Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Stadtlohn Bf. BK versie
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Stadtlohn Bf. BK versie  (gelezen 9769 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 21 Maart 2020, 11:47:21 »

Zoals al aangekondigd in mijn materieel topic een nieuw klein diorama "Stadtlohn Bf." Borkener Kreisbahn versie. Stadtlohn heeft ook een station gehad en het stationsgebouw staat er nog en staat op de monumenten lijst. Stadtlohn lag aan het noordelijke WLE net en daar splitste de lijn uit Ahaus zich richting Vreden en Borken.

In mijn wereld vallen alle opgeheven/niet meer bestaande lijnen rond Ahaus onder mijn Borkener Kreisbahn. Ik ben dan ook niet van plan iets van het nog bestaande stationsgebouw van Stadtlohn te gebruiken omdat het niet in de sfeer past die ik neer wil zetten. Het diorama is 28x17cm want daar had ik nog een plekje voor. Ik gebruik ongeveer de lay-out van het echte station van Stadtlohn maar heb hier en daar wat aanpassingen gedaan om genoeg perron sporen te creëren en ruimte voor een werkplaats( die buiten dit diorama valt) te maken.







En dan gebruik je oude standaard perrons en krijg je dit. De overkapping is breder als het perron, laag en komt zo tegen het dan van je trein aan Shocked ...................   Angry Angry ( ik mis die ontploffende smiley), daarom heb ik nog wel eens een hekel aan modelspoor fabrikanten Undecided Het motto is dus weer als je het goed wil doen moet je het zelf doen. Dus zo die overkappingen even slopen en nieuwe maken die wel passen.

Dit diorama is er zo eentje die als ik een beetje door werk in een weekend toch wel af zou moeten kunnen zijn  dus eens kijken hoever ik kom vandaag en morgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Maart 2020, 11:49:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 21 Maart 2020, 19:14:21 »

Ik heb vandaag 2 trappenhuizen gemaakt, het basis dak van de overkapping en ik heb bovenleidingsmasten en bovenleiding gesoldeerd. De masten konden niet zo goed de bodem in omdat de palen te kort waren dus heb ik ze op eurocenten gesoldeerd die onder het ballastbed verdwijnen.






Nu kan ik gewoon lekker door gaan bouwen en schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 22 Maart 2020, 11:49:20 »

Dit is de eindstand van vannacht, het geballast en de trappenhuizen geplaatst.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 22 Maart 2020, 15:04:43 »

Nou had ik het vandaag af kunnen krijgen denk ik als ik geen kloppende details en bebording wilde hebben. Natuurlijk wil ik dat wel dus ik heb al veel borden getekend en een kaartautomaat aangepast. Nu nog de vertrekstaat, maarja om een passende vertrekstaat te maken zal ik eerst de materieel omlopen van de treinseries die er stoppen moeten maken zodat ik weet wanneer de eerste en laatste treinen aankomen en vertrekken.

Dat ga ik nu eerst eens doen maar voor ik die 3 dingen af heb ben ik wel wat uren verder. Voor mij is dit nog meer hobby als het bouwen zelf, dus ik vermaak me er prima mee. Materieel omlopen maken zijn klusjes die ik nog wel eens doe als ik op vakantie ben om de stille uren mee te vullen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 22 Maart 2020, 21:55:48 »

De nodige uren pc werk verder heb ik bijna alles, de vertrekstaat is nog niet helemaal klaar er moeten 2 logo's in. Voor het zover was heb ik eerste de dienstregeling van 2 treinseries een half uur omgegooid. Daardoor ontstonden er goede aansluitingen in Ahaus van/naar Enschede Universiteit en kon ik de treindiensten Steinfurt-Burgsteinfurt-Ahaus v.v. en Ahaus-Borken v.v. aan elkaar koppelen tot 1 treindienst wat personeel scheelt en in de daluren ook materieel.


De overige borden en kaartautomaat:














Het kost ff tijd maar dan heb je ook wat, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 23 Maart 2020, 18:07:16 »

Zo vanmiddag de bordjes afgemaakt en zoveel mogelijk geplaatst. Kaartautomaten, poppetjes en het stationsgebouw geplaatst en daarna het perron een wash gegeven en de 1e overkapping geplaatst. Ik heb ook een begin gemaakt met de overkapping van het 2e perron.








Nou is het wachten tot de lijm van de overkapping droog is want dat moest echt geklemd worden. Kan ik in ieder geval vast bedenken wat ik met de smalle strook achter de kopsporen wil, want daar moet iets van gebouwen komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 24 Maart 2020, 00:23:17 »

Ik heb nu voor de achtergrond 2 gebouwen ruwbouw gereed, morgen kan ik ze schilderen.

De aanbouwtjes zijn 2 wandjes van 2 verschillende seinhuizen die nog in de rommeldoos lagen en over waren gebleven van eerdere bouwprojecten. De hoofd gebouwen zijn gewoon geheel uit karton en behang.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 24 Maart 2020, 10:51:22 »

Gister avond heb ik voor ik naar bed ging vast even 3 treinen op proef op het diorama gezet. De dienstregeling wijziging die ik van de week heb door gevoerd maakt het gelijk ook mogelijk alle 3 de types BK materieel samen in een diorama te kunnen vangen dus daar maak ik graag gebruik van.





Ik haal ze er zo weer even af dan kan ik verder bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 24 Maart 2020, 22:16:27 »

Bijna af, het een en ander moet nog drogen en ik was nog enkele bordjes vergeten die ik na het maken van de foto's nog heb geplaatst.




Nu nog 1 aflak laag buiten om en dat is het.

Hierna eens zien of ik wat Köf's en hippels kan fiksen( stuk of 6 of meer van ieder).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Stadtlohn Bf. BK versie
« vorige volgende »
Ga naar: