Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Hoest Rölscheiderstraße
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Hoest Rölscheiderstraße  (gelezen 23385 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 19 September 2022, 23:38:20 »


Het concept.

Aangezien ik alles waar ik mee bezig was of mee bezig wilde gaan door tremor en spier problemen even niet kon doen moest ik wat anders zoeken. Dit diorama was al uitgebreid gepland en de bouw van de spoorbrug is geheel uit foamboard en behang en niet te fijn en dus goed om te gaan doen. In dit diorama word weer veel inspiratie uit wuppertal verwerkt en ligt aan de zelfde lijn als Oelde Landhagen dat ik eerder gebouwd heb.

Ik ben begonnen met de ligging van het viaduct en de weg na te meten van de tekening hierboven en op de bodemplaat af te tekenen. Daarna ben ik het viaduct in delen op platen foamboard gaan aftekenen en uitsnijden. Daarna behang er op en opnieuw uitsnijden.




Vandaag ben ik baksteen bogen gaan aftekenen en daarna gaan uitknippen. Om ze extra zichtbaar te houden heb ik er nog een 2e laag onder gelijmd voor ik ze op het viaduct heb gelijmd. Daarna heb ik ook de bovenkant met restanten beplakt en de viaduct delen aan elkaar gelijmd tot een geheel van 60cm lang.










Morgen verder, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 21 September 2022, 09:37:36 »

Gister en vannacht heb ik tussendoor door gewerkt aan het viaduct en de ondergrond voor de industrie sporen ernaast. Ik heb ook wat potten neergezet die de silo's van de bedrijven gaan vormen en ik heb vast wat trein bij elkaar gezocht.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 22 September 2022, 23:47:03 »

Vandaag eerst het viaduct van hekwerk voorzien. Daarna ben ik begonnen het landschap op te bouwen van foamboard. Open ruimte heb ik gelijk met allerlij prutjes aangesmeerd en toen de restjes op waren ben ik met tegellijm verder gegaan. Was wel weer even zoeken hoe dat werkte en de tegellijm die ik nu heb neemt niet snel vocht op dus dit moet ik echt mengen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 23 September 2022, 21:36:20 »

Ik heb het viaduct vandaag 2 lagen verf gegeven. Dat moet vrij vel zodat er na washes genoeg kleur over blijft.




Ik kwam 2 bovenleidingsmasten te kort dus ben ik er wat bij gaan maken. Met de om me heen verzamelde materialen bleken dat er uiteindelijk 15 te worden.


Later moet ik de bovenleiding zelf nog maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 26 September 2022, 22:35:55 »

Ik ben het afgelopen weekend veel weg geweest maar heb tussendoor wel het een en ander gedaan. Het viaduct is nu geschilderd en van rails, ballast en groen voorzien. Het moet hier en daar nog wel verouderd worden maar de bovenleidingsmasten moeten er ook nog op.






Ik heb nog wat aan de wegen en de industriesporen gedaan.




Ik ben net aan de 2 grote silo's begonnen. Ik heb 2 tabakspotten op hun kop op uilenzeikviltjes gelijmd. Daarna heb ik de potten in de primer gezet en tegellijm er in gestrooit.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 28 September 2022, 10:41:18 »

Gister tussen de afspraken door lekker aan het prutsen geweest en een aantal uren besteed aan het zoeken naar voorbeelden van bedrijfruimtes onder viaducten. Wat ik zocht kon ik niet echt vind maar ik had al het een en ander. Ik had nog een bouwpakket voor een half open garage liggen en deze ben ik gaan gebruiken voor de bus garage. Dit zijn niet het hoofd gebouw maar extra stallingsruimte. Totaal huisvest de garage 23 bussen waarvan 12 8m, 9 12m en 2 15m bussen. Die laatste zijn te lang voor deze loodsen en dienen ook beide dagelijks ingezet te worden. Dus er komen alleen enkele 8 en 12m bussen op het diorama en wat klein spul.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 28 September 2022, 21:48:21 »

Vandaag ben ik met de 2 loodsen verder gegaan. Verder ben ik 2 bussen aan het schilderen voor het diorama.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 29 September 2022, 23:18:47 »

Vandaag wat aan de bussen verder geschilderd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 1 Oktober 2022, 21:01:28 »

De 2 bussen zijn af:


Voor de laatste silo heb ik een strooikaas pot op een andere pot gelijmd met smeltlijm. Die andere pot dient als handvat om te werken. Die kaas pot heeft inmiddels een paar lagen primer gekregen en daar moet nu tegellijm overheen komen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 2 Oktober 2022, 10:11:09 »

Ik heb de 2 loodsen afgeschilderd, de veroudering is aangepast aan de ligging half onder het viaduct met de open zijde op het noorden.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 2 Oktober 2022, 22:04:47 »

De baan Gbf. Unterhaltung-Oben gaf mij het laatste setje om voor de laatste hoek voor bebouwing te gaan i.p.v. de eerder geplande volkstuinen.






Daarna gebouwen er af en eerste laag primer( muurverf met tacky glue) er op, er volgen nog 2 lagen denk ik dan kan ik er daarna met alle lijmsoorten op werken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 3 Oktober 2022, 23:01:05 »

Vandaag de 2 huizen geschilderd:








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 4 Oktober 2022, 22:23:23 »

Vandaag allerlij landschappelijk werk gedaan aan dit diorama en de delen van de busgarage op hun plek gelijmd.










Nu moet er vooral veel drogen, dus ik moet even kijken wat ik nog kan doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 5 Oktober 2022, 23:17:56 »

Ik heb van een n-spoorforum lid 2 bouwdozen over genomen. Een daarvan leverd nu gelijk veel onderdelen voor diverse gebouwen op dit diorama. De toren krijgt een deels zwevende verbinding met de smalle silo ernaast.




Andere delen gaan gebruikt worden voor een gebouw over de 2 grote silo's. Daar had ik mooi enkele daken voor kunnen gebruiken die ik laatst heb weggegooit omdat ze in de weg lagen en ik ze jaren niet gebruikt had Undecided.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 6 Oktober 2022, 23:32:45 »

Vandaag lekker door geprutst.








Van raamkozijn platen, karton en behang het grootste deel van een gebouw gemaakt voor boven op de silo's.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Hoest Rölscheiderstraße
« vorige volgende »
Ga naar: