Al een tijdje is het idee om met een vriend/kennis een kasteel te gaan bouwen. Nou moet daar een diorama onder en ik had van hem die 3 kleiduiven gekregen dus dat 1 kleiduif in het diorama terug komt is ook wel leuk. Nou is het idee die kleiduif ook weer als metrostationsgebouw te gebruiken dus vind ik dat er iets tastbaars moet zijn waarom daar een metro is. Ofwel het moest een plek in mijn wereld krijgen en dan kom je al vrij snel in of rond Neu Dalhausen uit dus eens gezocht waar dat zou kunnen. Dat werd 1 halte ten noorden van station Neu Dalhausen Dedinghausen. Nou moest het metrostation ook een naam krijgen en dan is Schloß Dedinghausen het meest voor de hand liggend.
Nou is met iemand samen iets bouwen lang niet altijd een succes dus ik heb daarom heel bewust geen hoge verwachtingen dan kan het altijd mee vallen. De persoon waarmee ik bouw schilderd en tatoeëert dus creatief is hij wel maar het is ook een mega stuiterbal en hij had tot vandaag nog geen modelbouw ervaring. Het diorama word dus een doorlopende workshop en een uitdaging om zijn ideeën die 3x per 5min veranderen te kanaliseren. Ik wilde bij stap 1 beginnen en hij zat al bij stap 899 ofzo, maar dat komt wel goed.
Ik heb als basis voor het diorama de ruwe vorm in piepschuim uitgesneden met de hete schuimsnijders die ik heb, dat werkte wel aardig maar trager als ik had gedacht. Later heb ik hem( Remco) de platen piepschuim op elkaar laten lijmen zo had hij vast wat nuttigs te doen.
Daarna heb ik Remco even met verf en groen spul een proef diorama'tje laten maken zodat hij kan zien hoe dat word.
hmm beetje een bagger foto van mij maar ik maak nog wel een betere ofzo.Remco wil allerlei dingen op z'n kasteel waaronder draken dus we hebben 2 draken omgebouwd. Onderdelen van verschillende draken uitgewisseld om tot de perfecte draak te komen en deze daarna buiten gespoten.
Remco wil over 2 weken allerlei details op die draken gaan schilderen, dat vind ik wel een gaaf idee dus ik ben benieuwd hoe dat word.
Normaal komen we iedere donderdag eind van de middag met een groep( buurtcirkel heet dat hier) van een man of 8 bij elkaar waaronder 1 buurtcirkelcoach. Daarbij spreken we normaal dan steeds iedere week bij iemand anders af. Door het corona gebeuren ligt die buurtcirkel uiteraard ook op z'n gat maar Remco en ik zien elkaar buiten de buurtcirkel om ook. Nu hebben we afgesproken voorlopig iedere donderdag met z'n 2en wat te doen, de ene week bij hem schilderen en de andere week bij mij bouwen. Als het goed is valt hier dus iedere 2 weken een update te zien van wat we gedaan hebben.
Groetjes Michiel