Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Höhbeck am See Hacketäuerbrücke
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Höhbeck am See Hacketäuerbrücke  (gelezen 19239 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 18 Februari 2022, 16:15:56 »

Gister heb ik zowel geschilderd als nog de nodige details gebouwd die ik eerder vergeten was.


Vandaag ben ik tussen de verlammende hoofdpijn door aan het proberen de duwboot te schilderen wat een flinke uitdaging is op dit moment.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 20 Februari 2022, 00:27:46 »

Vandaag heb ik de duwboot, brug, lantaarnpalen en bestrating van de weg verouderd. Daarna ben ik met de 2 gebouwen begonnen die er in ieder geval nog op moesten komen.








Hiermee ontstaat een aardige vulling van het diorama maar de basis van het diorama blijft wat saai. De rede daarvan is duidelijk de weg en het water liggen parallel met de randen van het diorama. Ik zal het dus meer aandacht aan de detail invulling moeten besteden om het te laten leven. Daarom heb ik ook echt veel tijd en aandacht in de schepen gestoken want die liggen midden in het blikveld van het diorama. Ik heb dus nog zat te doen en het is stap voor stap bekijken wat erbij moet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 21 Februari 2022, 01:15:16 »

Vandaag wat details op huisjes aan gebracht en van een aantal potlood knoopjes die ik ooit in Duitsland gekocht heb hekken gemaakt.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 23 Februari 2022, 12:42:55 »

Ik heb de koperstaafjes van het hek gister gegrond en geschilderd. Verder heb ik de 2 huizen afgemaakt en geplaatst en eind van de avond ben ik met wat bomen begonnen.








Ik heb eerst een boom gemaakt met tree armatures en foliage clusters van woodland gelijmd met dunne secondelijm. Er gingen bijna 3 flesjes in, afzuiger aan maar dat was niet genoeg dus ramen open en buiten op adem komen. Dat was dus niet houdbaar dus de volgende bomen moesten anders. Ik heb de foliage cluster met normale secondelijm aan de takken vast gezet. Uiteraard niet gewacht tot de secondelijm helemaal uit gedampt was maar daarna snel de boom met de spray fles nat bevochtigd en daarna met tacky glue vol laten zuigen. Dat gaat opzich goed het droogd ook sneller als ik dacht alleen op de paalde plekken is alles wat uitgeslagen. Dat komt door de reactie tussen water en secondelijm, dus bij de volgende toch meer geduld zien te hebben.



Alle bomen heb ik met de zelfde foliage clusters gedaan het kleur verschil komt door de inwerking van de secondelijm, daar word het veel lichter van.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 23 Februari 2022, 18:34:09 »

Voor m'n huishoudelijke hulp kwam heb ik bij de volgende 2 bomen de foliage clusters aan de tree armatures vast gezet. Nadat zij weg was( 2uur later) heb ik ze besproeit en ben ik weer lijm gaan indruppelen. Dat kost ook met tacky glue veel lijm en geeft zooi en ook de foliage clusters vielen meer uit als ik graag zou zien. Nu blijft het aardig zitten al zie ik dat er plaatselijk wat lijm uit loopt dus het had met minder lijm gekund.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 26 Februari 2022, 00:32:18 »

Gister en vandaag nauwelijks thuis geweest maar tussendoor wel wat aan de bomen gedaan. De lijm liet te veel glans achter dus heb ik ze met verdunde verf bij gekleurd. Daardoor activeerde de lijm weer en lieten de foliage clusters deels los, erg irritant.











Nu nog de stammen schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 26 Februari 2022, 19:41:41 »

Ik heb vanmorgen de meeste bomen af kunnen maken en kunnen plaatsen.






Nu heb ik het water wat bij geschilderd waarna daar vernis overheen kan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 28 Februari 2022, 11:58:32 »

Ik ben de buitenkant van het diorama aan het gronden/plamuren en ik ben met het water bezig. Het water heeft nu 3 lagen vernis gehad. Vernis op brengen en met een rietje golven er in blazen lukt een beetje maar de structuur zakt weg omdat de vernis net niet stroperig genoeg is. Nu heb ik een laag vernis met sneeuw van woodland erdoor aangebracht. Dit is nog redelijk vloeibaar( net iets meer als ik had gewild) maar hier komt nog een laagje op bepaalde plekken overheen wat wel z'n vorm behoud.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 1 Maart 2022, 23:06:10 »

Het water is nu zo goed als het gaat worden:




Verder de bevolking en auto's voorbereid.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 2 Maart 2022, 23:08:29 »

Vandaag het laatste hoekje ingevuld met een golfplaten hokje, een schaap en 3 paarden.


Inmiddels zit alles er op en hoeft het morgen alleen hier en daar nog een wash te hebben en ik moet de buitenkant aflakken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 3 Maart 2022, 14:22:53 »

Tijd voor het eind resultaat:


































Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Höhbeck am See Hacketäuerbrücke
« vorige volgende »
Ga naar: