Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg  (gelezen 12353 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Gepost op: 15 Oktober 2019, 13:46:00 »




Het idee voor dit diorama kwam er in mei toen ik bij de n-spoorstore was en een kasteeltje vond wat wel een opknapbeurt kon gebruiken. Ik kreeg gelijk het idee er een tram diorama van te maken en die dan als demo tussen kerst en oud en nieuw te bouwen. Met H@ns was dat heel snel geregeld.

De laatste weken ben ik vast met de voorbereidingen bezig want ik wil het dat diorama stof vrij kan blijven en verlichting heeft. Dus een kastje bij IKEA gekocht en spullen voor de verlichting en spuitverf om de kast oranje te kunnen spuiten.














Hij is nu zover dat de verlichting er in zit en ik kan nu aan de basis voor de achtergrond gaan denken. Gister ben ik het diorama gaan uitwerken en het een naam gegeven en op de plattegrond ingetekend.

Nu kan ik ook verder bedenken wat er op moet komen. Dan moet ik ook zorgen dat wat er bij de N-spoorstore an gebouwd moet worden in de 4 dagen af kan zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1 Gepost op: 18 Oktober 2019, 23:01:45 »

Ik heb gister voor dat m'n huishoudelijke hulp kwam snel nog even het landschap rond waar het kasteeltje moet komen in model gesneden. Het is nu echt een plaatselijke verhoging in het landschap met de basis voor een weggetje er naar toe.














M'n aandacht moet nu even eerst naar het trambaantje dat ik voor m'n moeder aan het bouwen ben want dat ga ik 2 en 3 November tijdens SpoorGroepZuid in Sittard een demo mee geven.

Morgen eerst maar eens tram/stadtbahn inspiratie op doen in Bielefeld en omgeving.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #2 Gepost op: 16 December 2019, 20:23:22 »

Ik ben bezig dit diorama verder voor te bereiden, de hoofdpunten zijn:
1; het maken van de achtergrond want die kan ik Lochem maken.
2; huisjes zover bouwen dat ik in Lochem af kan krijgen en kan plaatsen.
3; de bovenleiding maken( schilderen kan in Lochem) zodat ik die kan door trekken in de achtergrond.

Met de achtergrond ben ik aardig op weg. 2 van de foto's die ik gebruik had ik te laag geplaatst dus daar heb ik nieuwe iets hogen overheen geplakt. Ik ben vandaag begonnen ze aan elkaar te schilderen en de trambaan en wegen er in door te trekken.












Dan ben ik dus diverse huisjes aan het bouwen die tussen de weg en de trambaan in komen.






Ik ben ook het diorama iets aan het verlengen zodat hij de kast strakker opvult. Daarvoor heb ik er achter in een extra balkje gelijmd waar het diorama tegen aan schuift.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #3 Gepost op: 18 December 2019, 17:16:06 »

Vanmiddag heb ik de achtergrond grotendeels geschilderd, alleen de bovenleiding ontbreekt nu nog maar die kan ik pas schilderen als ik weet hoe de bovenleiding op het diorama uitkomt t.o.v. de achtergrond.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #4 Gepost op: 19 December 2019, 00:01:09 »

Net heb ik de bovenleiding gemaakt en die gelijk door geschilderd in de achtergrond.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #5 Gepost op: 25 December 2019, 21:58:54 »

Ik heb alle gebouwen zover af dat het schilderen kan beginnen. Eerst had ik daar tot vrijdag mee willen wachten maar ik moet het kasteeltje dan ook opknappen en schilderen en daar ben ik ook wel een halve tot hele dag mee bezig dus begin ik thuis alvast met het schilderen van de huizen.


Ik heb net de gaten in het ruitje geboord en hem op proef vastgeschroefd. Er zit aan 1 zijde nog een schut vel overheen maar die laat ik tot het diorama af is zitten.




Verder ben ik wat eigen spullen aan het verzamelen om het diorama verder mee aan te kleden en dingen aan het klaar zetten die vrijdag mee moeten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #6 Gepost op: 31 December 2019, 06:30:27 »

Aangezien het forum gister avond onbereikbaar was hier nog even een vertraagde post van gister avond:

Na 2 dagen vergeten te zijn foto's te maken heb ik vandaag eind van de ochtend 3 foto's gemaakt.






Daarna heb ik uiteraard nog veel gedaan, struiken en heggen geplaatst, lantaarnpalen gemaakt en geplaatst, poppetjes geplaatst en ik ben begonnen auto's te schilderen. Ik lig prima op schema om het diorama morgen af te ronden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #7 Gepost op: 31 December 2019, 21:57:32 »

Vandaag zo rond 13.00u had ik het diorama af al moeten enkele dingen nog drogen:
















Nadat ik opgeruimd had ben ik hem eens in de kast gaan zetten. De ruit ervoor heb ik nog niet helemaal dicht geschroefd want het vocht moet weg kunnen. De afbeeldingen zonder flits zijn niet zo scherp maar jullie weten inmiddels wel hoe dat komt.














Het diorama is vanaf nu te zien in de N-spoorstore.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg
« vorige volgende »
Ga naar: