Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Lippborg Hardstyleschloß
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Lippborg Hardstyleschloß  (gelezen 24707 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 16 Oktober 2014, 12:23:48 »



De naam van dit diorama roept misschien wat vragen op maar mag in dit geval heel letterlijk worden genomen. Het plan hiervoor bestaat al meer dan een jaar, hoelang weet ik al niet meer. De 2 hoofd onderdelen van dit diorama zijn een 4 sporig station( Lippborg Hardstyleschloß) met 2 perron sporen waar UHR treinen(S31/S31k) stoppen en 2 doorgaande sporen waar de WAE treinen overheen rijden.






Daarnaast komt een groot uitgaanscentrum wat grotendeels de uitstraling van een middeleeuws kasteel moet krijgen maar met een dak er op wat waarschijnlijk een soort circustent dak word. In dit ding moeten een luidspreker komen zodat er ook geluid uitkomt en je het idee hebt dat je echt je in het diorama bevind. Hiervoor het ik inmiddels een plaat gemaakt waar ik dat deel los op kan bouwen en daar het een en ander op afgetekend:



De luidspreker moet onder de rechthoekige kasteeltoren komen en op 2 van de ronde toren komen deze 2 draken. De bedoeling is dat er iets komt waardoor de draken op de maat van de muziek door RGB LED's worden verlicht.

Hier een van de RGB LED's, voor mij veel te klein en te ingewikkeld om mee te werken. Alles wat met geluid, licht en electro te maken heeft heb ik aan Bjorn en Servé uitbesteed die daar een leuke uitdaging in zien en wel weten waar ze mee bezig zijn op dat gebied.

Ik ben inmiddels begonnen met het maken van de spoordijk en basis voor het station. De spoordijk is van oude wijnkurken met karton er op van lege kaarten blokjes.


Het stationsgebouw staat al een jaar lang in aanbouw te wachten want de bouw ervan was mijn demo tijdens het n-spoor evenement 2013.




Dit diorama word mijn grote project van 2014/2015 en mijn doel is dit voor het n-spoor evenement 2015 af te hebben. Zodat het indien ik vervoer heb dan ook tentoongesteld zou kunnen worden. De bouw van het kasteel wil ik als demo gaan doen op de beurs in Zutphen in December. Dat word ook nog een uitdaging omdat 1 blinde wand niks kan dragen omdat daar een lade in moet komen met alle electro er op die er voor de bouw en evt. onderhoud uitgeschoven kan worden.

Voorlopig ben ik ook nog met een kleiner diorama bezig, alleen ik heb er nog geen naam voor en tot dat ik dat wel heb mik ik de bouw ervan niet op internet. Ik heb een hekel aan suffe naampjes maar aangezien het niks uit mijn wereld zal het ben ik bang toch een suffe naam gaan worden.

Verder heb ik nog andere dingen die mijn aandacht vereisen dus ik ben nog wel even bezig hier.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:12:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 5 Mei 2015, 23:17:12 »

Na lange tijd heb ik dit diorama voor voor de dag gehaald. Ik zie dat ik nog geen foto's heb gepost van de bovenleiding die er maanden hangt.

De afgelopen dagen heb ik het stationsgebouw afgeschilderd, verouderd en vandaag verder aangekleed.








Ik heb niet het plan om dit diorama in hoog tempo op te pakken. Oberbreitlingen Am Hammerkloth moet tenslotte eerst af. Neemt niet weg dat ik af en toe iets aan dit diorama en vooral de gebouwen er op kan doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:16:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 8 Augustus 2015, 14:30:05 »

Nu Oberbreitlingen Am Hammerkloth af is is het tijd voor dit diorama.

Gister maar eens serieus een begin met Hardstyleschloß gemaakt. Eerst ben ik met de kasteeltorens begonnen, dat lijkt in eerste opzicht vrij lomp te worden. Ik moet wel genoeg ruimte binnen in hebben voor de techniek en daarnaast moet het wel een blikvanger zijn. tegelijk hoeft ook niet het heel gebouw op dit diorama te staan dus wat ik bouw is maar de helft van wat het zou kunnen zijn.









Zo'n luidspreker komt op de lade in de grote toren.
Dit is echt zo'n bouwproject waarbij ik een bepaald beeld en sfeer voor ogen heb die voor andere waarschijnlijk nu nog niet helemaal zichtbaar is maar die jullie naar mate de bouw vordert gaan ontdekken.

Ik heb nu ook iets gevonden voor de achter uitgang van het station.


Ik heb vandaag spullen( rolsnijapparaat, overheadsheets, lamineerapparaat en lamineerhoesen) besteld om zelf allerlei moderne gevels uit glas en panelen te kunnen maken. Dit is vooral handig voor winkels, stations en moderne gebouwen in alle soorten en maten.

Ik heb al een hele hoop decoratie randen klaar liggen om in het gebouw te verwerken en ja jullie gaan wel zien wat het worden gaat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:59:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 9 Augustus 2015, 20:20:36 »

Net als op het n-spoorforum hier ook even een update'je:

Het begint al iets kasteelachtig te krijgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:28:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 10 Augustus 2015, 22:30:14 »

Zo lekker aan de pruts geweest vandaag en net toen ik bezoek had het spul even in proef opstelling neergezet.









Na overleg net toch besloten dat ik de draken zwart spuit met een waasje zilver er over.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:30:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 12 Augustus 2015, 12:02:12 »

Zo weer even update, ik bedacht me vannacht dat het diorama wel eens te hoog kon worden voor het schap waar hij op moet komen. Dat bleek ook zo te zijn en wel bijna 15cm hoger want het Hardstyleschloß komt op 34cm hoog. Daardoor moet ik een diorama lozen zodat er een schap uit de kast kan om meer ruimte in de hoogte te krijgen.

Het gebouw begint steeds meer vorm te krijgen, de zijingang zit er in en het dak van de grote toren begint op hoogte te komen. Verder zijn de systeem lades klaar en heb ik de draken gespoten.


















Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:35:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 12 Augustus 2015, 14:36:52 »

Zo even lekker met de decoratie bezig geweest:









Ik heb hiervoor een set schedels van Warhammer, wat zombie honden, draken en nog wat andere meuk gebruikt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:39:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Augustus 2015, 15:02:33 »

Leuk en origineel verzonnen zo. De kleuren patroon van kozijnenhebben die ook een betekenis? Ben er gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar.

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 12 Augustus 2015, 16:14:45 »

Ja die kleuren komen straks terug in het dak, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 14 Augustus 2015, 15:37:23 »

Het gebouw is inmiddels geschilderd en bijna alles zit er op en aan. Wat nu nog moet is het technische deel, de bestrating verder afwerken en wat opschriften verzinnen. Dat laatste word nog wel een uitdaging want Hardstyle is ontstaan in de periode dat mijn wereld zich afspeeld. Veel namen van artiesten van nu dus eigenlijk niet bruikbaar op reclame posters. Goed ik heb ook Freaqshow reclame treinen rond rijden dus in die richting ga ik zeker verder en met dat idee heeft dit hele diorama vorm gekregen maar ik denk dat ik daar wel weer wat hulplijnen bij ga inzetten Grin.













Op de foto's is nog niet alle lijm en verf droog maar dat kost ff tijd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:42:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #10 Gepost op: 14 Augustus 2015, 22:26:13 »

Man wat ziet dit er strak uit!!!!!!!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 29 Augustus 2015, 12:54:00 »

Voor dit diorama heb ik ook weer een nieuw idee. De bebouwing tegen over het station moest nog worden bepaald en het gebouw wat ik daar ooit voor heb gekocht past toch niet echt. Daarom had ik bedacht iets semi standaard met oudere stadshuizen te gaan doen. Gister avond tijdens het overstappen op station Nijmegen kreeg ik echter een ander idee. Daar word en is druk gebouwd en "Doornroosje" is daar net klaar en dat is wel een mooi en kleurrijk gebouw geworden.


150m verder op word op dit moment een grote woontoren neergezet en die blijkt aan de buitenkant een mooi tegel motief te krijgen wat ook wel leuk is om in model te gebruiken.

Deze laatste is nu niet echt waar ik met dit diorama iets mee kan maar ik overweeg de bebouwing tegen over het station in de stijl van Doornroosje te maken. Het steekt dan wel scherp af bij het stationsgebouw maar past in zekere zin ook wel weer bij het nieuwe van het hardstyleschloß.
Ik denk dat ik eerst wat ga tekenen en daarna het eens print en kijk of het genoeg past en wat er aan lagen in moet. Ik wil toch graag steeds iets nieuws verzinnen en mezelf door ontwikkelen en op het gebied van moderne bebouwing valt nog een hoop te winnen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 22:57:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 30 Augustus 2015, 08:36:57 »

Gister heb ik eerst maar eens de wegen vorm gegeven zodat ik precies weet wat ik aan ruimte heb. Aan de voorzijde van het station heb ik 2 rijbanen met links en rechts parkeervakken en een oversteekplaats. Aan de achterzijde heb ik 1 rijbaan( eenrichtingsweg) met links en rechts bus parkeerplaatsen en weer een oversteekplaats. Beide oversteekplaatsen zullen verkeerslichten krijgen. Verder heb ik het grote stationsgebouw geplaatst en dat stuk wat met groen aangekleed. Ik heb gister avond nog 3e rail gemaakt in dit geval even van lasdraad bij gebrek aan U profielen, niet ideaal maar het werkt. Het ballastbed heeft nog een extra lijmlaag gekregen wat het liet los en ik ben het kleine stationsgebouw gaan afbouwen en schilderen, die moet nu alleen van binnen nog aangekleed worden.






Vandaag ben ik een beetje druk dus word pas eind van de avond of morgen voor ik verder kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 23:01:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 1 September 2015, 13:32:11 »

Ik ben begonnen met de bouw van een flat gebouw in de stijl van het eerder genoemde "Doornroosje", officieel blijkt het gebouw trouwens anders te heten maar aangezien het uitgaanscentrum Doornroosje een begrip is staat al vanaf het begin van de bouw overal Doornroosje als naam aangegeven.

Mijn gebouw zal een 12 woonlagen gaan krijgen op het hoge deel( 25cm hoog) en ik denk 7 op het lage deel. De basis is een doos uit karton en architecten karton dat dan grotendeels bestikkerd gaat worden.






Vandaag ben ik begonnen met het tekenen van de gevel delen. Daarvoor eerst en oude tekening met 2 gebouwen van een aantal jaren terug opgezocht en van daar uit gaan werken. Nu heb ik alle raamkozijnen getekend en van daar uit ga ik de voorgevel tekenen.

Er zal wel veel rekenwerk bij komen kijken om het in enkele keren passend te krijgen moeten alle verhoudingen de eerste keer kloppen. Best een uitdaging( daarom doe ik het deels ook) maar wel leuk, ik krijg zo een gebouw met herkenbare elementen en iets dat een ander niet heeft.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 23:04:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 1 September 2015, 22:33:44 »

Met behulp van m'n de XP pc inmiddels wat verder gekomen met tekenen en dan kan ik morgen op deze( windows 7) pc weer verder.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 9 Mei 2019, 23:09:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Lippborg Hardstyleschloß
« vorige volgende »
Ga naar: