Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Verlar Mitte  (gelezen 74033 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #90 Gepost op: 30 Mei 2022, 22:59:41 »

Vandaag nog een paar laagje kunnen schilderen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #91 Gepost op: 3 Juni 2022, 22:46:17 »

Het laatste gebouw schiet nu flink op. Gister en vanmiddag heb ik het gebouw verder geschilderd. Het ziet er nu heel gaaf uit maar komt op de foto's niet echt tot z'n recht.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #92 Gepost op: 8 Juni 2022, 22:46:16 »

Het gebouw staat inmiddels op z'n plek en ik ben er omheen dingen aan het aankleden. NU heb ik bedacht vijvers te maken met wat groenig water maar dat word nu wel erg groen.

Dat word denk ik deels puin ruimen en dat water opnieuw maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #93 Gepost op: 9 Juni 2022, 23:10:23 »

Vanavond heb ik een daklozen hangplek voor onder het viaduct gemaakt. Als alles droog is kan ik het zo van het pasje afhalen want het zit op een dikke laag tacky glue.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #94 Gepost op: 15 Juni 2022, 11:55:32 »

Het water onder het schoolgebouw kreeg ik niet goed dus dat heb ik er uitgehaald.


De 2 smalle stroken zijn nu bloembakken geworden maar daar heb ik nog geen foto's van.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #95 Gepost op: 16 Juni 2022, 13:47:57 »

Gister avond heb ik het gebouw verder van planten voorzien. De bloemkool structuur komt door de chemische reactie tussen het fine turf van woodland en de secondelijm.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #96 Gepost op: 21 Juni 2022, 23:48:13 »

Vandaag vele malen op de het gestaan om poppetjes te gaan plaatsen maar steeds kwam ik kleine werkzaamheden tegen die eerst nog gedaan moesten worden en ik was vergeten. Dus zat gedaan maar niet wat ik dacht te doen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #97 Gepost op: 23 Juni 2022, 22:39:23 »

Ik heb nu de poppetjes en auto's er op staan.

Ondertussen is mijn inspiratie en zin om aan dit diorama nogal uitgeblust. Opzich ben ik er bijna met de bouw maar het begint me spanning op te leveren om er aan door te "moeten" werken. Als ik 1 ding geleerd heb in de corona tijd is dat ik in m'n creatieve flow moet blijven en de flow ben ik grotendeels kwijt. Tijd dus om hier een pauze in te lassen en iets anders te gaan doen om de flow weer terug te vinden. De gipsen beeldjes zijn daar nu even goed voor en daarna zal ik waarschijnlijk weer aan een landschappelijk diorama beginnen of er moet iets anders op mijn pad komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #98 Gepost op: 27 Juni 2022, 21:06:47 »

Gister avond wilde ik dat segment uit mijn zicht hebben en dus los op z'n plek zetten. Dat paste dus niet gebouw te hoog om schuin er in te kunnen, rand afslijpen hielp ook niet.



Nog net de beheersing op kunnen brengen om het gebouw los te snijden zodat ik op dat segment nog wat anders kan bouwen. Toen heb ik het gebouw in stukken gegooit, ik had al te veel ruzie met andere dingen om hem nog te vernietigen maar dat heeft normaal de voorkeur.


Dat segment is redelijk een ramp maar daar kijk ooit nog wel een keer naar voorlopig niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #99 Gepost op: 30 Juni 2022, 04:24:05 »

Gister kwam ik dit filmpje op youtube tegen. Dat sloot aan bij iets wat al dagen door m'n hoofd spookte na vele andere filmpjes. Iets steampunk achtigs bouwen van allerlei meuk die ik al had liggen voor dat soort doeleinden. Dat is iets waarmee als ik het passend krijg mooi de eentonigheid van dit diorama kan breken. Dus ik ben gaan prutsen op een oppervlakte die past maar wel met het idee past het toch niet dan gebruik ik het ergens anders. Na een dag prutsen is dit het resultaat:

Veel mensen zullen misschien moeite hebben langs de materialen te kijken maar bedenk altijd; "wat als je dit zwart spuit/schilderd", hoe ziet het er dan uit( dat heb ik van Brent van Goobertown Hobbies). Inmiddels het net nat op nat zwart en zilver gespoten want m'n metallic zwart was op. Als de grondlaag bevald gaat het richting messing en koper en er komen 5 leds in de bodemplaat.

Oohja wat het voor moet stellen, er zit een deur in dus ik ga voor een steampunk café.

Nou ga ik niet in eens weer volle bak met dit diorama verder, maar ik doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb en ja dat had ik eerder moeten blijven doen.

Over een ruim uur ga ik richting de n-spoorstore in Lochem waar ik de komende 3 dagen een demo geef

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 30 Juni 2022, 04:56:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #100 Gepost op: 30 Juni 2022, 05:48:21 »



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #101 Gepost op: 3 Juli 2022, 11:57:10 »

Ik heb nu de kleur zoals ik hem ongeveer hebben wil, mischien hier en daar nog een donker bruin accent erbij maar dat is het wel.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #102 Gepost op: 5 Juli 2022, 12:07:09 »

Gister heb ik het laatste schilderwerk gedaan en er 5 leds in gezet, het licht daarvan is vrij zwak en op de foto's slecht te zien.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Verlar Mitte
« vorige volgende »
Ga naar: