Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Scherfede Hbf  (gelezen 56799 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 20 Juni 2021, 15:11:11 »

Het blijkt alweer 3,5 jaar terug dat ik voor het laatst met dit diorama bezig ben geweest. Aan het diorama zelf ben ik nu niet bezig maar ik kreeg een staande kast die ik nu tot liggende vitrinekast voor dit diorama aan het ombouwen ben. Het aquarium dat al jaren voor dit diorama klaar stond is gister afgevoerd want de kast is makkelijker. Ik heb de poten en ruimte voor een lade er afgezaagd, de matte glasplaat verwijderd, de achterwand opnieuw vast gezet, wat andere dingen verwijderd, nieuwe liggende poten gemaakt en heb hem net buiten van binnen metallic zwart en van buiten grijs gespoten. Stukken waar ik aan gezaagd heb hebben eerst een laag primer van muurverf en houtlijm gekregen en moeten laten nog gespoten worden.










 

Ps; ik zie trouwens ook dat dit topic nog foto's via flickr heeft, dit ga ik van de week als nog ff omzetten naar m'n website.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 22 Juni 2021, 19:13:30 »

Ik heb de kast zover af als nu mogelijk is later moet er nog een ruitje in en moeten wat kieren gedicht worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 23 Juni 2021, 22:52:05 »

Vanmiddag bleken m'n ouders een nieuwe plaat plexiglas voor me te hebben gehaald en in de schuur te hebben gezet. Daarnaast kwam een bestelling schuimtape vanmiddag binnen. Dat heb ik online gekocht omdat de action het niet meer heeft. Daarmee kon ik de vitrinekast afmaken, kieren heb ik van schuimtape of tochtband voorzien. Daarnaast heb ik een nieuwe ruit gesneden, geschuurd en met schuimtape er in geplakt. Daarna heb ik tacky glue in de naden laten lopen om het definitief mee vast te lijmen. Met een niet gebruikte kapstok kon ik de klepdeur van de kast bijna horizontaal vast zetten zodat de lijm goed kan drogen.






Daarna heb ik het diorama van een andere kast gehaald, uitgepakt en er in gezet.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 2 Augustus 2022, 19:45:05 »

Ik ben er nu eindelijk aan toe en heb eindelijk het goede gevoel om dit diorama af te gaan bouwen. Het is nu geen "moetje" maar iets waar ik zin in heb en aan toe ben. 1 ding staat met niet aan en dat zijn de keermuren. Die ga ik omschilderen naar gele natuursteen want het geel wat er nu op zit lijkt nergens op en past al helemaal niet bij de structuur.

Ik zal dan ook een regioshuttles af moeten gaan bouwen waar ik ook jaren terug aan begonnen ben maar ze nooit heb afgemaakt. Zoals gezegd nu is het moment daar voor.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 30 November 2022, 00:33:36 »

Mijn vorige poging om dit diorama op te pakken liep op niks uit al verschenen er wel diverse andere nieuwe diorama's.

Nu ik met het station voor Jaap slecht door kan werken en ik ook niet altijd met de kerstballen bezig kan zijn moet ik iets anders hebben om de tijd mee te vullen. Dit diorama bied daarvoor mogelijkheden maar ook het risico dat ik hiermee goed in de flow kom maar daarmee de rest vergeet. Dat word dus wat lastig maar ik moet wel iets te doen hebben.

De afgelopen dagen heb ik veel gegoogled naar spoorweg arbeiders wijken maar zeer weinig bruiikbaar gevonden. Aangezien ik Vollmer huizen nieuw te duur vind ga ik een andere richting uit. Ik heb met de laatste tijd scheel gekocht aan 2e hands huizen en 1 partij heb ik gestript om de wanden hier te gaan gebruiken.

Ik wil niet iets wat ik al vele malen heb gebouwd of wat anderen al heel vaak hebben gedaan dus hoe ik hiermee precies een woonwijk op gebouwen moet ik nog zien. Ik wil grenzend aan het station 1 rij volledige panden. Voor de rest wil ik vooral tuinen, achter gevels en allerlij aanbouwen. Daarnaast is het vlak vierkant en ik zou graag schuine lijnen er in brengen dus ook dat word nog even zien. Om het nog moeilijker te maken zou het fijn zijn als de oorspronkelijke panden niet meer te herkennen zijn. Wil ik daarmee te veel?.......,geen idee maar het moet wel iets goeds worden en iets waar ik over 10 jaar nog tevreden mee ben.

Mezelf kennende zal er wel een punt komen dat ik in eens klaar ben met denken en gewoon wat ga doen omdat het me anders te lang duurt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 2 December 2022, 00:11:47 »

Vanavond ben ik hier aan met gevels te prutsen en de eerste rij staat. Direct voor een schuine rij gekozen om niet paralel met de rand, spoor en busstation te lopen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 4 December 2022, 22:09:18 »

Nu ben ik lekker met gevels aan het prutsen en het geheel begint te groeien.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 6 December 2022, 00:14:04 »

Ik heb inmiddels het punt bereikt dat als ik met deze gebouwen bezig ben ik de hele wereld vergeet. Ik ben dan ook lekker bezig geweest gister avond en vandaag.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 6 December 2022, 23:59:31 »

Ik ben weer wat verder:










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 8 December 2022, 00:23:13 »

Tussen alle afspraken en wafels bakken door heb ik nog wat aan de hoek gedaan.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 11 December 2022, 00:36:00 »

Ik loop een beetje achter met posten zie ik. Inmiddels heb ik alles in een grijze grondlaag zitten en ik ben vanavond begonnen met verder schilderen. Dit doe ik vooral met stippelen en (zware) washes en later drybrushen. Waar nodig schilder ik details met een fijn penseel.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 11 December 2022, 16:36:02 »

Vandaag ben ik verder gegaan met schilderen en de diverse schilder technieken werken zoals ik dat wil. Wel is het na de washes even afwachten welk resultaat je krijgt en daarna bepalen hoe verder te gaan. Door verschillende kleuren onder de washes te gebruiken of meerdere kleuren washes na elkaar te doen krijg je mooie subtiele kleur variaties.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #27 Gepost op: 11 December 2022, 23:57:12 »

Vandaag de hele dag door geschilderd en daar ben ik nu behoorlijk moe en voldaan van.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 13 December 2022, 13:27:10 »

Inmiddels veel delen van de nodige washes voorzien en gister voor ik naar bed ging ben ik begonnen met wat loodslabben te schilderen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 15 December 2022, 22:58:19 »

Ik ben nu met wat details bezig en heb het eerste blok nu op een plaat karton gelijmd met tacky glue. Als dat droog is kan ik het in model knippen voor de stoepen. Bij het hoek blok heb ik nu bijna alle loodslabben geschilderd alleen had ik 1 open naad en die wilde niet. Die heb ik nu dicht gemaakt met meel en water en als dat uitgehard is kan ik dat als het goed is gewoon schilderen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Scherfede Hbf
« vorige volgende »
Ga naar: