2012, 00:09:00 »

Vanavond ben ik een beetje aan het prutsen geweest met houtjes om 2 steigers te bouwen en gelijk de boten maar even vast gelijmd.




Er komt ook een woonboot, op de onderstaande foto's ligt de basis van de boot met links er naar een stuk metaal dat even voor steiger mocht spelen want die had ik toen nog niet gemaakt.




Morgen middag maar eens kijken hoe ik die woonboot ga vorm geven, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:02:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 3 Maart 2012, 23:09:32 »

Inmiddels ben ik lekker verder gegaan en heb veel met verf en houtjes aan de steigers en het water zitten prutsen. Daarnaast ben ik met onderdelen uit de rommeldoos m'n woonboot gaan bouwen en die is nu zover dat het glas( plastic spul) achter de raamkozijnen zit.





















Ik heb in overleg met Antal besloten dat het ding groen met zwart word, ik had namelijk geen idee welke kleur de boot moest worden alleen dat het geen wit werd.










De palen naast de steigers moeten nog een verf behandeling hebben maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. De kleur van het water komt nu niet helemaal uit, dat moet uiteindelijk wat minder wit ogen aan de randen en dat komt vanzelf wel goed.

Ik heb nog even een uitsnede en uitvergroting gemaakt van de plattegrond van het meren gebied zodat beter te zien is wat waar is en wat waar heen gaat.


Ps; ik ben inmiddels over de 500 berichten heen op dit forum, reden voor het systeem om me een nieuwe titel te geven zie ik Shocked "Hero Member" Cool best humor Grin Grin Grin Grin Grin

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:09:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 6 Maart 2012, 16:20:47 »

De afgelopen dagen heb ik tussendoor wel lekker door gewerkt maar geen tijd gevonden om wat te posten dus dat haal ik nu maar even in.

Ik heb de woonboot afgebouwd, dit is hem voor een verouderingsbeurtje:








Dan hier een foto met de woonboot op het diorama waarbij ik de 2e nieuwe laag glans vernis had aan gebracht.


Toen de vernis droog was zag het er zo uit:





Alleen onder de woonboot droogt het niet zo best en daar is nog een lichte rand onder te zien. Dit heeft waarschijnlijk er ook mee te maken dat ik de boot met houtlijm heb vast gelijmd en gelijk erna met de vernis aan de gang ben gegaan.

Nu ben ik begonnen met kartonnen strips van de secondelijm verpakking randen voor de planten bakken te maken zodat ik ook een idee krijg wat waar kan komen op dat gebied:


Word weer vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:12:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 10 Maart 2012, 17:31:33 »

Vandaag nog niet echt veel zin in bouwen gehad en vooral een beetje aan het tekenen geweest waaronder wat halte info voor dit diorama:






Misschien als ik me er toe kan zetten vanavond eens wat boompjes maken, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:16:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 15 April 2012, 07:29:06 »

De afgelopen dagen heb ik 1 grote beeld bepalende boom geplaatst, de busjes vast gelijmd en de worstkraam met parasol op z'n plek gelijmd en er een poppetje in gelijmd.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:18:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 30 Mei 2012, 11:13:38 »

Vandaag dit diorama ook even afgemaakt:


















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:21:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 6 Januari 2018, 22:37:08 »

Ik ben op dit moment 2 stolpen aan het maken voor over 2 diorama's heen die naar een vriend van mij gaan. Hij heeft daarvoor al de platen plexiglas op maat gezaagd en die heb ik nu dus in elkaar gelijmd.







Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:23:07 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 7 Januari 2018, 17:02:43 »

De stolp voor over dit diorama is af en het diorama zelf heeft een bodemplaat gekregen.






Dit diorama en  ND Nefiticusbrücke zijn vanmiddag  opgehaald.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Januari 2019, 23:24:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Eickloh Ost Hafen
« vorige volgende »
Ga naar: