Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Verlar Mitte  (gelezen 74037 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 1 Oktober 2020, 10:05:40 »

Ik heb gister aardig door gewerkt, het gebouw zit in elkaar en de verlichting werkt al is die deels te fel maar dat verander is bij de volgende gebouwen.




Inmiddels ben ik met gebouw 2 bezig, daarbij heb ik alles 5mm opgeschoven t.o.v. gebouw 1 zodat ik geen halve ramen hoef te maken. Dat kan omdat de aangrenzende gebouwen 3 en 4 maar 3cm diep worden en gaan 5cm zoals gebouw 5. In gebouw 2 komt ook een onderdoorgang naar de achter liggende straat voor voetgangers en fietsers.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #31 Gepost op: 1 Oktober 2020, 18:18:08 »

Ik ben weer goed bezig  :Smiley..........niet dus Shocked.......uhm ja, je kan natuurlijk je ruimte maximaal willen benutten, maar soms toch ook beter maar niet Tongue. Ik dacht dat ik goed had gemeten en dat de 2 hoogste flatgebouwen 4mm speling zouden hebben,.............schijnbaar dus niet:

Hier moest eigenlijk nog 1mm karton onder maar die ruimte is er totaal niet, het past echt net en het hout en de verf boven op laten sporen op elkaar achter. Ik dacht dat ik er met gebouw 1 nog wel mee weg kwam maar bedenk me nu dat ik ook nog ruimte nodig heb om wat met bedrading te schuiven en dat gebouw 1 en 2 door 3 met elkaar worden verbonden en ook dan heb ik een probleem.

Dus ja ff zien hoe ik dit zo schade arm( vrij zal niet lukken) mogelijk op ga lossen. Gebouw 2 word 1 woonlaag verlaagd en dat ga ik met gebouw 1 ook proberen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 1 Oktober 2020, 22:34:19 »

Tot mijn verbazing bleek de ontmoeting tussen de flat en een slijpschijf zeer constructief te zijn en verbazend goede effecten te hebben. Slechts bij 1 raam het "glas" deels opnieuw moeten vast lijmen.

Vers doorgeslepen.


Zo goed als geen schade.


Het verlaagde gebouw 1 naast de nog niet verlaagde wand 2A.


Nu is er wel ruimte zat, er kan zelfs nog verlichting overheen indien nodig.


En dan de 2 verlaagde wanden 2A en 2B met raamkozijnen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 4 Oktober 2020, 13:27:19 »

Gister gebouw 2 zover gekregen dat ook die helemaal in elkaar zat en dat alle naden binnen of buiten van zwarte verf zijn voorzien.




Daarna heb ik verder werkt aan de voorgevels voor gebouw 3 en 4.




De bedoeling is/was eigenlijk dat ik vandaag alle balkons ga maken maar het zit in m'n hoofd niet helemaal lekker vandaag dus moet nog even zien wat ik kan en moet gaan doen. Eerst zien m'n hoofd spannings en druk vrij te krijgen zodat ik weer normaal kan nadenken en werken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Oktober 2020, 13:41:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #34 Gepost op: 5 Oktober 2020, 20:52:19 »

Gister 2e helft van de dag lukte het me toch om uit te rekenen en af te tekenen wat ik nodig had waarna ik de balkons in elkaar kon gaan zetten. Daarna ben ik ze nog gaan schilderen en daar ben ik van tussendoor nog mee verder gegaan.



Ik heb net 2 wanden aan de buitenkant een laag verf gegeven om ze recht te krijgen nadat krom waren getrokken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #35 Gepost op: 7 Oktober 2020, 14:38:30 »

Gister heb ik aan gebouw 3 en 4 verder gebouwd, de achter wanden kunnen daar in als de verlichting klaar is en daar ben ik nu ook mee bezig en ik pak dan gelijk de verlichting voor gebouw 5 mee.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 7 Oktober 2020, 18:24:28 »

De verlichting en achterwanden zitten er in en gebouw 3 zit nu aan gebouw 1 gelijmd. Met 3 ook aan 2 lijmen wacht ik tot na het schilderen zodat ik nog redelijk overal bij kan. Voor het beeld heb ik de gebouwen 1 t/m 4 even aan elkaar gezet.





Nu ga ik ze eerst schilderen zodat als blijkt dat ik daarmee moet stoppen ik dan de mogelijkheid heb gebouw 5 tussendoor te bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 9 Oktober 2020, 16:38:34 »

De gebouwen 1 t/m 4 hebben hun basis kleuren en ik ben bij 1, 3 en 4 de raamkozijnen en deuren aan het schilderen.






Ik zit er nog over te denken om het onderste deel van de gebouwen allemaal 1 andere maar voor ieder gebouw dezelfde basis kleur te geven. Of dat dan licht of donker moet worden weet ik niet, dat gooi ik straks bij de deskundigen( m'n moeder en Bjorn in dit geval) eens in de groep.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #38 Gepost op: 11 Oktober 2020, 22:54:05 »

Alle raamkozijnen zijn nu geschilderd en vrijdag is besloten dat de onderzijde van de gebouwen grotendeels donker grijs moet worden. Het tunneltje moet wat lichter blijven en word licht grijs. De overgang van donker naar licht moet in een aantal verticale verschillende grijze banen gaan.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 14 Oktober 2020, 15:54:49 »

Ik ben inmiddels ook al even met gebouw 5 bezig.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 2 November 2020, 22:33:15 »

Ook al word er niet gebouwd valt er toch wel wat te melden. Zaterdag kreeg ik van Bjorn 2 bouwpakketten die hij voor mij bij Aliexpress had besteld. Dit waren de laatste 2 van dit type dus ze beide maar laten komen.

Bij de linkse zie je de voorkant en bij de rechtse de achterkant van het pakket.

Het spul ziet er goed uit en dat was reden gelijk een 2e lichting te bestellen en er zijn nu 6 bouwpakketten onderweg zie: hier, hier, hier, hier, hier en hier.

Met dat spul kan ik dit diorama aardig vullen, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #41 Gepost op: 18 November 2020, 07:22:28 »

Een vraag uit nieuwsgierigheid:

Je bouwt ongeveer een miljoen diorama's per week  Cheesy Grin Grin Grin  Wat doe je met al die diorama's?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 18 November 2020, 11:01:02 »

Hoi Zilte, ik heb genoeg ideeën om 6 a 7x zoveel te bouwen als ik kan en ik kom zo'n 3 dagen in de week te kort eigenlijk. En ja ook hier houd de ruimte wel eens op al probeer ik de ruimte die er is te maximaliseren. Daardoor heb ik in de 8 vitrinekasten die ik daarvoor heb iets van rond de 35 diorama's staan met nog enkele vrije schappen.

Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen komt dit diorama direct boven m'n bed te hangen zodat ik daar ook in kan kijken als ik in bed lig. A; omdat daar ruimte is, b; omdat dit toch niet in een vitrinekast past en c; omdat het ook rustgevend kan werken......hoop ik.

De van andere (mini)diorama's die je de je de laatste tijd voorbij hebt zien komen heb ik er 2 gebouwd als afscheidscadeau voor m'n psychiater en m'n fysiotherapeut. Het Mercedes garage diorama is een sinterklaas cadeau van m'n huishoudelijkehulp voor haar vriend.

Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee waar ik nu mee verder ga bouw ik voor m'n moeder en die moet eigenlijk nog voor de kerst af.

Zo heb ik veel diorama's gebouwd voor vrienden of kennissen, zowel in overleg/opdracht of als cadeau. Van alles wat ik bouw is nu hooguit 25 tot 33% voor mezelf, de rest gaat allerlei richtingen uit.

Wat ik niet kan en wil is iets moeten bouwen voor een andere waar ik zelf niks mee heb of in een te korte tijd. Zo had ik bijvoorbeeld ook beter eerder aan het mercedes garage diorama kunnen beginnen al wist ik natuurlijk niet dat zowel m'n fysiotherapeut als m'n psychiater gingen stoppen.

Ik hoop dat ik je vraag volledig beantwoord heb, mocht je nog wat willen vragen, gewoon doen Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #43 Gepost op: 18 November 2020, 16:46:02 »

Het klinkt bijna als een productiebedrijf Grin Grin
Maar tussen de regels door lees ik ook een beetje, dat het ook een vorm voor jezelf van bezigheid(stherapie) is. Maar mijn vraag is beantwoord.

Zelf zou ik graag met mij baan bezig willen, maar dan moet ik hem binnen een jaar weer afbreken (verbouwing op komst). Dus ben ik nu bezig om mij in de automatisering van de baan te verdiepen. Ook heb ik het baanplan hier en daar wat aangepast. Ondertussen lees ik veel over modelspoor en kijk ik de nodige filmpjes. Mijn scenery wil ik ook scratch built maken. Ook om bezig te zijn. 
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 18 November 2020, 18:11:03 »

Mijn modelbouw activiteiten zijn in de basis mijn levenswerk, dagbesteding, zingeving, enz. en veel meer als alleen een hobby.

Productie draaien is wel noodzakelijk als je en geen geduld hebt en bij wijze van spreken( of ja bijna letterlijk) iedere week een idee voor een nieuw diorama. Als de creatieve processen daarvan mij in bezit nemen dan heb ik soms geen andere keuze als alles aan de kant gooien en ze uitvoeren omdat ik anders niet meer kan functioneren en heel onrustig en overprikkeld word( dat is waarom ik mezelf ook als kunstenaar zie).

Als ik je een tip mag geven; je kan vast kleine dingen op diorama's bouwen je later op een modelbaan kan plaatsen en je kan als je weet hoe de ruimte er uit gaat zien ook vast modules bouwen die je tijdens de verbouwing in een rek opbergt en daarna in de nieuwe ruimte kan samenvoegen. En bouw je modelbaan op als of het allemaal op elkaar aansluitende diorama's zijn. Dan word het vanzelf meer gedetailleerd en heb je sneller een leuk resultaat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Verlar Mitte
« vorige volgende »
Ga naar: