Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Dalhausen Nefiticusbrücke
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Dalhausen Nefiticusbrücke  (gelezen 15297 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 6 Mei 2014, 13:10:41 »

Aangezien ik zin had om even wat met kleine gebouwen te prutsen en,.. ik nog een diorama wilde bouwen van een punt in Neu Dalhausen waar een kleine brug 1 van de eilandjes in het meer met de rest van de stad verbind...... is dat wat ik ben gaan doen.


Het ligt aan de zuidkant van Neu Dalhausen aan het meren gebied tussen Neu Dalhausen en Ohstein. Hier komen 2 lokale buslijnen die met kleinere bussen gereden worden en een drukke buslijn samen. De gelede bussen die op die laatste rijden komen niet op het diorama maar 2 kleintjes wel.

Op zoek naar een naam voor het diorama kwam ik eerst op Neu Dalhausen Wasserturmbrücke omdat ik er ook een watertoren in verwerk. Vrijdag kwam ik bij een vriend van mij op een beter idee. Hij heet Nephi en gebruikt bij een aantal games de naam Nefiticus en dat klinkt vooral op z'n Duits zeer aardig. Daarop intstond de naam "Nefiticusstraße"/"Nefiticusbrücke" en "Bierstube am Nefiticusbrücke".

Ik ben begonnen met van 2 plaatjes karton( van connexxion diensten pakketten) en een wc rolletje een betonnen boogbrug te bouwen. Daarna de plaatsing op het diorama bepaald en met behang de basis voor het water gemaakt en dat veel laagjes verf geschilderd. Daarbij moet ik opmerken dat ik niet het soort behang kon vinden in mijn voorraad wat ik graag gebruikt had en dus zit er wat minder reliëf in als ik had gewilt.



De basis voor het landschap heb ik eerst afgebakend met stenen muren en daarna opgehoogd met nieuwe wijnkurken. Daarna met plaatjes karton( van lege kaartenblokjes) verder opgebouwd.

Daarna van diverse geveldelen en plaatjes karton de gebouwen opgebouwd.












De afgelopen dagen heb ik het spul beetje bij beetje geschilderd en bij 2 daken ben ik met potlood de naden van de asfalt plaatjes ingetekend. Alle gebouwen schieten wel lekker op maar er moet overal nog wel wat aan gedaan worden.












Met de straßenschild generator van onlinestreet.de heb ik straatnaam borden en een naambord voor de bierstube gemaakt.


Op de stenen kademuren die nu nog wat laag overkomen komen nog hekken zodat er een goede hoogte ontstaat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 20:44:50 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mei 2014, 20:55:02 »

 Grin

Het is al heel wat meer dan dat ene bruggetje wat ik zag op Koningsdag Duim omhoog

Mvg,

Tis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 12 Mei 2014, 02:26:25 »

De afgelopen dagen heb ik lekker door geprutst. De gebouwen zijn af, staan op hun plek en alle struikjes zitten overal op en aan. De bierstube is voorzien van uithangborden en naamschildering. Inmiddels ben ik bezig wat bootjes te bouwen, een rondvaartboot, een sleepboot en een dekschuit. Verder moet er nog een reclamezuil beplakt worden en moet ik de lantaarnpalen nog afmaken.









En zo pruts ik maar weer door, zeker nu ik weer eens te onrustig ben om te slapen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 20:50:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mei 2014, 11:30:37 »

De afgelopen week heb ik vrolijk door geprutst, de lantaarnpalen staan al even en de reclamezuil is beplakt.


Rond de brug moest ik remmingswerken maken, eerst geprobeerd dat helemaal van hout te doen maar dat brak af op de geknikte punten. Daarna maar besloten dat van dun karton te doen. Dat ging nog niet helemaal geweldig maar het is toch wat geworden.


De bootjes zijn sinds gister ook eindelijk af en die kan ik vandaag op hun plek lijmen. Daarna kan ik eindelijk het water aflakken en de rest aankleden.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 20:56:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2014, 10:14:10 »

Woensdag ging het met het werken aan dit diorama niet heel erg vlot maar gister ben ik goed opgeschoten en heb ik hem geheel af kunnen maken.
























Nu dit af is ga ik weer verder met andere projecten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 21:00:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #5 Gepost op: 25 Mei 2014, 19:26:14 »

gaaf man!
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 6 Januari 2018, 22:40:44 »

Ook voor dit diorama ben ik nu een stolp aan het maken en er een bodemplaat onder aan het zetten zodat deze ook kan verhuizen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 21:02:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 7 Januari 2018, 17:06:45 »

Ook de stolp voor dit diorama is af en de bodemplaat is geschilderd en dit diorama is inmiddels opgehaald.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 21:04:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Dalhausen Nefiticusbrücke
« vorige volgende »
Ga naar: